שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גורמים אמריקאים: המוסד אחראי על מתקפת המל"טים באיראן
הגורמים ציינו כי לא ידוע היקף הנזק שנגרם למפעל הטילים, אך ידוע כי מדובר באתר מרכזי | הסיבה: "חששות של ישראל לגבי ביטחונה" ולא בגלל רוסיה
פיצוץ במתקן בעיר איספהאן באיראן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א

גורמי מודיעין אמריקנים דיווחו הלילה (בין ראשון לשני) כי מתקפת המל"טים על המתקן הצבאי האיראני באיספהאן, בוצעה על ידי המוסד. הגורמים שצוטטו ב"ניו יורק טיימס" דיווחו לא ידועה מידת הנזק שנגרמה כתוצאה מהתקיפה, אך האתר מהווה מרכז לייצור, מחקר ופיתוח של טילים, שמתבצעת בו גם הרכבה של רבים מטילי הטווח הבינוני שלה מסוג "שיהאב", שיכולים להגיע לישראל ומעבר לה.

פיצוץ גדול נשמע במתקן צבאי, מרכז לייצור נשק, בעיר איספהאן באיראן | צילום: רשתות לפי סעיף 27א

עוד מבחזית החדשות

לפני כמה שבועות הכריזו גורמים אמריקנים בפומבי כי איראן היא ספקית המל"טים העיקרית לרוסיה. עם זאת, סבורים הגורמים כי התקיפה באיראן נבעה מחששות ישראל לגבי ביטחונה, ולא כתגובה לאספקת הנשק לרוסיה.

התקיפה התרחשה בעת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בישראל, ביקור ראשון מאז חזר בנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה. בשבוע שעבר ביקר בישראל גם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, אך לא ידוע האם יש קשר בין הביקורים לתקיפה באיספהאן.

איראן חשפה אמש תיעוד שלטענתה נראים בו שרידי "הרחפנים המתאבדים" ששימשו למתקפה נגד מה שהגדירה כ"מפעל תחמושת" בעיר איספהאן, מתקפה שלטענתה נכשלה. בתיעוד נראים גם חורים קטנים בגג של מה שנטען כי הוא המתקן שהותקף. בתיעוד אותו פרסם תאגיד השידור הציבורי של הרפובליקה האיסלאמית, צוין במפורש כי הפעילות במתקן נמשכת באופן שגרתי.

גורמים אמריקנים רשמיים מיהרו לפרסם הודעה אתמול בבוקר, ולפיה ארצות הברית אינה אחראית למתקפה. ה. באיספהאן נמצאים ארבעה מתקני מחקר גרעיני קטנים, שבהם פועלים כורים גרעיניים שסופקו לאיראן על ידי סין לפני שנים רבות. עם זאת, המתקן שהותקף בשבת ממוקם במרכז העיר ולא נראה קשור לגרעין.

איראן לא עשתה מאמץ להסתיר את העובדה שהותקפה, אך ציינה כי נגרם רק נזק שולי. בהצהרותיהם, טענו גורמים איראנים בכירים טענו כי המל"טים – מסוג "קוואד-קופטר" (רחפנים בעלי ארבעה מדחפים) הופלו כולם. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, IRNA, דיווחה אתמול כי המל"טים תקפו מפעל לייצור תחמושת, וכי הם הופלו על ידי מערכות הגנה קרקע-אוויר.

עוד מבחזית החדשות

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, אמר אתמול במסיבת עיתונאים בטהרן כי "התקפת מל"ט פחדנית על אתר צבאי במרכז איראן לא תשפיע על מדעני הגרעין שלנו ועל שאיפתנו להגיע לאנרגיה גרעינית למטרות שלום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים