שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר בראיון: מאוכזב מהמפכ"ל – לא פוסל אפשרות להחליפו
השר לביטחון לאומי המיועד הביע בשיחות סגורות את אכזבתו מהמפכ"ל שבתאי | האיומים מהפלסטינים לפגוע בבן גביר נמשכים והאבטחה סביבו תוגברה
ח״כ בן גביר והמפכ"ל שבתאי בטקס במשמר השבעה

על פי דיווחים תוגברה היום (שבת) האבטחה סביב השר המיועד לביטחון פנים, איתמר בן גביר וניידות משטרה סיירו סביב ביתו. תגבור האבטחה מגיע בעקבות איומים רבים מצד הפלסטינים לפגוע בשר בעיקר באזור מגוריו בחברון. כמו כן, קיימים דיווחים הטוענים כי בשל המתח ההולך וגובר בין השר המיועד לבין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, התבטא בן גביר בשיחות סגורות שהוא אינו שולל את להחליף את המפכ"ל, זאת למרות שבתכנית הערב "פגוש את העיתונות" טען בן גביר כי הוא אינו מתכוון לנקוט בצעד כזה. 

בפגישה שהתקיימה השבוע לאחר הדיון בוועדה הציעו כמה מחבריו להחליף את המפכ"ל. בן גביר ענה בתגובה כי הוא "מאוכזב ממנו" וכי "הוא לא יכול לעשות לי מחטף ולהתנגד להצעת החוק שלי". יחד עם זאת אמר השר המיועד, שהוא רוצה לתת לשבתאי הזדמנות נוספת. , אך הוא סייג את דבריו ואמר כי אם הוא יאלץ להחליף את המפכ"ל הוא "יכול לעשות זאת בתוך ימים". 

עוד מבחזית החדשות

בן גביר התייחס בתוכנית "פגוש את העיתונות" לדרישותיו הקואליציוניות ואמר כי הוא "נוטה לוותר על העניין של העמדה לדין" אך בד בד הוסיף כי הוא אינו מתכוון לוותר על המדיניות.  לדבריו "אני אעמוד על כך שאת המדיניות, אנחנו נקבע. נבחרתי לשם כך. התאכזבתי שהיועמ"שית לא באה לדיון. היא התנגדה לזה שהמשטרה תהיה כפופה לממשלה, ואני שואל אתכם, אנחנו מדינה טוטליטרית? באיזו מדינה המשטרה לא כפופה לממשלה? מה זה, תקופת צ'אוצ'סקו? מה זה משטרה פרטית של היועמ"ש?"

עוד הוסיף בן גביר "אני מבקש שלשר לביטחון פנים תהיה סמכות כמו שר הפנים לשלול אזרחות. אני רוצה לשלול אזרחות של מחבלים. בעיני זה נורא ואיום שהיועמ"שית הציעה באחד התיקונים לחוק לכתוב שבפקודת המשטרה נכניס סעיף שהמשטרה לא תהיה פוליטית. נכון, המשטרה לא צריכה להיות פוליטית. אבל אני שואל אתכם 74 שנה שהממשלה הזו קיימת, עד היום לא היה סעיף כזה, ועכשיו היא רוצה לכתוב אותו?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים