שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר יקבל חלק מסמכויות המפכ"ל: בכירים במשטרה; "המפכ"ל יהפוך לעוזר השר"
הרכבת הממשלה
סוכם במו״מ כי תוסדר חקיקה שתקבע שהשר יחליט על מדיניות המשטרה ופריסת כוחותיה | בעוצמה יהודית מגיבים לביקורת: "בכל מדינה נורמלית השר קובע את המדיניות"
ח״כ בן גביר והמפכ"ל שבתאי בטקס במשמר השבעה

המשא ומתן הקואליציוני עם עוצמה יהודית מתקדם צעד קדימה וצעד אחורה. למרות סיכומים מוקדמים שעוצמה יהודית תקבל את תיק הנגב והגליל, כרגע הליכוד חזר בו וטוען שיש קשיים בביצוע ההסכם. לעומת זאת, על פי סיכום בין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לבין הליכוד הם יקבלו את תיק הפנים עם סמכויות נרחבות שהיו שמורות עד היום רק למפכ"ל.

על פי דרישתו של בן גביר, הוא יקבל גם סמכויות שעד היום לא היו קיימות במשרד לביטחון פנים, כמו פריסה ותגבור של כוחות באזורים מסוימים. נוסף על כך, תקציב המשרד לביטחון פנים יחולק על פי שיקול דעתו של שר הפנים ולא של המפכ"ל. 

בכירים במשטרה מסרו בתגובה כי משמעות דרישותיו של בן גביר היא ש"המפכ"ל יהפוך לעוזר השר". לטענתם "צריך לשמר את הסמכויות של המפכ"ל לצד הסמכויות של השר לביטחון הפנים, כדי לשמור על הדמוקרטיה הקיימת כיום בהפרדה מוחלטת". לעומת זאת, בכיר בעוצמה יהודית טען כי "בכל מדינה נורמלית השר קובע  את המדיניות. רק בישראל המשטרה מנהלת את השר, ולא חייבת להישמע למדיניות שלו".

עוד מבחזית החדשות

יש לציין כי אחרי תקופה ארוכה של מתיחות, נפגשו בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי בטקס תרומת מינילנס לאיחוד הצלה במושב משמר השבעה. מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק שניהל את הטקס אף קרא למפכ"ל שבתאי ו"לשר המיועד בן גביר" לחנוך את את המינילנס, במהלך הטקס לחצו השניים ידיים ואף הצטלמו יחד. בהמשך בן גביר ושבתאי גזרו את סרט המינילנס יחד עם אפרת רז, אלמנתו של לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז שנפל בפעילות מבצעית בג'נין. 

קצינים בכירים במשטרה יזמו את פגישת הפיוס בין בן גביר למפכ"ל, לאחר שבן גביר התבטא באופן קשה לגבי המפכ"ל ואף קרא לפטר אותו. על פי מקור בכיר במשטרה, תוצאות הבחירות הדאיגו מאוד את שבתאי, שחשש כי אם בן גביר יהיה השר הממונה על המשטרה הוא יפעל להדיחו. 

לדברי של הבכיר "שבתאי בנה על שנת כהונה רביעית ולא חלם שבן גביר יהיה השר שממונה עליו". "הוא מבין שבן גביר ירצה להראות לציבור תוצאות מהירות, וחושש שהוא ירצה למנות בעצמו מפכ"ל אחר. המפכ"ל יצטרך לעבוד קשה כדי להגיע לליבו של בן גביר". יש לציין כי לאחר הפרסום שבתאי הכחיש כל קשר לפגישת הפיוס וטען ש"יקבל כל שר שיבוא".

הבקשה מצד שבתאי לפגישת פיוס באה בעקבות חילופי דברים קשים בינו לבין גביר, שכאמור מתח עליו ביקורת קשה ואף איים לתבוע אותו בעבר. שבתאי מצדו האשים את בן גביר בהצתת המהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות". 

כזכור, שבתאי האשים את בן גביר בהצתת המהומות בערים המעורבות במבצע "שומר החומות" באוגוסט 2021. תגובת בן גביר הייתה "קרוב הרגע שאתבע את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי במיליוני שקלים, התחושה היא שהוא עושה הכל כדי לסגור איתי חשבון על כך שמתחתי עליו ביקורת קשה". בנוסף צייץ בן גביר בטוויטר בדצמבר 2021  "אחרי ששבתאי החריב כל חלקה טובה במשטרה, כעת מסתבר שהוא הפך את השוטרים לניצבים בסרט שהוא מביים. שבתאי, אתה מפכ"ל המשטרה, לא מפיק סרטים. נכשלת – הביתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים