שיתוף
תגובות
חדשות » בשורה לדורשי העבודה: טופס מאוחד ומקוון לביטוח הלאומי ולשירות התעסוקה
שירות חדש שהושק יאפשר להגיש בקשה מקוונת אחת שתעביר באופן אוטומטי את המסמכים והנתונים לכל אחד מהגופים | עד היום נדרש רישום כפול
המוסד לביטוח לאומי | צילום: MagioreStock, שאטרסטוק

שירות התעסוקה, הביטוח הלאומי ומערך הדיגיטל הלאומי הודיעו על השקת טופס מקוון חדש שיאפשר הגשת בקשה לדמי אבטלה בביטוח הלאומי ורישום לשירות התעסוקה בטופס אחד ולא בשניים כפי שהיה עד היום.

מהיום ניתן להגיש בקשה מקוונת אחת שתעביר באופן אוטומטי את המסמכים והנתונים במקביל לכל אחד מהגופים. הטופס המאוחד יצמצם את הבירוקרטיה למי שמעוניין בקבלת דמי אבטלה ונדרש עד היום להגיש בקשות נפרדות עם כפילות בהגשת המסמכים. ניתן להגיש את את הבקשה באזור האישי הממשלתי (MyGov) ובאתר הביטוח הלאומי.

עוד מבחזית החדשות

כיום מחייב החוק את מי שמבקש לממש את זכאותו לדמי אבטלה, לפנות לשני גופים במקביל, הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה. באחריות הביטוח הלאומי לטפל בנושא הקצבה לדמי אבטלה, המשמשת כרשת ביטחון כלכלית עד לחזרת העובד למעגל העבודה בתקופת זכאותו. במקביל, שירות התעסוקה אחראי לסייע לו למצוא עבודה המתאימה לכישוריו ולמקצועו. עד היום, הוא נדרש להתנהל בירוקרטית בנפרד מול שני הגופים.

במטרה להקל על דורשי העבודה ולצמצם עבורם את הבירוקרטיה ובכך לייעל את התהליך, הוחלט למצות את ההליך הנדרש מול הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה באמצעות טופס אחד, בצורה מקוונת ופשוטה דרך האזור האישי הממשלתי ב-GOV.IL. לאחר מילוי הטופס, יישלח מיידית המידע הנדרש לביטוח לאומי ולשירות התעסוקה ומועד ההגשה יהווה כתאריך הרישום בשירות התעסוקה, כל זאת בכפוף להתייצבות בלשכת התעסוקה בתוך 15 ימים מרגע הגשת הטופס המקוון. כמו כן, מועד ההגשה ייקבע כתאריך תחילת הזכאות לדמי אבטלה מהביטוח הלאומי.

ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום מסרה כי: "הטופס המאוחד מייעל את התהליך ומצמצם משמעותית את הבירוקרטיה עבור האזרח וזו בשורה נוספת שקידמנו לטובת ייעול השירות, שיפור התהליכים וקבלת הזכויות באופן המקל, הדיגיטלי והמטיב ביותר".

עוד מבחזית החדשות

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור: "מדובר בבשורה של ממש שתשים סוף לבלבול ולסרבול; לא עוד רישום כפול, לא עוד עיכובי זכאויות. כל דורשי העבודה יוכלו לממש את זכאותם לרשת הביטחון שתאפשר להם חזרה מיטבית למעגל העבודה. לא זו בלבד שהטופס המאוחד יקל על תהליך הרישום הוא גם יאפשר לדורשי העבודה להקדיש את מלוא הזמן והמרץ למאמצי החזרה לעבודה ולא לבירוקרטיה".

מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי: "מערך הדיגיטל הלאומי פועל בכל העת לקצר תהליכים בירוקרטיים ולהקל על האזרח לבצע פעולות בפשטות ובלי מאמץ. טופס האחוד הדיגיטלי הוא חבל הצלה עבור אנשים מכל המגזרים ובכל מצב סוציו-אקונומי. משבר התעסוקה מקשה על התושבים מספיק, על המדינה לעשות כל מאמץ כדי להקל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים