שיתוף
תגובות
חדשות » ברקע המפלות האחרונות: פוטין הכריז על גיוס חיילי מילואים
המלחמה באוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הודיע בנאום לאומה על גיוס צבאי חלקי שיחל עוד היום ויכלול 300 אלף חיילי מילואים. "המטרה שלנו היא לשחרר את דונבאס מעול הניאו-נאצים"
צבא רוסיה | צילום: shutterstock

הבוקר (רביעי) מגיע דיווח מרוסיה, שהנשיא ולדימיר פוטין הורה על גיוס צבאי למלחמה באוקראינה. אתמול אמור היה הנשיא לשאת נאום לאומה לגבי מבצע הגיוס, אך הנאום נדחה ללא שנמסרה סיבה לדחייה. הבוקר אמר פוטין כי "רוסיה תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להגן על שטחה", אמר הבוקר.

אתמול החליטה רוסיה לקיים משאל עם בשטחים ובמחוזות שכבשו וביניהם חרסון וזפוריז'יה, וזאת כצעד מקדים לסיפוח שטחים אלו לרוסיה. בנוסף רוצים הרוסים לערוך משאל עם ברפובליקות הבדלניות של לוגנסק ודונייצק. 

לטענת פוטין "המערב רוצה להרוס את המדינה שלנו. זה מה שהם עשו לברית המועצות, ועכשיו הם עושים את זה לרוסיה", "המערב דחף את העם האוקראיני למלחמה איתנו עוד בשנת 2013. הם עשו שואה באוקראינה, היום המשטר בקייב לגמרי מתנגד לפתרון של שלום".

פוטין הסביר לעמו כי צו הגיוס החדש חל רק על האנשים שנמצאים כרגע בשירות מילואים  וכן כל מי ששירת בעבר, בעל הכשרה צבאית וניסיון מתאימים. הוא גם הבטיח כי כל מי שנקרא לשירות, החל מהיום, יזכה להכשרה צבאית נוספת.

ההודעה הדרמטית של פוטין לאחר כשבעה חודשי לחימה, מעידה על תסכול רב מתוצאות המלחמה. עד כה סרבו בקרמלין לדון באפשרות של גיוס כוחות מילואים למלחמה, וההערכה הייתה כי פוטין מעדיף להשאיר את אופי המלחמה כ"מבצע צבאי מיוחד" כדי למנוע התנגדות פוליטית מבית.

כזכור, בימים האחרונים הצליחו האוקראינים שחרר כ-9000 קמ"ר מהשטחים שנכבשו על ידי הרוסים. מומחים סבורים כי עריכת משאלי העם וגיוס המילואים נועדו לבלום את ההתקדמות האוקראינית, מכיוון שלהערכת הרוסים האוקראינים לא יעזו לתקוף טריטוריות השייכות באופן רשמי לרוסיה.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי "רוסיה נלחמת כעת באוקראינה נגד המערב כולו. כמעט כל הלוויינים של נאט"ו פועלים נגד רוסיה באוקראינה. המפקדים המערביים יושבים בקייב ומנהלים את המבצעים. יש לנו משאבים אדירים, 25 מיליון בני אדם". לדברי שויגו בעקבות צו הגיוס יזומנו עוד היום כ-300 אלף משרתי מילואים. יש לציין כי שויגו נתון לביקורת חריפה בשל עמדותיו לגבי המלחמה.

בקייב הגיבו להודעה הרוסית ואמרו כי ימשיכו במלחמתם לשחרור השטחים הכבושים למרות הצעדים החד צדדיים של מוסקבה בקיום משאלי עם. 

ינס סטולטנברג מזכ"ל נאט"ו אמר הבוקר שמדובר ב"הסלמה" במלחמה. בארה"ב גינו את ההחלטה הרוסית לערוך משאלי עם לסיפוח השטחים הכבושים, והבהירו כי לעולם לא יכירו בהם כטריטוריות רוסיות. היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הבהיר, כי לדעת הממשל האמריקאי משאלי העם יהיו  "מכורים ומפוברקים" עם תוצאה ידועה מראש. 

בתוך כך, דיווח הבוקר המודיעין הבריטי כי בשל מצוקת כוח האדם בצבא הרוסי, נחקק אתמול במוסקבה חוק המחמיר את הענישה כנגד עריקים וסרבנים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים