שיתוף
תגובות
חדשות » בעקבות חיסול מפקד גוב האריות: הפלסטינים מנסים להשליט סדר בשכם
כוננות ספיגה
הרשות הפלסטינת דורשת מישראל שתשנה את היחס לרשות ותפסיק לתאר אותה כ"חלשה" | הם ביקשו שצה"ל יימנע מפשיטות בגדה ויתן להם להגיע להבנות עם המבוקשים החמושים
פעילות צה"ל בשכם | צילום: דובר צה״ל

ביממה האחרונה התקיימו מגעים בין גורמי ביטחון אמריקנים לבין אנשי ביטחון ישראלים ופלסטינים כדי לחפש פתרון אפשרי להרגעת הרוחות ביהודה ושומרון. 

הפלסטינים דורשים מצה"ל להימנע מפעילות מבצעית, על מנת לאפשר להם להגיע להבנות עם המחבלים המבוקשים. לטענת אנשי הביטחון הפלסטיני הם עצרו בימים האחרונים 11 מחבלים לרבות אנשי ביטחון פלסטינים שהיו בקשר עם אנשי "גוב האריות" בשכם.

לדעת הפלסטינים, אם ייפסקו המבצעים הישראלים בגדה, יש סיכוי להצעת הרשות הפלסטינית למחבלים החמושים, להסגיר את כלי נשקם ולקבל חסות הגנתית מהרשות הפלסטינית למשך חודשים אחדים עד שיוסדר מעמדם עם השב"כ.

פעילות צה״ל בשכם | צילום: דובר צה״ל

הנציגים הפלסטינים הבהירו לנציגים האמריקנים כי הסדר דומה פעל בהצלחה לאחר האינתיפאדה השנייה. בנוסף ביקשו הפלסטינים שראש הממשלה לפיד יפסיק להתייחס אל הרשות הפלסטינית כאילו מעמדה בסכנה וכי מוטב שישראל תציג פתרון פוליטי במקום לחפש פתרונות "תוקפניים".

הלילה (שלישי) פעלו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב ביהודה ושומרון. דובר צה"ל מסר כי נעצרו 18 מבוקשים, מהם שלושה החברים בארגון הטרור "גוב האריות" בשכם, החשודים במעורבות מרכזית בפעילויות טרור.

בין העצורים היה גם מחמד נבולסי, אחיו של המחבל איברהים נבולסי שחוסל לפני יותר מחודשיים. כמו כן נעצר החשוד במעורבות בפיגוע הירי בחווארה ב-19 באוגוסט, שבו נגרם נזק לרכב ישראלי. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים