שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר והליכוד סיכמו: חוק עונש מוות למחבלים יעבור עד התקציב
בהסכם בין עוצמה יהודית לליכוד נכתב כי "סיעות הקואליציה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש למחבלים" | סוכם גם על חוק חסינות לחיילי צה"ל, עוקף בג"צ
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

סיעת הליכוד הסכימה הערב (חמישי) לדרישת יו"ר עוצמה בן יהודית איתמר בן גביר לחוקק חוק עונש מוות למחבלים והוא נכלל בהסכם הקואליציוני בין המפלגות. בן גביר אף התעקש לנקוב במועד לאישור החוק, והדגיש כי הוא יהווה תנאי לאישור תקציב 2023, אותו הקואליציה העתידית צריכה לאשר עד סוף המושב הקרוב בחודש מרץ-אפריל.

דרישה זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות של בן גביר, כחלק מקמפיין המלחמה בטרור והמשילות. חוק זה כבר הסעיר בעבר את המערכת הפוליטית לא אחת. בגרסתו הקודמת,  נכלל החוק בהסכמים הקואליציונים לממשלת נתניהו ב-2016 על ידי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. 

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר בן גביר כי הליכוד הסכים לדרישתו לתקן את סעיף 7א' לחוק יסוד הכנסת, ולהוריד את סעיף ההסתה לגזענות כעילה לפסילת מתמודדים בכנסת. הסכמה לסעיף זה תקל על התמודדותם של חברי עוצמה יהודית לשעבר, ברוך מרזל ומיכאל בן ארי שנפסלו בבג"צ בשל גזענותם כלפי ערבים. 

עוד עדכנו בעוצמה יהודית כי בהסכמים הקואליציוניים ייכללו בין השאר דרישותיו של בן גביר לחוקק חוק חסינות לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, וחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על פשיעה חקלאית ועל גביית דמי חסות. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים