שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר: "אני חושב שדין אוכפים בצורה שווה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין הבוקר והתייחס לעימות עם חה"כ מיקי לוי על רקע תוכנית הייעול של המשטרה, סוגיית פינוי המאחזים, והציוץ של יו"ר מרץ
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי | צילום: יחיאל גורפיין, איחוד הצלה

במהלך מסיבת העיתונאים שערך השר לביטחון לאומי עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הבוקר (רביעי) נרשמו דברים קשים בין יו"ר הוועדה לענייני ביקורת ויו"ר הכנסת לשעבר מיקי והשר איתמר בן גביר. בראיון ל-103fm התייחס השר לשורת נושאים שעוררו סערה לאחרונה, כמו פינוי מאחזים והציוץ של יו"ר מרץ הבוקר.

בהתייחסו לפינוי המאחזים טען בן גביר כי: "אני לא חושב שכל ילד שמקים איזו סוכה צריך אוטומטית שממשלת ישראל תקבע שיש כאן יישוב, אני כן חושב שדין אוכפים בצורה שווה. לא יכול להיות מצב שנערים כאלה יפונו תוך דקה, ולעומת זאת לא נוגעים בעשרות מאחזים. הבטיחו דיון בנושא הזה, יש מדיניות של ימין".

עוד מבחזית החדשות

על הרפורמה במשטרה שהציג אמש עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, אמר השר כי במסגרת זו "נוסיף לשכר השוטר עוד 20%-40% מהשכר שלו. אנחנו מדברים עד פקד, לא מעניין אותי להעלות את המשכורות של הניצבים, אני רוצה לגרום לכך שיבואו יותר שוטרים ובמקביל לעשות משמר לאומי, גם הממשלה הקודמת דיברה על משמר לאומי".

עוד הוסיף בן גביר: "התנדבות זה הרכיב השלישי. דיברתי על לקחת את כל מג"ב ולהפוך אותם למשמר לאומי, לחזק אותם, להגדיל את הימ"מ, היחידות המיוחדות. בואו נגיד את האמת, אף אחד לא היה מושלם בשומר חומות, גם הממשלה הקודמת, והקודמת קודמת, האחריות היא של כולם. אני לא הייתי שר לא בממשלה האחרונה ולא בקודמת, אני רוצה לעשות משהו אחר, אני חושב שזה מגיע לכל אזרחי ישראל. כשאני מדבר על משמר לאומי זה לא עניין של ימין או שמאל, זה החיים שלך, של הבן שלך, של הבן שלי. אני מאמין שאם נצליח לעשות את השינויים האלה כולנו נרוויח מזה".

לשאלת המראיין לגבי יחסי העבודה בינו לבין המפכ"ל, השיב בן גביר: "אתה נכנס לחדר, עובד איתו שעות ארוכות, אני מגלה בו איכויות מאוד גדולות. עשרות שנים הוא נתן למען הביטחון של ישראל. אני מאוד מרוצה ממערכת היחסים, אני חושב שגם הוא מרוצה. זה נכון, הרבה לשונות, נשמות טובות ציפו לפיצוצים, זה לא קורה. שימשיך כך".

עוד מבחזית החדשות

בן גביר התייחס לעימות עם מיקי לוי שתקף אותו ואמר כי "אם מיקי לוי היה מכבד את החוק, הוא היה יודע שעל המשפטים שלי הייתה התיישנות. המשפטים שלי היו על זה שאמרתי שצריך לגרש ערבים לפני 20 שנה. החברים של לוי, אלה שמכהנים היום בכנסת, תומכים ברצח של חיילים, נותנים לגיטימציה של רצח מתנחלים ולכן צריך לזרוק אותם מהכנסת ויפה שעה אחת קודם. איתמר בן גביר עובד 24/7, גם בשבתות".

בנוסף, התייחס השר לציוץ הפרובוקטיבי של יו"ר מרץ זהבה גלאון ואמר: "אני מחכה עדיין לכותרות המרוחות באדום, קו אדום נחצה, הסתה, כל מיני דברים. אם צביקה פוגל חלילה או אלמוג כהן היו עושים דבר כזה היית אומר "מחקו, הכול בסדר"? הייתם דנים בזה מבוקר עד לילה. זה לא פגיעה באיתמר בן גביר, זה הסיפור הקטן כאן, הסיפור זה 6 מיליון יהודים שנרצחו, נטבחו, וזהבה גלאון עשתה זילות השואה. זה הסיפור כאן. בינתיים אני מזכיר לכם שהיחידים שגירשו כאן מהבית אנשים היו אנשי השמאל, שהגו כל מיני תוכניות דמיקולו כמו ההתנתקות ועוד דברים שראינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים