שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גדעון סער קורא לנשיא: לא להאריך את המנדט של נתניהו
אחיזת עיניים
סער טוען כי הרכבת הממשלה הושלמה כבר והבקשה הצפויה של נתניהו לתוספת זמן למנדט זו "אחיזת עיניים" שנועדה להעברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו
שר המשפטים גדעון סער | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חמישה ימים בלבד נותרו עד לפקיעת המנדט שניתן ליו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כדי להציג את הממשלה החדשה בראשותו ואמש (שני) הודיעו בליכוד כי כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את חתימותיהן להחלפת יו״ר הכנסת. לעומת זאת, שר המשפטים גדעון סער, קרא הבוקר לנשיא המדינה יצחק הרצוג לדחות את בקשת נתניהו להארכת המנדט להרכבת הממשלה.

לדברי סער "העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו״ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה. בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עיניים. והמטרה היא העברת חוקים פרסונליים ובעיתיים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הכנסת מיקי לוי, הגיב על הודעת הליכוד כי כל סיעות המחנה הלאומי חתמו על החלפת יו"ר הכנסת. ״לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה". 

עוד הוסיף לוי כי  "לצערי, על פי הפרסומים בתקשורת, הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה, נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי, לכהן כשרים. למרות הכאב העצום בידיעה שזו הכוונה של הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק ופסיקת בג״צ בעניין״.

פחות משבוע לפקיעת המנדט, ולאחר פגישה בת 12 שעות בין נציגי הליכוד לנציג יהדות התורה הושג הסכם בין שתי המפלגות. על פי המסתמן חבר הכנסת משה גפני יהיה יו"ר וועדת הכספים, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף יהיה שר השיכון וחבר הכנסת אורי מקלב יכהן כסגן שר התחבורה וסגן השר במשרד ראש הממשלה. 

בשיחה שהתקיימה אתמול בין בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי דרש האחרון הפקעת סמכויות של משרד האוצר בנוגע למשרדי הפנים והבריאות, וביקש להקים "מסלול עוקף אגף תקציבים". דרישותיו של דרעי נתקלו בהתנגדות נחרצת של סמוטריץ' שטען כי אגף התקציבים מטיל וטו על הסיכום. לטענת דרעי, התנגדות זו סותרת את ההסכם שלו עם נתניהו. בתגובה למהלך עזב דרעי את הפגישה בזעם ללא פתרון מוסכם.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים