שיתוף
תגובות
חדשות » בפעילות צה"ל במחנה בלאטה בשכם הושמדה מעבדת מטענים וחוסלו 3 מחבלים | צפו
צה"ל פשט על מחנה הפליטים כדי לאתר אמצעי לחימה | בין השאר הושמדה מעבדת נפץ שהיו בה מטענים מוכנים ועשרות ק"ג של חומרי נפץ
תגיות: ,
פעילות צה"ל במחנה בלאטה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל פשט היום לפנות בוקר (שני) על מחנה הפליטים בלאטה בשכם, ופעל להחרמת נשקים והשמדת מעבדת נפץ לייצור מטענים רבי עוצמה. בחילופי האש במחנה הפליטים חוסלו שלושה מחבלים שירו לעבר הכוחות, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי מדובר בפתחי אבו ריזק (30), עבדאללה אבו חמדאן (24) ומוחמד אבו זייתון (32). פלסטיני נוסף נפצע באורח אנוש, ושניים נפצעו באורח קשה. כוחות צה"ל החרימו את הנשקים שהיו על שניים מהמחבלים שחוסלו הלילה.

הנשק שנתפס | דובר צה"ל
מטען מוכן לפיגוע | דובר צה"ל
הקליעים שנותרו בזירה אחרי הירי על כוחות צה"ל | דובר צה"ל

בפעילות, שארכה כארבע שעות, השתתפו מאות לוחמים מיחידות סיירת גבעתי, מגלן, דובדבן, גדוד 50 של הנח"ל ומג"ב. הכוחות סרקו והחרימו נשקים ואמצעי לחימה ועצרו חשודים. את המבצע ניהל מח"ט שומרון אל"מ שמעון סיסו מהחפ"ק החטיבתי. "אין ערי מקלט באיו"ש, אנחנו פועלים ל"כיסוח דשא" כל יום", אמרו גורמי ביטחון.

עוד מבחזית החדשות

בפעילות בשכם נעצרו גם שלושה מבוקשים שחשודים במעורבות בפעילות טרור. על פי צה"ל, במעבדת הנפץ שהושמדה על ידי כוחות מיחידת יהל"ם, היו עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ שהיו אמורים לשמש לביצוע פיגועים. בצבא אמרו כי אבנים ומטענים הושלכו לעבר הכוחות במהלך הפעילות.

גם בג'נין ובכפרים נוספים בגדה התנהלה הלילה פעילות של צה"ל. בג'נין נעצרו שלושה מבוקשים. דובר צה"ל מסר כי חשודים השליכו מטען וירו לעבר הלוחמים במהלך הפעילות, הלוחמים הגיבו בירי. בנוסף, הוחרם ציוד צבאי.

באבו דיס, עיזריה, בני נעים, קלקס, דורא ובמחנות הפליטים אלאעידה ליד בית לחם ועקבת ג'בר ליד יריחו נעצרו עוד שישה חשודים, ובסך הכול נעצרו 13 חשודים בכלל הפעילות של צה"ל בלילה. דובר צה"ל מסר כי "במהלך יציאת הכוחות מהכפר אבו דיס חשודים השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפעילות בכפר קלקס החרימו הכוחות מספר רימונים", מסר צה"ל.

גדודי חללי אל-אקצא של הפתח אמרו כי אנשיהם השתתפו בחילופי האש עם כוחות צה"ל בשכם, ולפי דיווחים פלסטיניים לפחות אחד מההרוגים משתייך אליהם. עוד נכתב בדיווחים הפלסטיניים כי אבו חמדאן כונה המפקד, וכי כוחות צה"ל פשטו על יותר מ-25 בתים במחנה הפליטים.

הפלסטינים הוסיפו כי כוחות צה"ל מיקמו צלפים על גגות הבתים בשכם ומנעו מאמבולנסים להיכנס למחנה הפליטים ולפנות את הפצועים. לטענתם, שלושה בתים שהיו ריקים מאדם ובית קפה במחנה הפליטים פוצצו, במבצע שנחשב גדול ורחב. בתקשורת הפלסטינית דיווחו כי יותר מ-200 חיילים ו-70 כלי רכב צבאיים הגיעו לתוך המחנה וערכו חיפושים בעשרות בתי אזרחים.

הסהר האדום מסר כי חמישה פצועים, בהם ילדה שנפצעה מרסיסים, נלקחו לבית החולים רפידיה בשכם. שני פצועים מחילופי האש טופלו בשטח וחמישה בני אדם התעלפו בתוך הבתים. עוד נטען בהודעת הסהר האדום כי כוחות צה"ל מנעו הגעה לנפגעים למרות תיאום הצבא עם הצלב האדום.

בתקשורת הפלסטינית דווח כי בין הבתים שנהרסו היה ביתו של המבוקש עבדאללה אבו שלאל, קצין במודיעין הפלסטיני מראשי גדוד מחנה בלאטה, שכוחות צה"ל ניסו לעצור כבר ארבע פעמים ללא הצלחה. לפי הדיווח, 156 פלסטינים נהרגו מתחילת השנה, מתוכם 36 ברצועת עזה.

העימותים בין החמושים לכוחות צה"ל בבלאטה הגיעו כמה שעות לאחר פיגוע הדריסה בחווארה, דרומית לשכם, שם חייל נפצע באורח בינוני. לוחם נוסף שהיה במקום ירה לעבר הרכב הפוגע, אך המחבל נמלט מהזירה. הפצוע פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח, האשים כי ישראל הכריזה על מלחמה גלויה נגד הפלסטינים. "ממשלת הכיבוש מכריזה על מלחמה גלויה על הפלסטינים על ידי הרג, הרס בתים, התנחלויות וחילול מקומות קדושים, מה שמחייב את כל הפלסטינים להתאחד, להתלכד ולפתח מדיניות להתעמת עם יהירות זו והסלמה מסוכנת זו", הוא אמר. "הממשלה מכריזה כי מחיר הישרדותה והמשך הקואליציה שלה הוא דם פלסטיני".

דובר לשכת הנשיאות הפלסטינית, נביל אבו רדינה, התייחס לחילופי האש במחנה הפליטים, ואמר כי "מדובר בהמשך המלחמה הכוללת נגד העם הפלסטיני". לדבריו, "התוקפנות נגד שכם וכפריה היא פשע מלחמה וענישה קולקטיבית חמורה שיש לשים לה קץ לאלתר. ממשלת ישראל אחראית להסלמה המסוכנת המתמשכת הזאת.

עוד אמר אבו רודינה כי"שתיקת הממשל האמריקני על פשעי הכיבוש עודדה את התוקפנות. על האמריקנים להתערב ולעצור את הטירוף הישראלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים