שיתוף
תגובות
חדשות » בעקבות הביקורת: שכר הח"כים יעלה בשיעור נמוך מהצפוי
הביקורת הציבורית על העלאת שכרם של חברי הכנסת, בזמן שהאזרחים נאנקים תחת יוקר המחיה, הובילה את הוועדה הציבורית להמליץ על הפחתת ההעלאת שכר לח"כים מ- 12% ל- 5%
הצבעת אמון בממשלה החדשה במליאת הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

על פי דווח ב"מהדורה המרכזית" של חדשות 12, בתחילה השנה האזרחית החדשה, נכנסה לתוקפה העלאה דרמטית בשכר חברי הכנסת, שרים, שופטים וראש הממשלה. ההעלאה בסך של 12.5% הייתה אמורה לשקף את הקפאת שכרם בשלושת השנים האחרונות שהייתה תקופת קורונה. אלא שבעקבות ביקורת ציבורית עזה על ההעלאה המדוברת, זאת בזמן שהציבור נאנק עם יוקר המחיה, גרמה לוועדה הציבורית (וועדת אלבשן) להמליץ על הפחתה בהעלאת השכר המתוכננת.

הח"כים היו אמורים לקבל במקום כ-45,000 שקל, קרוב ל-51,000 שקל. תוספת של כ-6,000 שקל לשכרם. הוועדה דנה שוב בנושא זה בעקבות הביקורת הציבורית ולבסוף המליצה על העלאה מתונה יותר בשיעור של 5%. המשמעות היא, שתוספת השכר תהיה של כ-2,000 שקלים, במקום 6,000.

עוד מבחזית החדשות

ההצעה תונח על שולחנו של יו"ר ועדת הכנסת ויו"ר הקואליציה אופיר כץ, שצפוי לאשר אותה ולהביא את הדברים לאישור ועדת הכנסת. לדברי כץ "בעת הזו, חשוב שהקואליציה תהיה קשובה לרצון של הציבור, ולא תעלה את השכר בצורה חדה כל כך של עשרות אלפי שקלים".

בנוסף, ועדת הכספים האחראית לשכר השופטים וחלק מנושאי המשרות תקיים דיון בעניין. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שוחחתי עם פרופסור אלבשן לא מעט בשבועות האחרונים ואני מחזק אותו על מסקנות הועדה. אנחנו לפני תקופה כלכלית לא פשוטה ונבחרי הציבור הם הראשונים שצריכים להתגייס ולהוביל את הדרך לכלל המגזר הציבורי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים