שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר מאשים: "המפכ"ל שבתאי הזמין מסוקים לשימושו האישי"
קרב גרסאות בין בן גביר לבין בכירים במשרד ביטחון הפנים ובמשטרה על היעוד של ארבעת המסוקים שהמפכ"ל שבתאי הזמין. מנכ"ל המשרד טען כי "המסוקים נועדו לכיבוי והצלה"
השר לביטחון הפנים עמר בר לב, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר | צילום: אתר הכנסת. דני שם טוב, דוברות הכנסת

היום (חמישי) האשימו במשרד לביטחון הפנים ובמשטרה את השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהפצת מידע שקרי שנועד לפגוע  מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. 

התגובות בשני המשרדים התייחסו לטענותיו של בן גביר כי "המפכ"ל שבתאי הזמין ארבעה מסוקים לשימושו האישי". בן גביר טען בדיון בוועדת הכנסת שעוסקת בתיקון המוצע בפקודת המשטרה כי "שבתאי דרש ארבעה מסוקי בלק הוק, זה בזבוז. את הכסף צריך להשקיע בכוח אדם, במשכורות השוטרים ובתחנות המשטרה".

אלא שלדברים הגיב מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן שצעק לעבר בן גביר כי דבריו אינם נכונים וכי המסוקים הם לטובת מערך הכיבוי וההצלה, שנמצא בכלל תחת פיקודו הישירה של המשרד לביטחון הפנים. לדברי לוטן "המסוקים הם לצורך כיבוי והצלה, שמטרתם להכין את מדינת ישראל ליכולות כיבוי בעשור הקרוב, מי שהעלה את זה הציג מידע שגוי". לעומת זאת בן גביר תקף את המנכ"ל וטען "האמת תיחשף. אני מקווה שאין לכם שם מגרסה".

עוד הוסיף בן גביר  "לא אוהב ששיחה סגורה שלי דלפה, אבל מה לעשות שהפרסום נכון. אני יודע מאנשים בצמרת המשטרה שהייתה בקשה כזאת ושאתם לא מדייקים. אם הטענה שהמסוקים זה למכבי אש, מעניינות שתי נקודות, מדוע המפכ"ל ביקש את זה ולא מכבי אש? ודבר שני, למה מסוקים כאלה יקרים וגדולים? הרי יש מסוקים או מטוסים זעירים מותאמים לשימוש כזה, אבל דווקא הלכו למסוקים יקרים מאוד, ולא בכדי".

בכיר במשטרה התייחס לדברים ואמר כי "מדובר במסוקים שנועדו למערך הכבאות וההצלה. למשטרה אין קשר לדבר. למשטרה יש הסכם מסודר עם צה"ל לתגבור במידת הצורך. מטריד מאוד ששר מיועד מתבטא כך בלי לעצור רגע ולבדוק.

גם בכיר במשרד לבטה"פ אמר כי "התקיימו דיונים לקראת רכש מסוקים למערך הכיבוי" לדבריו נערכו שני דיונים בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד בנושא, והובלנו עבודת מטה בעניין עם המל"ל במשך שנה. שום דבר מזה לא קשור למשטרה". הבוקר הופיע לדיון המפכ"ל לשעבר משה קראדי העומד בראש פורום המפכ"לים והניצבים בדימוס. לדברי קראדי, בן גביר מקבל עצות מקצינים שאינם מכירים את עבודת המפכ"ל.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, אחרי אסון הכרמל ב-2010 הוחלט להקים טייסת כיבוי על שם אלעד ריבן ז"ל שהיה בין הנספים באסון. ב-2016 חוותה מדינת ישראל גל שריפות שבו פונו כ-700 אלף איש מבתיהם ובעקבות כך הוחלט על הקמת צוות שיבדוק רכישת כלי טיס נוספים לכיבוי. ב-2018, החליט השר גלעד ארדן, על רכישת ארבעה מסוקי בלק הוק למערך הכיבוי בהטסה של משטרת ישראל. יצוין כי גם בנט ולפיד אישרו את הרכש, והכול עבר את אישור משרד בטה"פ, המל"ל וכיבוי אש.

קרב גרסאות בין השר המיועד לביטחון לאומי לבין בכירים במשרד ביטחון הפנים ובמשטרה • מנכ"ל המשרד: "המסוקים נועדו לכיבוי והצלה", בן גביר השיב: "אני מקווה שאין לכם מגרסה במשרד" • עוד אמר: "אם זה לצורך כיבוי, למה המפכ"ל מבקש את זה ולא מכבי אש?" • נציגי משרד הבט"פ הציגו מסמך שנחשף ב"ישראל היום", כדי להוכיח את טענותיהם

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים