שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר בראיון: "היועמ"שית נותנת רק לפוליטקאים מהשמאל לעבוד"
בן גביר התייחס בראיון לידיעה לפיה היועמ"שית תתנגד לחוק שיסמיך את השר לביטחון לאומי להתוות את מדיניות המשטרה | לדבריו, "רוצה להתערב, רוצה להזיז כוחות"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: צילום מסך

הערב (מוצאי שבת) התראיין ל"חדשות סוף השבוע" חבר הכנסת איתמר בן גביר, והתייחס לחשיפת "אולפן שישי", שלפיה היועמ"שית תתנגד לחוק שיסמיך את השר לביטחון לאומי להתוות מדיניות למשטרה. בן גביר תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בעקבות התבטאויותיה נגד הצעת החוק שהגיש בן גביר השר המיועד לביטחון לאומי. לדברי בהרב-מיארה, שר לא יכול לקבוע את מדיניות פתיחת התיקים או ניהול התקציב, כי זו פגיעה בעצמאותה של המשטרה. 

לדברי בן גביר "מתקשה להבין איך היועמ"שית הזדרזה לקבוע עמדה בהצעת חוק שהוגשה רק ביום חמישי". "אותה יועמ"שית שאפשרה לעמר בר-לב לקבל החלטות פוליטיות במשרד לביטחון הפנים, ונתנה ידה לכל מהלך דורסני ובלתי חוקי שקידמה הממשלה, כגון מינוי רמטכ"ל ואישור הסכמים מדיניים בתקופת בחירות ועוד, הספיקה לגבש עמדה שלילית בתוך יממה אחת בלבד נגד הצעת החוק שלי".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף בן גביר "העצמתה של הדמוקרטיה הישראלית והחזרתה של המשטרה לפעול על פי רצון העם. זו הצהרה מאכזבת מאוד של היועמ"שית, שמעמידה בסימן שאלה גדול את עמדותיה המקצועיות".

אמש אמרה בהרב-מיארה כי היא תתנגד נחרצות לתיקון פקודת המשטרה כחלק מבליץ של חקיקה בכנסת שאמור להתרחש בשבוע הבא. הנימוק הוא שהניסיון לעשות הקבלה בין יחסי שר הביטחון והצבא, ליחסי שר הביטחון הלאומי והמשטרה, מופרך.

לטענת היועמ"שית, בעוד שהצבא פועל מול אויב ונתון למרותה של הממשלה באופן מלא המשטרה פועלת מול האזרח ולא מול אויב. אומנם עלול להיות חיכוך בין המשטרה לאזרח, אף גם אדם שעובר עבירה הוא לא אויב המדינה. לדעתה הפעלת הכוח של המשטרה היא חריג שבחריגים, בעוד שהפעלת הכוח של הצבא היא דבר של יום ביומו.

הצעת החוק של בן גביר מגדירה מחדש את סמכויות המשטרה ומעניקה לשר הממונה סמכויות שלא היו מעולם במשטרה, באופן שדומה בהרבה לסמכויות שר הביטחון על צה"ל. אם עד עתה קבעה פקודת המשטרה שהמפכ"ל הוא שקובע את המדיניות, כעת קובע החוק כי הוא "ינהל את המשטרה בהתאם למדיניות ולעקרונות הכללים שיתווה השר".

הצטרפו ועקבו אחר

5 תגובות

  1. איך הפשפש עלה למעלה ?
    בן גביר למעט שמו היומרני מכסה דמות בבליל של ססמאות ריקות המציגות את הדג "אבו נפחא".
    טוב היית עושה לו בחרת יועץ רציני יותר.

  2. בן גביר מדגיש את הפער הקיים בין "האגו" למנת המשכל(iq) משמע, הקפיצה בין שתי הנקודות תביא להתרסקות.
    נתניהו הוא מתמטיקאי השואב את כוחו מכמות האפסים הנמצאים אחריו.

  3. כזו מטמטמת היועצמצי"ת!
    מרוב גאוותה חושבת שאנחנו מטומטמים…
    כל אזרח יודע שהטענות שלה שקריות! שהמשטרה נמצאת במלחמה מול הטרור הפלסטיני בארץ לא פחות מהצבא וכן מול מה שקורה בדרום. חוץ מזה המשטרה מזמן הפסיקה לתת שירות טוב לאזרח וגנבים עושים מה שרוצים ואין מי שיטפל בתלונות האזרח הפשוט !. אולי עם מתן יכולת לשר לביטחון לאומי המשטרה תבין שהמצב בטטה וצריך להתחיל לעבוד ולא רק לעשות דוחו"ת…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים