שיתוף
תגובות
חדשות » בני בכורי ישראל: הרבי מויז'ניץ שימש כסנדק ליהודי רוסי בן 48
בעת עריכת הטיש בחצר הקודש ויז'ניץ הגיע למקום ישראל בן בוריס, יהודי מרוסיה, שנכנס בבריתו של אברהם אבינו וגם נפדה בחמישה סלעים. הרבי מויז'ניץ שימש כסנדק
האדמו"ר מויז'ניץ בברית המיוחדת | צילום: באדיבות המצלם

בעת עריכת הטיש בחצר הקודש ויז'ניץ בבני ברק, בהשתתפות אלפי חסידים, נערכה היום (שני) שמחת הברית ומעמד "פדיון הבן" ליהודי בשם דימה שהתקרב ליהדות על ידי שליח חב"ד בנתניה, הרב מנחם מענדל טייכמן והגיע הבוקר במיוחד מרוסיה.

דימה, שנקרא שמו בישראל ישראל בן בוריס, שוכנע בשלט-רחוק להיכנס בבריתו של אברהם אבינו ונחת מרוסיה בשעות הבוקר, במיוחד כדיל לבצע את הברית בארץ ישראל. שעות ספורות אחר כך, לאחר טבילה במקווה, זכה להיכנס בברית על ידי המוהל הרב דוד שלמה גלבר, במעונו של האדמו”ר מויז’ניץ, כאשר האדמו”ר משמש כסנדק. את הברכות אמר האדמו”ר בבית המדרש הגדול, במעמד אלפי החסידים, בקול נרגש ובשמחה עצומה, בנוסח הברכה המיוחד.

עוד מבחזית החדשות

בסיום הברית המרגשת איחל האדמו”ר ברכות לבן אברהם החדש, ולשליח חב”ד הרב טייכמן. מיד לאחר הברית נטל האדמו”ר את ידיו לכבוד טיש חול המועד, סעודת הברית, ומעמד פדיון הבן. ככהן בפידיון שימש הרב מנחם מענדיל כהן, שו”ב דק”ק ויזניץ. המשתתפים בברית סיפרו כי האדמו”ר מויז’ניץ היה שרוי בסערת רגשות ושמחה עצומה והאציל ברכות על כל המשתתפים.

לאחר מעמד הפדיון שוררו בעלי המנגנים בחצר ויז'ניץ ניגוני הלל והודאה, בניצוחו של בעל המנגן משה מרדכי (מונה) רוזנבלום. כן כמו ניגנו ניגוני חב”ד לכבוד המאורע. האדמו”ר פתח בניגוני קרלין לכבוד הילולת הרה”ק מקארלין זיע”א, והכנר צבי הירש לב בן ה-78 מנתניה, שאף הוא נכנס בברית בערב יום הכיפורים השנה, הנעים את מעמד הברית ומעמד הטיש במתרי כינורו בניגון הארבע בבות הידוע של בעל התניא.

.במהלך הטיש קמו שליחי חב”ד ובעל הברית לריקוד נרגש. המעמד נמשך שעתיים, כאשר בעל הברית ושליחי חב”ד זוכים להסב על שולחן האדמו”ר ולסעוד עמו את סעודת החג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים