שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בני גנץ: "אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו"
ראש הממשלה האשים את גנץ ולפיד: היום התברר סופית שגנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות" | "אנחנו נפעל באחריות".
רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) להודעת ראשי האופוזיציה ועל פיה המשא ומתן בבית הנשיא לא יימשך עד להקמת הוועדה למינוי שופטים.

לדברי נתניהו "היום התברר סופית שגנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות. לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה הם ייכנסו להידברות. עשינו פסק זמן והם לא נכנסו להידברות אמיתית. הם דחו כל הצעה, אפילו המינימלית ביותר, שהנציגים שלנו הביאו לבית הנשיא".

עוד מבחזית החדשות

"היום הם עשו דבר חדש. אתמול הם אמרו שאם לא תיבחר נציגה שלהם לוועדה למינוי שופטים הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה נציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות. גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי. אני מבטיח לאזרחי ישראל כי בניגוד להם אנחנו נפעל באחריות למען המדינה שלנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לפני כן כי "העובדה שמקצת מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית". עוד הוסיף בן גביר "לאור זאת, אני קורא לחבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן להביא באופן מידי להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, ובהצבעה גלויה נראה האם הליכוד כולו מחויב לימין או לא".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) נבחרה הערב לנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. 58 ח"כים הצביעו בעדה ו-56 התנגדו. משמעות הבחירה היא שארבעה מחברי הקואליציה הצביעו בעד מועמדותה של אלהרר, למרות הוראת ראש הממשלה להתנגד לכל המועמדים שיועלו להצבעה. נציג הקואליציה לוועדה ייבחר בבחירות חוזרת שייערכו בעוד חודש, לאחר שחברת הכנסת טלי גוטליב השיגה רק 15 תומכים מול 59 מתנגדים.

לוועדה לבחירת דיינים נבחרה חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מהמחנה הממלכתי ברוב של 60 תומכים מול 54 מתנגדים. גם במקרה זה לא נבחר נציג קואליציה. לוועדה לבחירת קאדים לא נבחרו נציגים לאחר שאף אחד מהמועמדים לא זכה לרוב.

מיד לאחר היוודע התוצאות הודיעו ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי הם מקפיאים את המגעים בבית הנשיא סביב פשרה על הרפורמה המשפטית עד לאחר הקמת הוועדה למינוי שופטים וכינוסה.

לדברי לפיד "אמנם יש נציגה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין וועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה – אין שיחות".

עוד אמר לפיד כי "נתניהו התחייב בפני הנשיא, אבל אז קרס תחת הלחץ של שותפיו. הוא הפסיד בהצבעה כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים. נתניהו אמר היום, "תפסיקו עם האיומים ועם התירוצים". היחידים שאיימו עליו הם יריב לוין וסמוטריץ' והוא נכנע להם כמו תמיד".
"הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות המדינה היא אסון מתגלגל. היא לא מצליחה לנהל את הכלכלה, לא את הבטחון, לא את יחסי החוץ ואפילו לא את עצמה. אין להם מנדט להרוס את הדמוקרטיה ואת המדינה. אין להם מנדט לרסק את בית המשפט. הם לא ראויים לאמון ולא מסוגלים לנהל את המדינה".

"אנחנו לא נפסיק להילחם, אנחנו לא נוותר, אנחנו לא נפסיק להיאבק, עד שהממשלה האיומה הזו תעבור מן העולם ותשחרר את מדינת ישראל מן הכאוס והזעם שהיא מביאה עלינו כל יום מחדש".

"ישראל היא מדינה מופלאה. בחירתן של קארין ופנינה היא הוכחה לכך שיש פה בכנסת מספיק כוחות חיוביים, שרוצים לחיות ביחד, שרוצים שהמדינה הזו תיראה אחרת ותנהג אחרת באזרחיה. איתם נמשיך לעבוד למען מדינת ישראל ולמען הדמוקרטיה הישראלית", סיכם לפיד.

ח"כ בני גנץ אמר: "מה שקרה כאן היום, הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ניסה ונכשל. אני מברך את חברי הכנסת האחראים שהביאו לבחירה הנכונה. אני מבקש לברך את קארין אלהרר שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת שופטים ואת פנינה תמנו שטה שנבחרה לנציגה בוועדה לבחירת דיינים. אני בטוח ששתיהן יעשו עבודה מצוינת".

"לצד זאת, אני מוטרד משום שנתניהו קרס. נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל. מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב, אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא", הבהיר.

עוד מבחזית החדשות

לדבריו, אני מדגיש – אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל. כפי שאמרנו מההתחלה – הוועדה לבחירת שופטים היא אבן הראשה. עד שלא נסדיר את הסוגיה הזו, לא יהיו הסכמות על שום נושא, ואכן – לא היו הסכמות בשום נושא".

גנץ התייחס לדיווחים לפיהם האופוזיציה הסכימה לחזרתו של ח"כ אריה דרעי לממשלה ואמר: "שמעתי את הספין שהסכמנו לצמצום עילת הסבירות באופן שיסייע להחזרת דרעי. נושא דרעי לא עלה בחדר, ועל עילת הסבירות כמו על כל הנושאים – לא היו כל הסכמות".

"נתניהו ידע היום שהתוצאה של מעשיו עלולה להיות פגיעה קשה בכלכלה, בחברה ובביטחון. במקום לפעול כדי שננצח בטהראן, נתניהו בחר להיכנע ליריב לוין. במקום להוריד לאזרחי ישראל את יוקר המחיה, הוא החליט להתכופף בפני גוטליב, סמוטריץ' ובן גביר. כבר היינו שם – ראינו את הכלכלה קורסת, את הביטחון נפגע, את הקרע העמוק שהוביל אותנו לחשש ממלחמת אחים. את כל אלו נתניהו בחר היום להחזיר".

"מצד שני, אני מברך על כך שיש גם בצד השני חברי כנסת אחראיים שרוצים בהידברות והסכמות כמו רוב העם – גם זה מסר חשוב. לכן, אנחנו נמשיך להיאבק למען הדמוקרטיה. אנחנו עושים זאת ברחובות, ועשינו זאת בבית הנשיא. הציבור ימשיך להשמיע את קולו ובצדק. אני מדגיש, שאני, אנחנו, נמשיך לפעול מתוך פטריוטיות ונאמנות למדינה. לעולם לא נשים את השיקול האישי או הפוליטי מעל לשיקול הממלכתי. אני גאה בכך, ולא משנה מה יקרה – אמשיך ללכת בדרך הזו", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים