שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט בישיבת הממשלה: "שוקלים מתן חיסון רביעי"
בשל האומיקרון
בנט: "אנחנו שבועיים אחרי וה"אומיקרון" אכן מדאיג מאוד. באירופה נכנסים לתקופת החגים תחת הגבלות מאוד משמעותיות, בחלק מהמדינות סגרים, ותחת אובדן שליטה בתחלואה"
ראש הממשלה בנט בדיון קבינט הקורונה | צילום: קובי גדעון /לע"מ

"לפני שבועיים, כשהחלטנו להדק את ההגבלות על הכניסה לארץ בעקבות מה שאז הייתה המוטציה החדשה של הקורונה, היו שאמרו שאנחנו מגזימים – והנה עכשיו כולם מבינים שלא הגזמנו. פשוט פעלנו מוקדם מאוד ובנחרצות – בדיוק כפי שהיה צריך. מדינות אחרות התמהמהו, והן כבר שטופות ב"אומיקרון" בעודנו מדברים.

אנחנו שבועיים אחרי וה"אומיקרון" אכן מדאיג מאוד. באירופה נכנסים לתקופת החגים תחת הגבלות מאוד משמעותיות, בחלק מהמדינות גם סגרים, ותחת אובדן שליטה בתחלואה.

אנחנו יודעים כבר שהאומיקרון נכנס ונמצא בישראל, אבל כרגע, בעקבות הצעדים שלנו, במספרים עדיין קטנים יחסית. לא מסובך להבין שאם נתב"ג יהיה פרוץ לרווחה, המספרים יזנקו מהר. אבל לשמור על גבולות זה לא מספיק. צריך במקביל לנצל כל יום ופשוט לחסן, לחסן, לחסן.

האסטרטגיה שלנו מורכבת משני מרכיבים: אחד – לעכב ככל האפשר את כניסת ה"אומיקרון" לישראל דרך הידוק הגבולות, ושתיים – לנצל את הימים היקרים האלה כדי להגביר את החיסוניות של כל אזרחי מדינת ישראל. האמת היא שכרגע אנחנו לא מספיק מוגנים.

ה"אומיקרון" פוגע גם בילדים. אנחנו רואים את זה במדינות אחרות, ורואים את זה גם בישראל. רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מ"אומיקרון", האחד לא היה מחוסן בכלל, השני היה ככל הנראה מחוסן חלקית. אנחנו רואים גם בארץ פגיעה בילדים.

לכן, אני קורא להורים: הדרך להגן על הילדים שלכם היא פשוט לחסן אותם, להעניק להם את ההגנה הזו. אל תבזבזו רגע, קחו אותם כבר היום להתחסן, גם בלי לקבוע תור. זה עניין של כמה דקות.

יצא לי במהלך השנה האחרונה לפגוש לא-מעט הורים לילדים שחטפו "לונג קוביד" – קורונה כרונית שפוגעת ברמה הקוגניטיבית ויוצרת עייפות נורא גבוהה. ההורים התחרטו שלא חיסנו את ילדיהם בזמן.

ילדי ישראל לא מחוסנים ברובם – זו האמת. רוב ילדי ישראל כרגע לא מחוסנים, אפילו לא בחיסון הראשון. לכן, צאו ונצלו את הימים היקרים הללו. אנחנו לא נצליח לנצח לעכב את ה"אומיקרון". זה הזמן להתארגן.

יש עוד אוכלוסייה שמדאיגה אותי מאוד – אלה שקיבלו שני חיסונים אבל לא ניגשו לחיסון השלישי. החיסון השלישי מעניק הגנה די טובה, גם נגד ה"אומיקרון", ולכן זה ממש בהישג ידיכם. אני פונה אליכם, גשו היום גם בלי תור, לכל קופת חולים. קופות החולים ערוכות לקבל אתכם. אתמול קיימנו בלילה שיחה עם ארבעת מנכ"לי קופות החולים, הם מחכים לכם.

היום משרד הבריאות יחל בתכנית חירום להגברת ההתחסנות כי אנחנו במירוץ נגד ה"אומיקרון". החל מהבוקר, מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ. אנחנו מתגברים את קופות החולים. וכן, אנחנו נלמד ונשקול גם חיסון רביעי לאוכלוסיות שהן בסיכון. זה גם נמצא על הפרק.

ככל שנקדים להתחסן, ההגנה תתפתח בגוף עוד לפני הגעת ה"אומיקרון". לא לחכות שזה יהיה סורר בכל מקום.

אני מבין שיש מה שנקרא "עייפות קוביד". נמאס לאנשים לשמוע ולדבר על זה. אני מאוד מבין את התחושה הזו. אבל האמת היא שהמצב בישראל טוב משמעותית, מכמעט כל שאר העולם. משמעותית.

כשאירופה, ארה"ב ומקומות אחרים חוטפים מהגבלות רחבות – אצלנו מדינת ישראל פתוחה. המשק פתוח, הכלכלה פתוחה, בתי הספר פתוחים, התרבות פתוחה. אנחנו רוצים להשאיר זאת כך. זה קורה בדיוק כי אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות. כל הזמן עובדים כדי להקדים תרופה למכה. לכן, אני מבקש – צאו היום להתחסן.

לקרב הזה הגענו מוכנים, ואם נירתם, כולנו אנחנו נעבור את ה"אומיקרון" בדיוק כמו שעברנו את הדלתא בשלום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים