שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר: "מוותר על קביעת מדיניות ההעמדה לדין, לא על החקירות – לא הגיע לכהן כעציץ"
ח"כ איתמר בן גביר, לא מתכוון לוותר בחוק לתיקון פקודת המשטרה על קביעת המדיניות בעניין החקירות בניגוד לפרסום, אולם הוא נוטה לוותר על הסעיף הסמכויות העמדה לדין
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: צילום מסך

הערב (מוצאי שבת) הגיב דובר עוצמה יהודית לפרסומים על פיהם יו"ר המפלגה, והמיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, נוטה לוותר על הסעיף בתיקון פקודת המשטרה שלפיו הוא יקבע את מדיניות ההעמדה לדין, אך לא על קביעת מדיניות החקירות של הארגון. שינוי הגישה הגיע בעקבות עמדת הייעוץ המשפטי לכנסת השבוע, שדרשה להכניס תיקונים בחוק המתגבש.

לדברי הדובר, "לא היו דברים מעולם, בן גביר לאחר ששמע את נציגי הייעוץ המשפטי של הכנסת, נציגי היועמ"ש וחברי כנסת שונים, אכן נוטה לוותר על הסעיף בחוק שמדבר על קביעת מדיניות באשר להעמדה לדין". בנוסף אמר הדובר כי "באשר למדיניות חקירות, השר המיועד לא מוכן לוותר על היכולת שלו להשפיע לאכוף עבירות כמו פרוטקשן, סכינאות, בריונות, טרור חקלאי וכדומה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמרו במפלגת עוצמה יהודית כי "שר שאחראי על המשטרה שאינו יכול להתוות מדיניות של המשטרה, הוא סוג של עציץ ובן גביר לא הגיע לכהן בתפקיד עציץ במשרד לביטחון לאומי".

בשבוע שעבר פורסם כי יו"ר עוצמה יהודית צפוי להכניס להצעת החוק תיקון, בהתאם להערת הייעוץ המשפטי, כי "יש לחדד את ההסדר כך שיבהיר כי המפכ"ל הוא העומד בראש משטרת ישראל והוא הדרג הפיקודי הבכיר בה".

חוות הדעת של המשנה ליועמ"שית הכנסת, מירי פרנקל שור, אומרת כי יש להסדיר באופן נרחב יותר את יחסי השר לביטחון הפנים והמפכ"ל. לעומת זאת, ההצעה של בן גביר מבקשת לשנות סעיפים רבים בפקודת המשטרה הקיימת, כך שגם אם הוא יתפשר בסעיף הפיקוד על המשטרה, המחלוקת עדיין תישאר בעינה.

לפי עמדת הייעוץ המשפטי, אם בן גביר מעוניין לשנות את הסעיף ולהתערב במדיניות החקירות, הדבר יהיה מחוייב להיעשות בהסכמת המפכ"ל ובכפוף לאישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. בן גביר מתנגד לעניין זה, אולם לדברי גורמים בסביבתו הוא מוכן לערב באופן כלשהו בהליך את המפכ"ל והיועצת, אולם באופן שלא יחייב אותו כך שהקביעה תהיה בידיו בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים