שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר פותח במתקפה: "לא כפוף ליועמ"שית, היא לא יכולה לתת לי הוראות"
השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן-גביר העביר ביקורת חריפה בראיון גם על המפכ"ל, זאת על רקע הדיווח כי שוחח עם ח"כים, "מה זה אם לא התנהגות פוליטית"?
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

סערת חוק בן גביר: חוק פקודת המשטרה אותו יזם השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן-גביר לא יורד מהכותרות. הבוקר (רביעי) התקיים דיון בוועדה שהוקמה במטרה לעסוק בהצעת החוק, במרכז הדיון עמד העימות בין בן גביר למפכ"ל קובי שבתאי, זאת לאחר שהאחרון טען כי "שינויים דרסטיים עושים בזהירות". סערה נוספת הייתה בדיון, לאחר שהשר לביטחון פנים היוצא, עמר בר-לב, הציג מסמך סיכום ברמת סיווג סודי. דיוני הוועדה צפויים להתחדש היום בהמשך הערב.

הערב דווח בחדשות 13, כי לאחר העימות בין בן-גביר לשבתאי, על כך שלפני הדיון המפכ"ל קיים שיחות עם מספר חברי כנסת, על מנת שיעזרו לו בוועדה בריכוך החוק. לפי הדיווח, שבתאי חושש יותר מכל משליטת השר בתקציבי המשטרה, משום שהוא מפחד שהעברת תקציבים שכזו, תגרור סגירת יחידות במשטרה.

עוד מבחזית החדשות

עוד לפי הדיווח, גורמים בוועדה וחברים מתוך הקואליציה המיועדת גורסים כי החוק חייב לעבור ריכוך, לפחות בשתי נושאים מסויימים. הנושא הראשון הוא קביעה ברורה, לפיה הדרג הפיקודי העליון יהיה המפכ"ל, ושלא יתאפשר לגורמים אחרים להתערב בסוגיות מבצעיות. הנושא השני, הוא בנוגע לנגיעה שבן גביר מבקש לייחס לעצמו בקשר לחקירות באופן כללי, וביחס למדיניות הקשורה להן. 

בן-גביר עצמו, התראיין מוקדם יותר בחדשות 13, וטען כי הוא לא פוסל על הסף שינויים בחוק אותו הציע, וכי הוא "בא בלב פתוח ובנפש חפצה בנוגע לשינויים בחוק". הוא הוסיף ואמר, בהקשר לדרישותיו הקשורות לסמכויות בהן יחזיק השר לביטחון לאומי, "השר יקבע את המדיניות של המשרד שלו, כיום יש לשר סמכויות, אבל הן לא מעוגנות בחוק".

בן-גביר תקף את המפכ"ל שבתאי, כשברקע הדיווח אודות השיחות שקיים עם חברי הכנסת בטרם החל הדיון בוועדה, "אני מוטרד מהחשיפה לגבי הטלפון של המפכ"ל. אם המפכ"ל מתקשר לכל מיני חברי כנסת בוועדה, מה זה אם לא התנהגות פוליטית? אחת הטענות שאני טוען זה שיש פוליטיקה במשטרה. המשטרה מתנגדת שהתקציב יהיה בידיים שלי, בגלל שאני בדקתי אותו ואני יודע כמה מתוכו הולך לכנסים, לבזבוזים ולטיסות, וכמה מעט הולך למשכורת של השוטרים".

עוד מבחזית החדשות

לגבי היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, אותה תקף בן-גביר, ואמר, "הבעיה היא שהמילה התייעצות הפכה אצל היועמ"שית לאישור. היא חושבת שהפוליטיקאים צריכים לעלות אליה לרגל לבקש אישור. לא כפוף לה, היא מייעצת. רוצה לייעץ לי? בשמחה. רוצה לתת לי הוראות? לא במגרש שלי, אני נבחרתי".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. תהיה חזק שינויים הם לא דברים קלים במדינה שכל התקשורת מגוייסת נגדך אבל הטיעונים שלך והדרך שלך מתקבלת על אנשים שיש להם עדיין דעה עצמית

  2. כל הכבודבןגביר. יועצת כשמה היא לייעץ לשפר. כי נבחרה בזכות עצמה אולי. שר זה מעל דימוקרטיה אנשי השמאל אצלכם ערבי למעלה יהוגי למטה. הנה בסמיכות חנוכה נחזיר אור של 8 להבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים