שיתוף
תגובות
חדשות » בתום הערכת מצב: "מצב מיוחד בעורף"
גורם מדיני בכיר "עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי" | מאחורי הקלעים של אישור מבצע "מגן וחץ"
שר הביטחון בהערכת מצב

בתום הערכת מצב בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, אמר היום (שלישי) גורם מדיני בכיר כי "זו מערכה ממוקדת נגד הג'יהאד תוך הקפדה על בידול חמאס באמצעות תיווך ומסרים גלויים וחשאיים. אי אפשר בהכרח שחמאס לא יצטרף ומערכת הביטחון ערוכה" עוד אמר הגורם כי "בדרג הצבאי מזהים פגיעה בפעילות של הג'יהאד בעיקר בהכוונת פעילות ביו"ש".

דובר צה"ל עדכן כי שר הביטחון יואב גלנט אישר החלטה על "מצב מיוחד" בעורף, כשמקביל, פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות בעורף לטווח של עד 40 ק"מ מהרצועה, הנחיות שיהיו תקפות עד מחר בחצות.

עוד מבחזית החדשות

שר הביטחון, יואב גלנט, סיים סבב שיחות עם ראשי עוטף עזה והבהיר להם כי ״צה״ל ושב״כ ביצעו הלילה פעולה מדויקת ומוצלחת נגד הנהגת ארגון הג׳יהאד האיסלמי ברצועת עזה. לא נסבול ירי המאיים על תושבי ישראל, זה אינו רק מעשה טרור, אלא קריאת תיגר על נוכחותנו״.

עוד אמר גלנט: ״כבר ביום שלישי הנחיתי את צה״ל ושב״כ להיות מוכנים לסיכול שלושת המחבלים שחוסלו הלילה, אחרים על ירי רקטות לישראל ועל כוונת פיגועים רבים ביו״ש״. "עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש, כולל למערכה ממושכת והרחבת טווחי הירי", הוסיף השר. "ישנה חשיבות רבה בגלל שהאזרחים, תחת הנהגתכם, יהיו ממושמעים, קשובים וישמעו להוראות מצילות חיים. צה״ל וכוחות הביטחון ערוכים בכל האמצעים בכל החזיתות״.

גלנט הבהיר לראשי הרשויות בעוטף כי "מערכת הביטחון תעניק כל עזר שיידרש, הנחיתי את אנשי המקצוע איתכם בקשר רציף ולטפל בכל להיות לצרכי התושבים. יש לכם גב מלא מערכת הביטחון״.

שר הביטחון הנחה את בכירי מערכת הביטחון להכין תוכנית לחיסול צמרת הארגון ביום בו בוצע ירי ליישובי העוטף ולשדרות. המבצע אושר על ידי ראש הממשלה וכמעט יצא לפועל ביום ראשון, אך לבסוף הוא נדחה.

היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, אישרה את מימוש התוכנית מבלי לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני ומבלי לקבל את אישורו. בהודעה שנמסרה מטעם משרד המשפטים הובהר כי החלטת היועמ"שית התקבלה אחרי שהוצגה לה תמונת מצב עדכנית של גורמי הביטחון.

חברי כנסת מהקואליציה ואפילו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לא היו בסוד העניינים ולא ידעו על כוונת הצבא לחסל את בכירי ארגון הטרור. בעוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברי מפלגתו מחו על החלטות הממשלה בטיפול בירי מהרצועה, בצבא נערכו לתקיפה שיצאה לפועל הבוקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים