שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בעקבות הצעה מהמערב: איראן עצרה משלוח נשק לרוסיה
המלחמה באוקראינה
בכירים מערביים טענו, כי איראן עצרה משלוח שככל הנראה כלל טילים בליסטיים שיועדו לצבא רוסיה | יועצו של הנשיא זלנסקי: "איראן קיבלה הצעה שאינה יכולה לסרב לה"
טילים של צבא איראן. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לאחר שבשבועות האחרונים הגיעו דיווחים רבים על משלוח נשק גדול שאיראן אמורה לשלוח לרוסיה, חשף אתמול (שישי) אולכסיי ארסטוביץ', אחד מיועציו הבכירים ביותר של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי, כי "איראן בלמה בימים האחרונים משלוח של נשק מתקדם לרוסיה". לטענתו "איראן קיבלה הצעה שאינה יכולה לסרב לה". פרטים נוספים לא נמסרו.

על פי דיווחים מדובר על משלוח הנשק הגדול שהיה מיועד למוסקבה, וככל הנראה מדובר במשלוח הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח שאיראן הודיעה שבכוונתה להעביר. דיפלומטים מערביים מוסרים, כי טהרן עצרה את משלוח הטילים מסוג פתח-110 וזולפינקאר, על פי הערכות נראה שאיראן חוששת מהאיומים שהופנו כלפיה בעניין.

עוד מבחזית החדשות

השבוע נפגש באיראן ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, עם הנשיא אברהים ראיסי ועם עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן. מטרת הביקור ככל הנראה הייתה לשכנע את האיראנים לשלוח את הטילים למרות אזהרות המערב.

כזכור, כבר לפני כחודשיים דיווח הוושינגטון פוסט כי איראן אמורה לשלוח לרוסיה טילי קרקע קרקע מדגם פתח-110 וזולפינקאר, המגיעים לטווחים של 300 ו-700 ק"מ, גם רשת CNN דיווחה כי איראן אמורה להעביר למוסקבה כ-1,000 אמצעי לחימה מתקדמים, בהם מאות מל"טים תוקפים וטילים בליסטיים. רוסיה נמצאת בימים אלו במצב קשה של חוסר בנשק מתקדם בהסנקציות של המערב ומשך המלחמה.

רשת CNN גם דיווחה כי התמורה אותה מצפים לקבל באיראן, היא סיוע מרוסיה בתוכנית הגרעין שלה. רשת Sky News דווחה  השבוע כי בסוף חודש אוגוסט העבירה רוסיה לאיראן סכום של כ-140 מיליון אירו כתמורה להעברת הנשק. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים