שיתוף
תגובות
חדשות » בקייב דיפלומטים עוזבים, פוטין וביידן שוחחו
מלחמה בפתח?
במזרח אירופה גברו הדיווחים במהלך סוף השבוע על פלישה רוסית בימים הקרובים לאוקראינה. אולם, שר החוץ האמריקני אמר כי עדיין לא ברור אם פוטין החליט לפלוש
פסגת פוטין-ביידן | צילום: הקרמלין

לקראת צאת השבת, החל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לשוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זאת נוכח המתיחות הגוברת בגבול אוקראינה. וזאת לאחר שבמהלך סוף השבוע דווח כי דיפלומטים רוסים החלו לעזוב את קייב. אולם במקביל דווח גם כי במקביל, ארצות הברית החלה בפינוי רוב השגרירות שלה באוקראינה, ותעביר מספר קטן של אנשים למערב המדינה, סמוך לגבול עם פולין.

יצויין כי במהלך היום שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי עדיין לא ברור אם פוטין החליט לפלוש. זאת, בניגוד לדיווחים אמש שאמרו שארצות הברית סבורה שכן. בלינקן שוחח עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, והאחרון האשים אותו בניהול "קמפיין תעמולה" בנוגע לתוקפנות רוסית אפשרית.

מוקדם יותר משרד החוץ של רוסיה האשים את מדינות המערב בהפצת מידע כוזב בתקשורת, לטענתם כדי להסיח את תשומת הלב מהפעולות התוקפניות שלהן.

יצוין כי במהלך השבת השתתפו אלפי אוקראינים בצעדת הזדהות פטריוטית בקייב על רקע החשש מפלישה רוסית. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לאזרחים ש"לא להיכנס לפאניקה", ודחה את התחזיות הקודרות על מלחמה המופצות בתקשורת.

היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, הזהיר כי ייתכן ולאזרחים אמריקנים שלא יעזבו את אוקראינה בטווח הזמן שהוגדר לא תהיה הזדמנות נוספת לעזוב במקרה של פלישה רוסית. לדבריו, פלישה שכזו צפויה להתחיל במתקפה אווירית, אך הוא הוסיף כי הממשל עוד לא אומר בשלב זה שפוטין קיבל את ההחלטה לפלוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים