שיתוף
תגובות
חדשות » גדעון סער בראיון: גוש הימין רוצה לקחת את כל הסמכות מביהמ״ש
בחירות 2022
שר המשפטים גדעון סער התייחס לדבריו של יו״ר ש״ס אריה דרעי על ביטול מבחן הסבירות ואמר, ״הוא חשף בפרץ של אותנטיות את התוכנית של גוש נתניהו״
שר המשפטים גדעון סער | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה ומאקו

הערב (מוצאי שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" התארח שר המשפטים גדעון סער, תקף שר המשפטים את דבריו של אריה דרעי בשבוע שעבר, שאם יפסל מלכהן כשר בממשלה הבאה הוא יפעל נגד מערכת המשפט. לדברי סער "אני חושב שאריה דרעי, בפרץ של אותנטיות, חשף בדיוק את התוכנית של גוש נתניהו, לא מדובר פה בחילופי שלטון כמו שקורים במערכות בחירות אלא בשינוי משטר. לא מדובר פה שבית המשפט יצמצם את מבחן הסבירות, הוא רוצה לקחת את כל הסמכות מבית המשפט".

עוד הוסיף סער, לגבי מערכת המשפט כי גם הוא מתנגד לאקטיביזם השיפוטי, אך לתפיסתו גוש נתניהו רוצה לחסל את הרשות השופטת ולפטר את היועצת המשפטית לממשלה. "מידת היקפו של מבחן הסבירות היא שאלה בין משפטנים, אבל גם השופט גרוניס לא אמר שצריך לבטל את מבחן הסבירות. אני היחיד ששינה, פעמיים, את שיטת הבחירות לבית המשפט העליון, הם רוצים רשות אחת, הממשלה, שתשלוט במדינה".

כאשר נשאל איך עמדתו בשנת 2014 שבה טען, כי אסור לקבל את החלטת בג"ץ כסוף פסוק וצריך להגביל את סמכויותיו עומדת בקנה אחד עם התנגדותו לדבריו של דרעי, ענה סער "אני מעולם לא שיניתי את עמדותיי. תמיד אמרתי אני בעד פסקת התגברות כחלק מחוק יסוד החקיקה ברוב של 65 חברי כנסת. מינוי שופטים על ידי הממשלה ופסקת התגברות ברוב של 61, בלי חוק יסוד חקיקה זאת שליטה מלאה בבית המשפט העליון".

סער עמד על דעתו וטען "אני כשר משפטים עמדתי בהשבעת שופטים ודיברתי נגד האקטיביזם השיפוטי. גוש נתניהו לא רוצה לחסל את האקטיביזם השיפוטי הם רוצים לחסל את הרשות השופטת כרשות עצמאית במדינת ישראל".

סער התייחס גם לביקורת של נתניהו על הסכם הגז עם לבנון וטען "האיש שתמך בהתנתקות, מסר את חברון וחתם על הסכם וואי פתאום הוא מזדעק על המים הכלכליים".

על השאלה מדוע הוא מבקר את נתניהו, בזמן שגם ראש הממשלה יאיר לפיד כבר מסתייג מחלק מההסכם, ענה לפיד "אנחנו לא מקבלים את מקצה השיפורים שהלבנונים ניסו לעשות על המתווה האמריקני, זה לא מקובל. העניין הוא אחר לחלוטין,  אני שומע את זעקות השבר של האופוזיציה, בעיקר של ראש האופוזיציה נתניהו שבחסותו החיזבאללה התעצם. האיש תמך בהתנתקות, מסר את חברון וחתם על הסכם וואי, ופתאום הוא מזדעק על המים הכלכליים. אני חייב להגיד שהאותנטיות היא לא רבה אבל המשחק שלו טוב".

כאשר נשאל האם היה מצביע בעד ההסכם, תשובתו הייתה "אני לא נכנס לשאלות היפותטיות כי עדיין אין הסכם. ברמה העקרונית, מציאות שיש הסכם, כשהוא עונה על הפרמטרים שלנו, עדיפה על מציאות שבה אין הסכם. אינני חושב שממשלה אחרת הייתה פועלת שונה בסוגיה הזאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים