שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן "מזגזג": הסיכון להשקעות בישראל עולה
בהודעה רשמית למשקיעים כתב הבנק כי הוא חושש מחוסר ודאות ופרמיית סיכון גבוהה בעקבות הרפורמה המשפטית | מתנערים מדו"ח הרגעה שפורסם רק לפני כמה ימים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בנק ההשקעות ג׳יי פי מורגן פרסם הבוקר (שישי) דו"ח שבו קבע כי הסיכון להשקעות בישראל עולה על רקע הרפורמה במערכת המשפט. זאת, למרות שרק לפני מספר ימים הדגישו בבנק כי המהפכה לא צפויה להחליש את כלכלת ישראל בשנים הקרובות. מחלקת המחקר של הבנק קובעת כי אחד ההיבטים המרכזיים שיש לקחת בחשבון הוא פוטנציאל לתקופה ממושכת של חוסר ודאות לצד פרמיית סיכון גבוהה.

עוד כתבו בדו"ח כי התנודתיות של הנכסים בישראל גדלה במיוחד לאחרונה, בעקבות חידוש המתחים הגיאו-פוליטיים והחשש מהרפורמה המשפטית. המסמך שפרסם בנק ההשקעות כולל השוואה בין מצבה של ישראל למצב בפולין והתראה על חשש מפגיעה בדירוג האשראי. הדו"ח נשלח למשקיעים וללקוחות ברחבי העולם עם הבהרה שזו העמדה הרשמית של הבנק.

בג'יי פי מורגן הבהירו כי למרות האזהרה, יש לקחת בעירבון מוגבל את השפעות ההתלקחות הגיאו-פוליטית בישראל. הם גם הסבירו כי האזהרה פורסמה עקב ההשלכות האפשריות של הרפורמה המשפטית על ההשקעה והצמיחה בישראל, בבנק עורכים בימים אלה השוואה מול מערכת המשפט של פולין ובודקים את התנודות שחלו בכלכלה שלה מאז שנת 2015.

עוד מבחזית החדשות

רק לפני כמה ימים שלחו שני בנקי ההשקעות האמריקנים, ג'יי פי מורגן וגולדמן זקס, דו"חות סיכום למשקיעים והעבירו מסר מרגיע לאחר פגישה עם שורה של אנשי עסקים בישראל. בהודעתם אז כתבו כי השקל ימשיך להיחלש ללא קשר לרפורמה המשפטית הצפויה. כמו כן כתבו שאם תהיה משיכת כספים זרים מהארץ זה לא יורגש בקרוב.

היום מבהירים נציגי הבנק את עמדתם הרשמית במסמך הבהרה שנשלח למשקיעים וללקוחות בהם שי וינינגר, מייסד היוניקורן הישראלי למונייד. במכתב ההבהרה צוין כי "בעקבות הפיאסקו שנבע מאנליסט מסחר של ג'יי פי מורגן, רצינו לשתף את עמדת הבנק על הרפורמה המשפטית המוצעת".

"הגורם העיקרי שהסביר את ביצועי המטבעות בשנה שעברה היה ביצועי הבטא הגבוהים של השקל למניות הטכנולוגיה העולמיות, שהיו תחת לחצים משמעותיים"', נכתב בדוח של גולדמן זקס. "רוב משתתפי השוק איתם שוחחנו ציפו שזה יישאר הגורם השולט השנה".

עוד נכתב: "מספר משתתפים בשוק הביעו דאגה מאי הוודאות הפוליטית המקומית, שעשויה להכביד על הסנטימנט ועלולה להשאיר את המטבע חשוף. במיוחד הרפורמה השיפוטית השנויה במחלוקת, שהעלתה חששות מצד מנהיגים עסקיים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אין שום מקום להשוואה לפולין מישהו מהשמאל הוציא דיבת הארץ כדי ליצור פחד כדי להשטלט על המדינה זה כל הסיפור. הפלא הוא שיש שר הסברה בלי תקציב בזמן כשכל כך צריכים הסברה אינטנסיבית ואילולי כן הממשלה לא תחזיק מעמד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים