שיתוף
תגובות
חדשות » בן סלמאן פנה לנתניהו לחדש את הרשיון ל-NSO
דיווחים בארה"ב
בניו יורק טיימס דווח כי יורש העצר הסעודי פנה ישירות אל ראש הממשלה לשעבר נתניהו אחרי החתימה על הסכמי אברהם בספטמבר 2020, לאחר שמשרד הביטחון סירב לאשר
ראש ממשלת סעודיה, מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

ירש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן ביקש מראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו סיוע בחידוש רשיון השימוש בתוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO – כך דווח ביום שישי האחרון בניו יורק טיימס.

על פי הדיווח, הבקשה הייתה בשיחת טלפון שקיים נתניהו עם יורש העצר, כחודש לאחר החתימה על הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין בספטמבר 2020. ערב הסעודית אמנם לא הייתה חלקם מהם, אך נתנה את הסכמתה שבשתיקה לאור השליטה בפועל של יורש העצר על הממלכה שבראשה עומד באופן רשמי אביו החולה, המלך סלמאן. בתמורה, אישרה ערב הסעודית את פתיחת המרחב האווירי שלה למטוסים ישראליים הטסים למזרח, והיה זה אחד המרכיבים המרכזיים ב"הסכמי אברהם" שאותם קידם ממשל טראמפ.

עוד נמסר בדיווח של הניו יורק טיימס כי בן סלמאן פנה לנתניהו ישירות לאחר שמשרד הביטחון סירב לחדש את השימוש בתוכנת הריגול, שיוצאה לראשונה לממלכה כבר ב-2017. עם זאת, לאחר ש"פגסוס" נמצאה בטלפונים של מתנגדי משטר סעודים ואחרים בשנים האחרונות, הפיקוח על יצואה גדל ולכן היה צורך בהתערבותו הישירה של נתניהו.

מלשכתו נמסר בתגובה כי "הטענה שראש הממשלה נתניהו דיבר עם מנהיגים זרים והציע להם מערכות אלה בתמורה להישג מדיני או הישג אחר כלשהו- היא שקר מוחלט. כל המכירות של מערכת זו או מוצרים דומים של חברות ישראליות למדינות זרות נעשות באישור ובפיקוח של משרד הביטחון, כמתחייב עפ״י החוק הישראלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים