שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » גדולי ישראל נפעמו: "חזרה עטרת יהדות פולין לתפארתה"
נר שמחה
מעמדים נדירים נערכו במעונם של גדולי ראשי הישיבות והאדמו"רים במהלכם בחנו גדולי ישראל את אברכי חסידות גור מכולל "נר שמחה" בערד על כל הש"ס
תגיות:

בשורה של התבטאויות חריגות ונדירות העבירו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, האדמו"רים, ראשי הישיבות ופוסקי ההלכה, את תחושותיהם והרגשותיהם מגדולתם התורנית והיקף ידיעותיהם בעמקות והבנה של אברכי כולל "נר שמחה" בערד הצועדים לאור משנתו הטהורה ודרך הלימוד של כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א.

בחוד החנית של מהפכת ידיעת התורה בחסידות גור עומדים אברכי כולל "נר שמחה" בערד,  בראשות ראש הכולל הגאון רבי יצחק מאיר פולק, הידוע כמקום תורה ייחודי שחרט על דגלו את ידיעת התורה בשליטה מובהקת ונחשב לחביב מאוד על כ"ק מרן האדמו"ר מגור, שיסד את שיטת הלימוד המביאה לידי ידיעה ברורה ברמה המכונה בז'רגון הגוראי "מזומנים".

המובחרים שבתלמידי הכולל הערדי עלו לקראת השנה החדשה למעונם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א בעיר התורה והחסידות בני ברק. הגאון רבי יצחק מאיר פולק הציג את האברכים בפני ראשי הישיבות והאדמו"רים שהחלו בבחינה מעשית על כל מסכתות הש"ס כאשר בני העלייה מ"נר שמחה" משיבים להם כמאמר חז"ל "אל תגמגם ותאמר אלא אמור לו מיד".

ראש ישיבת "כיסא רחמים" הגאון הגדול רבי מאיר מאזוז, שבמעונו החלו האברכים את סדרת הבחינות, נפעם מהיקף הידיעות והתבטא: "לראות בדור שפל שכזה אברכים העמלים בתורה ויודעים את הש"ס כולו, הם אלו שמחזיקים את הדור, השמירה של העולם, הם ההגנה האמתית והכח שלנו מול איראן ומול רוסיה".  

משם המשיכו למעונם של זקני חברי מועצת גדולי התורה של "דגל התורה". ראש ישיבת פוניבז', מרן הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, התבטא בהתפעלות בתום הבחינה ואמר: "הלא חסידי גור בפולין היו שם דבר בלמדנותם ושקדנותם, השטיבלאך של חסידי גור היו הומים גם בלילות, ורבים וטובים מהם כבר בצעירותם שלטו בכל הש"ס כולו, ועכשיו אנו רואים זאת שוב, כיצד אברכים צעירים עמלים בתורה, ובגיל צעיר כל כך שולטים בש"ס לא פחות ממיטב הלומדים אצלנו בפוניבז'".

ראש ישיבת רשב"י, מרן הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א, התעקש למרות חולשתו להמשיך ולבחון את האברכים על כל הש"ס כאשר עיניו זולגות דמעות התרגשות והוא אינו חדל לציין את התרשמותו האדירה.

אצל הגאון רבי עמרם פריד שליט"א התארכה השעה וחלף 40 הדקות שהוקצבו מראש נמשכה הבחינה במשך שעה ומחצה כאשר בסיומה מביע הגאון שליט"א את רצונו לנסוע לעיר ערד כדי לראות מקרוב את בית היוצר לידיעת התורה בהיקפים שכאלו שמעולם לא ראה. "הרי כל אחד בבוא יומו מתבקש לעמוד ולערוך את מה ששנה, אברכים אלו אין להם במה להתבייש להתייצב בפני בית דין של מעלה לאחר מאה ועשרים" אמר והוסיף כי בוודאי שכשיש אברכים מופלגים שכאלו הרי שזה מרים את קרן התורה בדורנו ומי ייתן שכלל אברכי הכוללים בדור ילכו בעקבותיהם.

ראש ישיבת "עטרת שלמה" הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין שליט"א, קיבל את האברכים בחמימות ועבר איתם על המסכתות השונות וסיים בהתפעלות כי זה דבר חידוש בעולם התורה שלא הכרנו ולא רואים בכל יום.

חבר מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", כ"ק מרן האדמו"ר ממודז'יץ שליט"א, בחן את האברכים שעה ארוכה והליט פניו בכפות ידיו מהתרגשות כמה פעמים והתבטא עם סיום הבחינה המרשימה כי זו זכות עצומה עבורו להיות חלק מדבר מופלא שכזה.

במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ישבו האברכים למבחן מול בנו הגאון הגדול רבי יצחק שאול קנייבסקי שליט"א שהגדיר את המעמד כ"הכנסת ספר תורה". והוסיף: "אתם יושבים בחדר שאבא ז"ל שהיה כולו תורה למד את הש"ס מאות פעמים, וכשמגיעים אברכים שיודעים את הש"ס למקום זה הרי שאתם מכניסים את התורה מחדש".

בשעת ערב התכנסו האברכים לסעודת מצווה לגמרה של תורה במעונו של הגאון החסיד רבי שמעון רוטשטיין שליט"א, חתן כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א, בהשתתפותו כבוד של הגאון הצדיק רבי רפאל אבוחצירא שליט"א מאשדוד לצד כ"ק מרן האדמו"ר מסטריקוב שליט"א, שעסקו עם האברכים בלחמה ויינה של תורה לאורך כל הסעודה ויצאו מגדרם בהתפעלות מעוצם ידיעותיהם.

האברכים מכולל "נר שמחה" בערד שזכו להיבחן אצל גדולי ישראל על הש"ס כולו, משקיעים זה מספר שנים בלימוד ושינון הש"ס כולו, בשיטת הלימוד המביאה לידי 'מזומנים', שמשמעותה סיכום תמציתי וברור של מהלכי הסוגיות והדינים העולים מהם, וחזרות עקביות עשרות ומאות פעמים. מה שגורם למסכתות הש"ס להיצרב במוחם ולהיבלע בדמם לנצח. משמעותה של ההגדרה 'מזומנים' היא היכולת לשלוף את הדפים בכל רגע נתון מכיס המוח ולהרצותם בשטף.

כל אברך שנכנס לכולל זוכה לקבל הכוונה והדרכה, במגמה המותאמת לו לפי מידותיו, וכך עושה הוא את צעדיו הראשונים בעולמם של גדולי התורה. ואכן, למעלה משלש מאות אברכי הכוללים יודעים כל אחד עשרות ומאות דפי גמרא בעל פה 'מזומנים', ומאה מתוך אברכי רשת הכוללים יודעים למעלה משלש מאות דפי גמרא 'מזומנים'. במגמה המובחרת שבכולל עליה נמנים אברכים צעירים היודעים את הש"ס כולו, ישנם אברכים שברשותם אלף ואף אלפיים דפי גמרא 'מזומנים' ויכולים הם לומר אותם בעל פה בכל רגע, אותם אברכים מוסיפים בכל יום מחדש בנוסף על השינון התמידי כאשר אלו שהיו במעונם של גדולי ישראל משננים מדי יום 50 דפי גמרא כדי להשלים בכל חודש חזרה מלאה על תלמודם.

מלבד המלגה הנאה והמכובדת שניתנת לאברכי רשת הכוללים במועדה וללא איחור של יום זה קרוב לעשור שנים, החלו בחודשים האחרונים להוסיף לאברכים שעושים חיל בלימודם וזוכים לראות ברכה בעמלם ויש בידיהם שלש מאות דפי גמרא 'מזומנים' תוספת של עוד כאלף שקלים בחודש, מה שגורם למלגה החודשית של אותם אברכים להשתוות לכדי משכורת נאה. וכל זה אינו כולל את מתנות החגים הניתנות פעמיים בשנה לכלל אברכי רשת הכוללים בשווי של אלפי שקלים לכל אברך כאשר רק בשנה האחרונה חולק סכום של 10 מיליון שקל בין אברכי הכולל.

גולת הכותרת היא ללא ספק "קרן מנחם" שהוקמה על ידי הרה"ח ר' דוד קנובלוביץ שיחי' לזכר בנו הבחור החתן פנחס מנחם קנובלוביץ ז"ל שנהרג במירון בל"ג בעומר תשפ"א, המממנת לאברכים מופלגים שיודעים מאות דפי גמרא 'מזומנים' את כל הוצאותיהם החריגות. מתוך מטרה לאפשר להם מנוחת הדעת וראש פנוי להיות שקועים בתורה ללא מפריעים.

מידי חודש בחודשו מתקבלות בקשות רבות בקרן, החל מהוצאות רפואיות, וכלה בהוצאות חריגות לבדק הבית, העולות יחדיו לסך עשרות אלפי שקלים, המשולמים לאברכים המופלגים כתוספת על המלגה.

1
צילום:
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים