שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר מחריף את הטון על היועמ"שית: "לא סומך כי תייצגי אותי נאמנה"
בן גביר תקף את היועמ"שית: "אין זו הפעם הראשונה שאת מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עימי" | רה"מ: "בכל דמוקרטיה הממשלה אחראית על המשטרה"
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

העימות בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מסלים, והיום (ראשון) שיגר בן גביר מכתב ליועמ"שית ובו תקף בחריפות חסרת תקדים את התנהלותה: "אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות, ובנסיבות שנוצרו מן הדין שאני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי".

המכתב ששיגר בן גביר מגיע על רקע החלטתה של היועמ"שית להשהות את החלטת השר והמפכ"ל קובי שבתאי להעביר מתפקידו את מפקד מחוז תל אביב עמי אשד. בפתח מכתבו כתב בן גביר "מדובר בהחלטה הנובעת מהמלצת מפכ"ל המשטרה. חרף העובדה שביקשת להפעיל לחץ על המפכ"ל, וחמור מכך, שלחת את מכתב בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות, גם אתמול עמד המפכ"ל על כך שמדובר בהמלצה שלו. לצערי, זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עימי".

עוד מבחזית החדשות

בן גביר האשים את היועמ"שית בכך שעמדתה מנוגדת לעמדתו באופן עקבי, והבהיר כי "כך גם פעלת בחוקים אחרים של "עוצמה יהודית" ובנושאים הקשורים בקבלת החלטות במשרד לביטחון לאומי". הוא הוסיף כי "זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עמי".

לכן הבהיר בן גביר "בנסיבות אלה אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות. בנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי, ולא אצטרך לקבל ייצוג של יועמ"שית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי באופן קטגורי, תמיד, ותמיד מבלי לדבר איתי".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר לנושא זה, והבהיר כי "בכל דמוקרטיה מתוקנת וחפצתם חיים, הממשלה הנבחרת היא זאת שאחראית על הצבא, על המשטרה, ועל יתר גופי הביטחון. כך זה חייב להיות ואוי לנו אם זה לא יהיה". עוד אמר נתניהו כי "זה לא רק מעוגן בחוק, זה מעוגן בשכל הישר. מישהו אחר מהממשלה הנבחרת, יפקד על המאבק נגד איראן? על המאבק נגד הטרור בתוך הארץ? על שמירת החוק והסדר?"

עוד מבחזית החדשות

לדברי ראש הממשלה "רק לפני ארבעה חודשים הלכנו לבחירות. הממשלה בראשותי קיבלה מנדט ברור מאזרחי ישראל. העובדה שבמשך חודשיים שלמים הקריאות החוזרות ונשנות שלנו להידברות לא זכתה לשום מענה מהאופוזיציה, מוכיחה שמה שמעניין את האופוזיציה זו לא הרפורמה, אלא יצירת אנרכיה והפלת הממשלה הנבחרת. הרפורמה היא רק תירוץ".

מקודם יותר היום, תקף בן גביר ב-103FM את היועמ"שית וטען כי "בלי לדבר איתי מילה, שלחה לי מכתב שאומר שאני למעשה צריך להקפיא את ההחלטה הזאת כי היא חושבת שיש פגם ויש אחר. אני שמעתי על ההחלטה הזאת בכלל דרך התקשורת. זה נורמלי? הפרזנטורית הכי טובה לרפורמה המשפטית היום זו גלי בהרב־מיארה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים