שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בצל ביקור זלנסקי בארה"ב: פוטין התקשר לברך את נתניהו
על רקע הביקור של נשיא אוקראינה בארה"ב, התקשר הנשיא הרוסי אל ראש הממשלה המיועד – שאמר לו כי הוא "מקווה שתימצא הדרך בהקדם לסיום המלחמה והסבל שנגרם ממנה"
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: חיים צח, לע"מ

הבוקר (חמישי) הודיעה לשכת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התקשר  "לברך אותו על ניצחונו בבחירות והקמת הממשלה". בהודעה שפורסמה נמסר כי "שני המנהיגים דנו במספר סוגיות ובראשן המלחמה באוקראינה". שיחה זו התקיימה בזמן שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נמצא בארה"ב, וזמן קצר אחרי פגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן.

עוד אמרו בלשכה כי נתניהו אמר לפוטין שהוא "מקווה שתימצא הדרך בהקדם לסיום המלחמה והסבל שנגרם ממנה", והוסיף גם שהוא "נחוש למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני ולבלום את ניסיונותיה להתבסס צבאית בגבולנו הצפוני".

עוד מבחזית החדשות

למרות שלנתניהו ופוטין קשרים רבים עוד מכהונותיו הקודמות של ראש הממשלה המיועד, שיחה זו מגיעה כמעט חודשיים לאחר הבחירות, ולמרות שבבחירות הושגה הכרעה ברורה לטובת נתניהו. לשם השוואה, נשיא אוקראינה זלנסקי שוחח עם יו"ר הליכוד ב-7 בנובמבר, שישה ימים אחרי מועד הבחירות. נתניהו הבטיח לו אז כי "יבחן את סוגיית אוקראינה" אחרי שיתמנה לתפקיד. לדברי גורמים אוקראיניים, בשיחה זו ביקש זלנסקי מנתניהו לנשק ישראלי, ואף הזמין את נתניהו לביקר בקייב. 

כזכור, במהלך מערכת הבחירות אמר נתניהו, כי ישקול לספק לאוקראינה נשק ישראלי אם ייבחר, ויבחן גם את האפשרות לשמש כמתווך בין רוסיה לאוקראינה. יש לציין כי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ונשיא טורקיה רג'יפ ארדואן שניסו לתווך בין הצדדים לסיום הלחימה נכשלו.   

כשבועיים לפני הבחירות הגיעה אזהרה רשמית ממוסקבה בנושא אספקת נשק לאוקראינה. הרוסים הזהירו את ישראל שצעד כזה יגרור תגובה רוסית. נשיא רוסיה לשעבר ומקורבו של פוטין דמיטרי מדבדב הבהיר כי אספקת נשק ישראלי לאוקראינה תפגע ביחסים בינה לרוסיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים