שיתוף
תגובות
חדשות » בשורה לשוטרים: אושרה תוספת תקציב של 9 מיליארד שקלים למשטרה
זמן קצר לאחר שאושר התקציב קרא המפכ"ל לשוטרים הפורשים "תחזרו הביתה יש שכר יותר טוב" | בכיר במשטרה: "להחזיר שוטר שפרש יותר קל כי אין צורך בהכשרה"
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

בעקבות התוספת שהושגה לתקציב המשטרה, מקווים בארגון שתחול עלייה במספר השוטרים המתפטרים שיבקשו לחזור לשורות המשטרה. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי פנה לשוטרים שפרשו ואמר "תחזרו הביתה, יש שכר יותר טוב".

במסגרת התקציב סוכם שהמשרד לביטחון לאומי יקבל תוספת תקציב משמעותית של 9 מיליארד שקלים, שיאפשרו את הקמת המשמר הלאומי, לגייס אלפי שוטרים, יותר מ־1,200 סוהרים ומאות לוחמי אש, ולהעלות את משכורות השוטרים בשנה הקרובה, בסכום של 400 מיליון שקלים, נוסף על 100 מיליון שקלים עבור מענקים לשוטרים ו־150 מיליון שקלים להעלאת שכר הסוהרים.

עוד מבחזית החדשות

גורמים במשטרה אמרו ל"ישראל היום" כי לאחרונה חלה עלייה במספר השוטרים המתפטרים המבקשים לשוב לשורות המשטרה. מתחילת 2023 חזרו לשירות 16 שוטרים שהתפטרו, ועוד 33 שוטרים מתפטרים נמצאים במיון לקראת גיוס. לשם השוואה, בכל שנת 2022 חזרו לשרת 72 שוטרים מתפטרים. במשטרה מעריכים כי אם המגמה החיובית תימשך ניתן יהיה לסיים את 2023 עם כ־200 שוטרים מתפטרים שחוזרים לשירות. "להחזיר שוטר שפרש יותר קל, כי אין צורך בהכשרות".

זמן קצר לאחר אישור התקציב התקשר מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון לאומי והודה לו על תוספת התקציב תוך שהוא מדגיש את העובדה כי שכר השוטרים יוצמד לשכר משרתי הקבע בצה"ל. באיגרת לשוטרים כתב המפכ"ל כי "התקציב מלמד על ההוקרה וההערכה של ממשלת ישראל והעומד בראשה לשוטרי ולמפקדי משטרת ישראל".

בן גביר, שעמד על כך כי תמומש ההבטחה שניתנה לו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, של תוספת בסך 40%-20% לשכר השוטרים עד דרגת פקד, אמר בתגובה: "עשינו היום דבר גדול. זו בשורה עצומה לשוטרים. מקווה שנצליח להחזיר את הביטחון האישי לעם ישראל".

עוד מבחזית החדשות

גורם משטרתי הוסיף כי הכוונה היא להציע לשוטרים שכר התחלתי של כ־12 אלף שקלים ברוטו. חוקר מתחיל משתכר כיום 6,429 שקלים בחודש, בלש 7,387 שקלים, וסיירת מתחילה 7,350 שקלים. הציפייה היא ששכר השוטרים והסוהרים יועלה כבר בחודש אוקטובר הקרוב.

עם זאת, במשטרה מודים שהתקציב אינו מבטל את הסכם "גג שכר" – מתווה פיטורים שבמסגרתו התחייבה המשטרה לפטר בכל שנה כ־8% ממחזורי הגיוס של שוטרים שאינם עומדים בקריטריון המשטרתי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים