שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הציונות הדתית תחרים מחר את ישיבת הממשלה במחאה על פינוי המאחז
המאחז הבלתי חוקי לזכר הרב דרוקמן פונה בהוראת שר הביטחון גלנט למרות בקשת הציונות הדתית | בן גביר ידרוש את פנוי חאן אל-אחמר: "חוק אחד ליהודים וחוק אחד לערבים"
יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ | צילום: צילום מסך דוברות

מפלגת הציונות הדתית הצהירה הערב (מוצ"ש) כי בכוונתה להחרים את ישיבת הממשלה השבועית מחר, במחאה על פינוי המאחז הבלתי חוקי "אור חיים" לזכר הרב דרוקמן, שבוצע אתמול בהוראת שר הביטחון יואב גלנט, למרות הגינוי החריף של מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ניסה אתמול למנוע את פינוי המאחז, תוך שהוא תוקף את שר הביטחון יואב גלנט וטוען כי ביצע את הפינוי בלא שתיאם איתו, מה שמהווה הפרה של ההסכמים הקואליציוניים. סמוטריץ' הורה למתאם הפעולות בשטחים לעצור את המהלך. הערב, אמר בן גביר כי ידרוש מחר בישיבת הממשלה את הפינוי המידי של הכפר הפלסטיני חאן אל-אחמר. לדברי בן גביר : "הממשלה לא תדבר בחוק אחד ליהודים וחוק אחד לערבים".

עוד מבחזית החדשות

הדרישה לפנות את חאן אל אחמר עלתה כבר בישיבת סיעת הליכוד ביום שני, על ידי חבר הליכוד דני דנון שדרש לפנות את היישוב הבדואי הלא חוקי. נתניהו טען כי התשובה לבג"ץ תנוסח לאחר דיון משותף של שרי הממשלה בנושא. על המדינה להשיב לבג"ץ עד סוף החודש על העתירות הדורשות את הפינוי בהתאם להחלטת בג"ץ.

אתמול טען בן גביר כי: "כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה" למרות זאת טען, כי המנהל האזרחי מפלה בין מתיישבים יהודים לפלסטינים בשטחים. "לא יתכן שכשערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המנהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המנהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז".

בתגובה, גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון יואב גלנט, ושר הביטחון אמר כי הוא מגבה את צה"ל: "כל פעולה בשטח צריכה להיעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון.

גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הגיב לפינוי המאחז שנבנה לזכר הרב חיים דרוקמן, ופרסם פוסט הערב שבו כתב: "אסור לממשלה להתנהג כמו הממשלה הקודמת שהעם מאס בה, ממשלת הימין צריכה להתנהל כממשלת ימין", כתב. "המצב המביש בו בתים נהרסים בעוד עשרות פורעים ערבים עומדים בצד וזורקים אבנים על המפונים ועל המפנים, מתאים לממשלת השמאל, שתודה קל עברה מן העולם, ולא לממשלת הימין המלא".

עוד טען דגן כי העם "הקיא" את הממשלה הקודמת בדיוק בגלל החלטות כאלו. לדבריו "אני מצפה לבדק בית ולאתחול מחדש של המערכת. ממשלת ישראל הרסה התיישבות שהקימו אזרחי ישראל לזכר הרב דרוקמן, יישוב בנקודה אסטרטגית ביטחונית בלב ארץ ישראל. זאת, במקום להרוס אלפי מבנים בלתי חוקיים שנבנו בהשתלטות העבריינית של הרשות הפלסטינית בשטחי C".

עוד מבחזית החדשות

לדעת דגן "אסור לממשלה החדשה להיות כמו הממשלה הקודמת, ולהפלות את היהודים לעומת האויבים. העם מצפה לממשלת ימין לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים