שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בן 79, אב לשמונה מראשון לציון הוא החטוף באתיופיה
החטיפה באתיופיה
ילדיו של החטוף סיפרו כי אביהם, טס לקבל טיפול רפואי ונחטף | החוטפים דורשים כ-166 אלף שקל, | ילדיו: "מבקשים שתעזרו לנו כדי שאבא שלנו לא ימות בגלל כסף"
חטיפה, חטוף אילוסטרציה | צילום: YAKOBCHUK VIACHESLAV, שאטרסטוק

וודו אדבבאי, אב לשמונה ילדים, נחטף לפני כשבוע בטיול בגונדר שבצפון המדינה. בני משפחתו סיפרו שהחוטפים איימו כי אם המשפחה לא תעביר אליהם סכום של כ-166 אלף שקלים "הם יהרגו אותו". קרוביו מנסים לגייס את הכסף, ובמקביל שגרירות ישראל ביקשה סיוע מגורמי הביטחון במדינה.

מולה צגאייה, אחיינו של החטוף מראשון לציון, סיפר כי "אין להם מה לאכול שם. המצב גרוע ביותר, ואנשים הורגים אחד את השני. זה באמת מפחיד". אדבבאי הגיע לביקור שורשים בגונדר שבצפון אתיופיה, שם נמצאים קרובי משפחתו. הוא תכנן להישאר שם למשך חודש ולשוב לארץ ביום ראשון הקרוב.

עוד מבחזית החדשות

אלא שלדברי אחיינו, האדם שליווה אותו בביקור ומכיר אותו היטב, הוא זה שקשר קשר לחטוף אותו. הוא לקח אותו לטיול ובדרך אסף אנשים, שחשבו שהוא "מיליונר" משום שראו אותו משלם על אוכל ושתייה. הם חטפו אותו ביום רביעי שעבר ושלחו תמונה שלו כפות. "הם מאיימים שאם לא נביא את הכסף הם יהרגו אותו" הוסיף האחיין.

החוטפים דורשים תמורת שחרורו כופר בסכום של כ-2.5 מיליון ביר, שהם כ-166 אלף שקל. מדובר בסכום שהמשפחה לא יכולה לעמוד בו, על אף שהם מנסים לגייס תרומות. עד כה לא הצליחו לאסוף את הסכום הנדרש.

אבי אדבבאי, בנו של החטוף, סיפר גם הוא על החשש במשפחה: "אבא שזה לא צחוק. הם מבקשים הרבה כסף לשחרר אותו. אנחנו פוחדים שיהרגו אותו, או שהוא לא ישרוד בקור ובלי התרופות שלו במקום שהוא מוחזק בו". בנו סיפר כי אביו שלח הקלטה לקבוצת הוואטסאפ המשפחתית לפני שלושה ימים שבה אמר שחטפו אותו ודורשים כסף תמורתו. "החוטפים לא נתנו לנו לדבר איתו" הוסיף.

עוד אמר אבי "הוא אמר שאם לא ישלמו את הסכום יפגעו בו". החוטפים לא נתנו להם תאריך סופי להעברת הכופר. אך "אחד החוטפים חייג ואמר שכדאי שנעביר את הכסף".

אבי פנה למשרד החוץ: "אנחנו רוצים שיעזרו לנו במה שאפשר, שיתערבו מול אתיופיה כדי שאבא שלנו לא ימות בגלל כסף. שם חורף עכשיו. הוא בן אדם מבוגר, הוא לא איזה מישהו צעיר".

אדבבאי מתגורר בראשון לציון, נשוי ואב לשמונה ילדים. השיחה האחרונה עם החוטפים הייתה אתמול בלילה. "הם נשמעו עצבנים מאוד. אנחנו מפחדים שירצחו אותו ברגע שיראו שאין לנו את הכסף".

עוד מבחזית החדשות

פרנוס, בתו של החטוף, שיתפה כי אביה טס לאתיופיה כדי לקבל טיפול רפואי, והוסיפה: "הוא הלך לטייל בשביל הבריאות שלו, ביום רביעי דיברתי איתו ואז הם חטפו אותו משם ביום שישי. הוא בסך הכול רצה לטייל כמו כולם. הם רוצים כסף, אז כל מי שיכול לעזור לנו לחפש אותו ולמצוא אותו אנחנו נשמח לקבל את העזרה של כולם".

"אני מקווה שיהיה בסדר. אבא בן אדם טוב שסומך על כולם", אמרה פרנוס. "אנחנו רוצים שיחזירו אותו בריא ושלם, אני לא רוצה שאבא שלי ימות בגלל כסף".

כאמור, המחלקה לישראלים בחו"ל במצוקה קיבלה את הדיווח על האירוע אתמול, והיא נמצאת בקשר עם בני משפחתו בארץ ופועלת מול האינטרפול במאמץ לשחררו. במשרד החוץ אמרו שמאז שנודע להם על הנושא, הקונסול באתיופיה נמצא בקשר עם השלטונות ומנסה לשחרר את החטוף הישראלי כמה שיותר מהר.

הישראלי החטוף תיאר את מצבו, וסיפר כי הוא נכלא באמצע ג'ונגל במצב סניטרי קשה. "הייתי אמור לחזור ביום ראשון, אבל אני כרגע כלוא פה", הבהיר. "את הסיוט שבו אני נמצא אני לא מאחל אפילו לאויביי. שאלוקים יפגיש בינינו. עזרו לי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים