שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בשורה לזוגות הצעירים: מענק של 50 אלף שקל לרכישת דירה זולה בהגרלה
בדיון הראשון של קבינט הדיור מאז הוקמה הממשלה, אישרה ועדת השרים לענייני דיור פיילוט למתן מענקים לרכישת דירות יד שנייה במחיר 300-600 אלף שקל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר השיכון יצחק גודלקנופף | צילום: קובי גדעון, לע"מ

קבינט הדיור התכנס היום (שלישי) לראשונה מאז הוקמה הממשלה, ואישר תוכנית מענקים לרכישת דירות מיד שנייה במסגרת של הגרלות ואת הגדלת המענקים לרכישת דירות במסגרת תוכנית "דירה בהנחה" בפריפריה.

אחת התוכניות שאושרה ותקודם בשלב זה כפיילוט תהיה תוכנית למתן מענקים בגובה של כ-50 אלף שקל לרכישת דירות מיד שנייה באמצעות הגרלות, אולם מדובר בדירות ספציפיות שמחיריהן ינועו בין 300-600 אלף שקל בלבד, ולכן מדובר בנכסים ביישובי הפריפריה, שבו נמצא חלק גדול מהמגזר החרדי.

עוד מבחזית החדשות

גורמים המעורים בתוכנית מסבירים כי נעשתה עבודת מטה בנושא ונמצאו דירות בטווח המחירים הזה, כאשר מטרת התוכנית היא בעיקר כדי להתניע את שוק הנדל"ן שסובל מקיפאון בהיקף העסקאות. הבעיה היא, שמדובר בפיילוט ואם לא יהיו מימושים של הזכאות, ייתכן שטווח המחירים יעלה, שכן ברף מחירים זה לא מדובר בכמות גדולה של דירות .

תוכנית נוספת שאושרה היום, מבקשת להגדיל את המענקים שניתנים לזוכי תוכנית דירה בהנחה בפריפריה מ-40 אלף שקל ל-50 אלף שקל, וכן להגדיל את סבסוד עלויות פיתוח התשתיות של הקבלנים שיבנו את הפרויקטים של תוכנית דירה בהנחה בעוד 30 אלף שקל מ-50 אלף שקל ל-80 אלף שקל. זאת במטרה להשלים מכרזים בהצלחה כדי להגדיל את התחלות הבנייה.

בקבינט הוצגו ואושרו יעדי הממשלה לגבי הגדלת היצע הדיור עד סוף 2023, בין היתר שיווק קרקעות למגורים לבנייה של כ-90 אלף יחידות דיור חדשות וקידום עסקאות להקמת 60 אלף יחידות דיור אחרי השלמת המכרזים על ידי רמ"י, אישור תוכניות לבנייה של כ-115 אלף דירות על ידי מנהל התכנון, הקצאת תקציבים לתשתיות תחבורה והקמת כיתות בשכונות חדשות שיוקמו על ידי משרד האוצר.

יש לציין, כי בסוף ינואר השנה אישרה הממשלה להקים ועדת שרים לענייני דיור, בנייה ומקרקעין,שמהווה למעשה קבינט דיור חדש בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. זאת לאחר שבהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד ליהדות התורה, שנחתמו בדצמבר אשתקד, נכלל סעיף 175 הקובע כי יש להקים "ועדת שרים לענייני מקרקעין ודיור".


בוועדה חברים גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הפנים משה ארבל, שרת התחבורה מירי רגב, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שר האנרגיה ישראל כץ, שר החינוך יואב קיש, השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, שרת ההתיישבות אורית סטרוק ושר החקלאות אבי דיכטר.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף אמר בתגובה לאישור ההצעות כי: "מטרת העל של הקבינט הזה היא לזרז, לפשט, ולקדם תהליכים על מנת לפתור את הבעיה מהשורש ולהתקדם בדרך ליעד שכולנו מכוונים אליו והוא פתרון מצוקת הדיור בישראל, שנמשכת כבר יותר מידי זמן. אנחנו הולכים לבצע בעזרת השם מהפכה בדיור שתלויה בכל המשתתפים כאן. זה בידיים שלכם ושלנו יחדיו. האחריות לכך היא על כל היושבים כאן. המחויבות שלנו ליעדים ולהגדלת ההיצע בעת הזאת היא בראש ובראשונה של משרד הבינוי והשיכון, אך לא רק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים