שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בריטניה: אושר איסור שימוש ומכירה של כלים חד-פעמיים
החל מחודש אוקטובר יחול איסור על מכירת פלסטיק חד פעמי בבריטניה | תרזה אן קופי: "האיסור ימשיך את עבודתנו החיונית להגנה על הסביבה עבור הדורות הבאים"
כלים חד פעמיים | צילום: Elena Schweitzer, שאטרסטוק

בעוד שבישראל ניטש ויכוח על המס שהוטל על הפלסטיק החד פעמי. בבריטניה הודיעה מזכירת הסביבה, תרזה אן קופי, כי החל מחודש אוקטובר 2023 יחול איסור מכירה על מוצרי פלסטיק חד פעמי בממלכה.

החוק יחול על צלחות פלסטיק חד פעמיות, מגשים, קערות, סכו"ם, מקלות בלונים וסוגים מסוימים של כוסות ומכלי מזון מפוליסטירן. האיסור יכלול הן מכירה של מוצרים אלו והן הגשה בכלים אלו בעסקים שונים. החוק יכנס לתוקפו באוקטובר, כדי לאפשר לבעלי העסקים זמן להיערך לקראתו. איסור דומה כבר קיים כיום בסקוטלנד ובוויילס.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה לתקשורת אמרה מזכירת הסביבה, קופי כי "כולנו מכירים את ההשפעות ההרסניות לחלוטין שיכולות להיות לפלסטיק על הסביבה ועל חיות הבר שלנו. הקשבנו לציבור ואיסורי הפלסטיק החד פעמיים הללו ימשיכו את עבודתנו החיונית להגנה על הסביבה עבור הדורות הבאים".

על פי ההערכות, אזרחי בריטניה משתמשים ב-2.7 מיליארד פריטים של סכו"ם חד פעמי, ו-721 מיליון צלחות חד פעמיות בשנה, אך רק 10% מהמוצרים מוחזרים. לשם השוואה, על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, בישראל צריכת החד פעמי גבוהה פי 5 מהממוצע באיחוד האירופי, ובשנת 2020 נצרכו כ-11 מיליארד פריטים של כלי פלסטיק חד פעמיים.

האיסור החדש מצטרף לאיסורים קודמים שחלים במדינה, כמו איסור השימוש בקשיות ובבוחשני קפה מפלסטיק, בנוסף, בדומה לישראל, בבריטניה מוטל מס על שימוש בפלסטיק חד פעמי. כך הבריטים משלמים מס של 200 פאונד, מס אריזות פלסטיק על אריזות המיוצרות או מיובאות לבריטניה ואינם מכילות לפחות 20% פלסטיק ממוחזר. חוק זה הוחל באפריל 2022.

שרת הסביבה, רבקה פאו, אמרה כי הממשלה תקדם "תוכניות להחזרת פיקדון עבור מכלי משקאות ואיסוף עקבי של מחזור באנגליה". בנוסף, שוקלת ממשלת בריטניה צעדים לצמצום סוגי פסולת פלסטיק נוספים כמו מגבונים לחים ושקיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים