שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר במכתב לרמטכ"ל: בטל את הנזיפה הפיקודית לקצין שנפגש איתי
השר לביטחון לאומי שיגר מכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי, בטענה כי ההחלטה לנזוף באל"מ אמונה היא החלטה פוליטית | בן גביר: "דין שונה לשני צידי המתרס הפוליטי"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר היום (חמישי) מכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי ובו דרש ממנו לבחון מחדש את ההחלטה לנזוף במח״ט החרמון ומפקד המכללה לפיקוד טקטי, אל״מ אבינועם אמונה.

הרקע למכתב הוא, פגישה שהתקיימה בין השניים ללא אישור. הפגישה עסקה באפשרות מינוי של אמונה למפקד המשמר הלאומי לאחר שחרורו מהצבא.

עוד מבחזית החדשות

במכתבו כתב בן גביר לרמטכ"ל: "קשה להשתחרר מהרושם הציבורי והאישי כי ישנו דין שונה לאנשים משני צידי המתרס הפוליטי. גם ההחלטה המתירה לחיילים להשתתף בהפגנות נגד הממשלה, אינה מסייעת, בלשון המעטה, ליישוב התמיהות הללו".

הבוקר דוו כי אמונה קיבל נזיפה פיקודית לאחר שנפגש עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ללא ידיעת מפקדיו וללא קבלת אישור לכך. אמונה צפוי להשתחרר בעוד כחצי שנה ובפגישה דנו השניים על אפשרות ההשתלבות של אמונה כמפקד המשמר הלאומי לאחר שחרורו.

רק לאחר הפגישה התברר לשניים כי הפגישה היוותה הפרה של פקודות הצבא האוסרות על קשר ישיר בין משרתים בצה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר, ובשל כך קיבל אמונה נזיפה.

במכתב ששיגר בן גביר לרמטכ"ל הרצי הלוי, ושתוכנו הגיע ל"ישראל היום", פותח בן גביר בדברי ההערכה לרמטכ"ל ולפיקוד הבכיר "אין בוקר בו אינני מתפלל עבורכם, מברך אתכם וגם חושב איך לתת לכם גב. לצד זאת, לעיתים ישנה גם ביקורת"

עוד כתב בן גביר "זו חשובה שתיאמר, על מנת לשקף בפניכם את המציאות כפי שהיא נתפסת בעיני רבים ולסייע להימנע מטעויות, אשר מהן אף אדם אינו חף". בן גביר שמע רק הבוקר בתקשורת על זימונו של אל"מ אמונה לשיחת נזיפה בעקבות הפגישה שקיים עימו.

"אקדים ואומר" כתב בן גביר לרמטכ"ל "ישנה בעיניי חשיבות רבה לנהלי הצבא, שתכליתם הפרדה ברורה בין הצבא לפוליטיקה ושמירת ההיררכיה הפיקודית. ואולם, קשה להשתחרר מהרושם, הציבורי ואף האישי, כי ישנו דין שונה לאנשים משני צידי המתרס הפוליטי. ישנן מספר דוגמאות מהשנים האחרונות, כולל אף מהעת האחרונה ממש, בהן לא נקט הצבא צעדים פיקודיים נחרצים מול הפרת נהלים חמורה בהרבה".

כדוגמה לטענתו ציין בן גביר את פגישתו של תא"ל אמיר ודמני עם ח"כ אלעזר שטרן, שנענתה בשעתו לתגובה שקבעה כי הקצין לא יוזמן לשיחת נזיפה. גם "מכתב הטייסים" מוזכר במכתב "בתוכם קצינים בכירים שאיימו הלכה למעשה בסירוב פקודה, לא נענה בנחרצות".

בנוסף ציין בן גביר את הפער שנקבע בעונשו חייל גבעתי בחברון שהתבטא התבטאות פוליטית בעידנא דריתחא ונכלא במחבוש, אל מול המענה הרופס לנוכח התכנים הפוליטים הבוטים שהעלו חיילים בדובר צה"ל.

לדברי בן גביר "גם הנחייתה התקדימית של הפצ"רית לאחרונה, המתירה לחיילים להשתתף בהפגנות נגד הממשלה, אינה מסייעת, בלשון המעטה, ליישוב התמיהות הללו".

עוד מבחזית החדשות

בנוגע לפגישה עם אמונה ציין השר לביטחון לאומי כי: "הפגישה עימי לא הייתה על רקע פוליטי אלא מקצועי, במסגרת סבבי פגישות שאני עורך עם אישים ביטחוניים רבים כחלק מהליך הקמת המשמר הלאומי, דבר שהוא צורך ביטחוני קריטי למדינת ישראל. שיחה שכזו איננה עילה לנזיפה בקצין בכיר, מוערך ומצטיין. מדובר בעוול קשה".

לדבריו, "צבר הדוגמאות דלעיל, מייצר תחושה קשה בציבור גדול, כי הצבא נוהג באיפה ואיפה, עם שני סטים שונים של מדיניות לימין ולשמאל". לסיכום דרש בן גביר מהרמטכ"ל לבחון את החלטת הנזיפה ולהשיב לו בהקדם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי: "מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב, ערך לאחרונה תחקיר בעניינו של אלוף משנה אבינועם אמונה, מפקד המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת החרמון. התחקיר בוצע לאחר שהתברר שהקצין נפגש עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. על פי הממצאים, הקצין נפגש עם השר ללא תיאום ואישור כנדרש, תוך הפרת האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר. לפיכך, הקצין ננזף פיקודית על ידי מפקד המכללות הצבאיות".

הצטרפו ועקבו אחר

45 תגובות

  1. בן גביר משול אתה לילד שהיה במשמרות הזהב בבית ספר ופתאום נהית מנהל בית הספר אתה קטן

  2. מישהו עוד מקשיב לעבריין המורשע הזה? משנו עוד לוקח ברצינות את הדברים של הטיקטוקר הזה? בלוף על מלא מלא,

  3. אוי נער גבעות , אם חייל משתתף בהפגנה של הימין זה דמוקרטי אם בשמאל נותן הרגשה לא טובה.
    בצבא, בשונה מאצלך, יש נהלים ופקודות לפיהן לפני שקצים בכיר נפגש עם איש פוליטי צריך לקבל אישור אבל אותך מה זה מעניין כל עוד משרת את האגנדה שלך

  4. הרמטכל עושה איפה ואיפה. לקצינים הנפגשים עם השמאל שגם התקשורת מגפפת ומלטפת אותם זה עובד לסדר היום וזה תקין. ההיפך זה חמור. למה ?

  5. איך כל אחד רואה רק מה שרוצה ליראות. ומה עם כל הפגישות של אלה שנפגשו עם החברה "הנכונים" המתאימים לכם השמאלנים. אף אחד לא ננזף והכל בסדר. צמרת הצבא מסריח מהשמאל מי שלא בראש הנכון והנקי ( מכיפה) לא מתקדם.
    וחוץ מזה מה הבעיה שקצין יפגש חצי שנה לפני שהוא משתחרר לראיון עבודה .כולם עושים את זה . זה היה ראיון עבודה וזה לא ענינם.

  6. בן גביר עשית מעשה שלא יעשה, יש היררכיה ואתה לא יכול לבטל את הרמטכל ולהפגש עם קצין שאתה רוצה שינהל את משטר האייטולות שלך. תתבייש לך. שיעמידו את האיש למשפט, כל עוד הוא במדים אסור לך לנהל איתו שיחות, זו בגדיה בערכי צה"ל, תתפטר עוכר ישראל שכמוך

    1. לכעמיד אותו לדין, אין מצב שקצין בקבע ינהל משא ומתן מאחורי הממונים עליו עם שר מיוצר כדי להצטרף למשטר האייתולות של בן גזיר

  7. הלו השר בן גביר מי שמך לתת עיצות לרמטכ"ל אתה שלא עשית צבא?! אתה לא בעמדה לתת עצות עדיף שתשתוק לץ

  8. ושוב מר טיקטוק חושב שמאז שהוא שר מותר לו להפר כל נוהל וכל פקודה לפי רצונו
    זה המחיר שאנו משלמים שהשר לביטחון פנים לא עשה אפילו שירות לאומי
    פשוט שמו מתפרע הפגנות בתפקיד

  9. איתמר בן גביר פעם אחר פעם אתה מדבר אמת ובצדק אל מול כלבים שמאלנים סומים.. וערלים.. וכי הפעם הרמטכ"ל לא ינבח שקרים ויחשוף שיניים לנשוך?

  10. אצל בן גביר לא תמצא יכולת תכנון לטווח ארוך,חשיבה, הבנה, חזון, ניהול חכם, אסטרטגיה, כלום. או רעש צלצולים וטיקטוק אובכי ותלונות אכלו לי שתו לי. ילד מפונק, אלים ועברין.

  11. בן גביר,תפסיק עם רגשי התנחיתות.הטייסים לא סרבו פקודה.הם מתנדבים!!!
    הפרת משמעת בצה"ל ע"י מי שאמור להוביל חיילים למלחמה,דינו לכל הפחות להנזף וטוב שכך.

  12. עכשיו הוא גם פוקד על הרמטכל ממש יופי
    ולא מבינים למה מפגינים כל הזמן
    הזוועות והדיקטטורה כבר כאן

  13. ביטחון לאומי -עלאק
    במה הוא מתעסק כל הזמן …בשטויות רכילויות
    ופגישות שאין בהם תועלת….
    במקום לטפל בדרום
    הוא מדבר רק על הר הבית

  14. עוד הנחיות של הלא ראוי לגיוס לרמטכל ?
    הזזת חטיבות ?
    כוננות בגזרות ?
    הצטיידות ?
    עוף לנו מהחיים, חלאה.

  15. טענתו של בן גביר שיש לכאורה איפה ואיפה! אין אומר שצריך להמשיך באי הסדר בהיררכיה המקובלת בצבא. "מישהו" יענש על כך שעזר שנאלץ להיפגש עם בן גביר בגלל שיקולים פוליטיים של האחרון. לפי המשפט הידוע : " אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר" "ודי לחכימא ברמיזה"
    שבן גביר שהכשיל חבר לא יתרפס עכשיו על הטעות החמורה שלו עצמו: סוף מעשה במחשבה תחילה.

  16. לא מסכימה עמך !
    3 חודשים בתפקיד , המאמצים שלו הם כבירים , הצליח לעשות משהו שאף אחד לא עשה עד כה, נוהל ירי חיילים ושוטרים ! חוק גירוש מחבלים , אסר תענוגות לאסירים , לפני כן השוטרים היו משקשקים לירות שכחתם את אלאור עזריה ?????? איפה הכבוד המינימלי לאדם הזה שעומד כמו חמור. זה בדיוק מה שהשמאל רוצה שתשנאו את בחירתכם ותמרדו!
    כמוני כמוך גם אני בחרתי בו וגם שלחתי לו הודעה לפני הבחירות לאינסטגרם ואמרתי לו שלא יאכזב חד וחלק ! אבל אני סובלנית וסומכת עליו נקודה !!!!
    במקום לחזק אותו ולתמוך ולתת לו כח וגיבוי ! גם ככה יושבים שם בעלי החלטות והוא לא לבד במערכה! אז תחזקו במקום לנסות לרסק יותר את הנבחרים יש להם 4 שנים תנו להם תמיכה וכח. תתאר לך שאישתך לא עומדת אחרי מילה אז תתגרש בשניות ??? תזכור לה את זה או את המאמץ שלה ! חומר למחשבה. תנו צאנססססס ותתמכו !!! היד על המקלדת קלה קצת מחשבה ! אם היית במקומו זה בדיוק מה שרוצה השמאל להבהיר אותנו בתוכינו אני לא אתן להם ואתה כן ??????? מילה טובה עידוד נותנים כח. השאירו לנו מדינה חלשה ופצועה. הגיע הזמן בן גביר סומכת עליך.

    1. תמיכה וכוח למה???? להבעיר מדינה ? את שומעת בכלל כמה פוחדים מהאיש הזה את מבינה בכלל מה הוא מסוגל לעשות לנו כעם ? את בכלל בסדר ? תשמעי אנחנו שומעים את הפחדים של אנשים שחיים במרכז שרק לא יבעיר את השטח אז בואי הוא ממש סכנה לציבור

  17. לא הבנתי.
    בן גביר מתלונן על העבר?
    בהווה מתנהל אירוע לא תקין והוא אחראי לכך.
    הוא עורך דין ויודע את החוק.
    ידע שגרם לו לעבור על החוק…

  18. איזה ייצור מתבכיין, כל הזמן עסוק באגו המצומק והמקופח שלו. עובר על החוק הצבאי ומיילל. אף אחד לא ייצביע לבכיין הזה בבחירות הבאות.

  19. בן גביר כותב מכתב לכאורה תמים הוא ואמונה לא ידעו. בן גביר ידע ואמונה בודאי ידע.
    אמונה עוזב על הרקע שלא קיבל פיקוד על חטיבת הצנחנים. אילו האלוף יצחק מרדכי היה נוהג כך הוא לא היה אלוץ. אך זו בעיה של אמונה תרתי משמע.
    בן גביר בהיותו בעל ניסיון של גדנ"ע מנסה להיכנס לכל סדק כך הגיעו אליו קציני משטרה בדימוס כי חשבו שיקבלו תפקידים על אף שנמצאו חסרי כישורים לקידום.
    בן גביר אל תנסה להיתמם הטריקים שלך מוכרים.

  20. רמטכל פולטי,דובר צהל טיפש הציבור לא מקבל תשובה למה לשמאל מותר ולימין נזיפה בושה וחרפה ישראל השניה לא שווה להם רק במילחמות כדי שהאליטה תעשה כסף אנטשמים

    1. היי מי אנטי שמי ???? אה מי זו ישראל השנייה לא מוכר לנו הכינוי לא למדנו על זה אה ביבי הכניס את זה לראשים שלכם בסדר אז מי שמרגיש מסכן מקופח סוג ב יש רק בעיה אחת פיצית אנחנו ב2023 לא בשנות ה50 אולי תתקדמו כבר אתם ממש משעממים אותי

  21. הפכנו למדינה שנפל כמו בן גביר פונה לרמטכ" ל על מנת למנוע נזיפה מקצין שנפגש איתו ושוב במכתבו מפלג את העם אולי בן גביר לא יודע היסטוריה אבל השיטה של הפרד ומשול גרמה בסופו של דבר לנפילתם של כל האימפריות הגדולות והחזקות נכון שהעם שלנו מטומטם אבל בסופו של דבר יבינו גם חסרי ההבנה שבן גביר הוא נציג השטן על פני האדמה ואנשי האמונה פיקחו את העינים כי האל בוחן אותכם עכשיו על ידי שליחת נציג השטן בדמות של אנרכיסט שמציג מצגת שווא של אהבת ישראל ולמעשה רוצה לפלג ולגרום למלחמת אזרחים !!
    ושזו תבוא אתה תמצא את עצמך בתא אפל סגור ומנודה ולכן בן גביר הסר כפות ידיך ומוצא פיך מהצבא ומפקדיו כי אתה בן תשחורת פחדן עלוב וסכסכן אמיתי חסר בינה ובזמן מבחן כולם יראו שאתה דפוק ומי שיודע שפת גוף צריך רק לבחון את ההתנהלות הגופנית שלך ויראה שאתה מוכה גורל !!!

  22. איתמר בן גביר– פושע מורשע בעשרות תיקים פליליים, של נעליך מעל רגליך!! משתמט!! כשאתה מדבר אל רמטכל צהל!! אתה איש מסוכן! הצבא הפרטי שלך מסוכן! ולראיה אתה מראיין איש מסוכן שלא פועל על פי פקודות ונהלי הצבא, ויש לו הערה פיקודית חמורה שניה!!

  23. טיפש
    אתה מתנהג כמו ביביסט שכל הזמן מסתכל על אחרים זורק עליהם את האחריות ומיילל שדפקו אותו
    תתעורר תתעסק במה שאתה אמור לבצע ולא בשוליים דל הדברים
    הבטחת משילות וקיבלנו גן ילדים לא מתפקד
    תחזיר את המנדט ותחזור לפרקטיקה שלך

  24. איתמר משתלב היטב בשכבת הפיקוד המורכבת מ"מקופחי כל הדורות" הכוללת גם את רוה"מנו…
    גם 400 שנות שלטון לא יוכלו למחות את התסכול המחלחל בעצמותיהם הזקנות מיום ליום…

  25. כמה שאתה אוהב להתבכיין, חאלס תתחיל לעבוד, נמאס לנו לשמוע בכיין.
    הבטחת לעבוד – אז תקיים!
    מסתבר שזו הייתה טעות להצביע לך.

    1. עם מי הוא אמור לעבוד ולהביא תוצאות? שיש מסביבו מרצע של נחשים נושכים ומפרישים רעל!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים