שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בממשלה בחנו אם יהדו"ת תסכים להימנע
חוק איחוד המשפחות
בניסיון להעביר את החוק למרות ההתנגדות הצפויה של רע"ם בהצבעה, בכירים בקואליציה בחנו את האפשרות אך נענו בשלילה. דיווח: אלקין הציע לרע״ם תפקיד סגן שר במשרדו
תגיות:
משה גפני ונפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

בכירים בקואליציה בחנו אפשרות כי יהדות התורה תמנע בהצבעה על החוק לאיחוד משפחות, זאת כדי שיהיה אפשר לאשר אותו למרות התנגדות רע"ם וח"כים נוספים, וסורבו – כך דווח ב'וואלה'. הדברים מגיעים ברקע המשבר בקואליציה סביב העברת החוק לצד הצהרות מפלגות הימין באופוזיציה כי יצביעו נגדו.

שרת הפנים איילת שקד צפויה להיפגש הערב פעם נוספת עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס בניסיון להגיע להסכמות, ומוקדם יותר נפגש עבאס עם שר השיכון והבינוי זאב אלקין. האחרון צפוי לפגוש בימים הקרובים ח"כים נוספים מרע"ם כדי לבחון את התנגדותם.

על פי הדיווח של יקי אדמקר, ברע"ם חזרו בהם מהסיכום העקרוני שהתקבל בפגישה שהתקיימה ביום שני בכנסת ובה השתתף גם ראש הממשלה נפתלי בנט ולפיו יקודם החוק, אך בעיות הומניטריות במשפחות מאוחדות יוחרגו מהחוק שאוסר איחוד משפחות ושולל מהן זכויות אזרחיות. אלקין ושקד מקיימים שיחות עם חברי הכנסת ברע"ם מתוך הנחה כי לא יתאפשר להסתמך בהצבעה על חברי הכנסת מהאופוזיציה שצפויים להתנגד.

ב'חדשות 12' דווח כי שר השיכון אלקין הציע לרע״ם תפקיד סגן שר במשרדו. ברע״ם מתלבטים. מצד אחד זו הזדמנות מדהימה להשפיע בסוגיות ליבה, מנגד רע״ם תצטרך לקחת אחריות על המדיניות. בשני הצדדים מאשרים את ההצעה אך טוענים שאין לה קשר לחוק איחוד משפחות והצורך לפייס את רע״ם לקראת ההצבעה בשבוע הבא. כזכור, ךרע״ם הובטח תפקיד סגן שר במסגרת ההסכמים הקואליציוניים אך לא נקבע באיזה משרד הוא יהיה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, פנה היום לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, בדרישה כי יפסיקו את המו"מ עם סיעת רע"מ, ויפעלו ביחד עם האופוזיציה לחקיקת חוק יסוד: ההגירה.

מטעם הנהלת הקואליציה בראשות יו"ר הקוא' ח"כ עידית סילמן ומ"מ יו"ר הקואליציה ח"כ בועז טופורובסקי נמסר בתגובה ללוין: "כנראה שבמשך 12 שנה, חוק איחוד המשפחות לא היה מספיק חשוב ליו"ר הכנסת היוצא שדווקא בפוזיציה הנוכחית הוא נזכר לעסוק בו".

"אנו מאמינים שח"כ לוין, כפרלמנטר ותיק, מודע להשלכות ולמשך הזמן שייקח לחוקק חוק יסוד חדש, בשעה שחוק איחוד המשפחות ייפוג. במקום להמר על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, אנו ממליצים לו, למפלגות האופוזיציה והעומדת בראשה, מפלגת הליכוד, לא לפעול מתוך מניעים פוליטיים צרים ולתמוך בהארכת החוק אותו הם בעצמם קידמו במשך כשני עשורים.

"בזמן שח"כ לוין עסוק במכתבים חסרי השפעה, אנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא בין כל חברי ממשלת האחדות, במטרה להגיע להבנות והסכמות, שיטיבו וישמרו על האינטרסים של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית", דברי סילמן וטופורובסקי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים