שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » במד"א חתמו על "היתר עסקה" בבית הדין לענייני ריבית
לאחר שבשנים האחרונות מאות חברות ועסקים במשק הישראלי חתמו על היתר עסקה ב"בית הדין ובית ההוראה לענייני ריבית" | ארגון "מד"א", חתם על היתר עסקה "ברית פנחס"
ארגון "מד"א", חתם על היתר עסקה | צילום: דוברות

אם לפני שנים רבות מעט מאוד אנשים ידעו על הרלוונטיות היום יומית של איסורי הריבית החמורים כל כך, בעידן שלנו בזכות המהפכה הברוכה שהוביל הגאון רבי פנחס וינד שליט"א ראש בית הדין לענייני ריבית, אין כמעט אחד שלא מכיר בכך.

בעזרת הספרים הייחודים שכתב והפיץ וההרצאות המרתקות שמסר במגוון רחב של פלטפורמות, הוא החדיר בשפה ברורה ולשון מובנת לכל נפש, את חומרת איסורי הריבית ואת הדינים הנוגעים לחיי היום יום. כמו כן ייסד הרב וינד קו טלפוני אליו ניתן להתקשר ולקבל מענה הלכתי בדיני ריבית, על ידי רבנים מומחים שהוכשרו על ידי "בית ההוראה לענייני ריבית".

עוד מבחזית החדשות

כך לדוגמא, רק במהלך השבוע האחרון, בו קראנו בתורה "פרשת משפטים" אשר מוזכרים בה איסורי הרבית וחומרתם, חתמו ארגון "מד"א" על שטר "התר עסקה – ברית פנחס". לאחר שהגאון רבי פנחס וינד נפגש עם ראשי הארגון והסביר להם את משמעות שטר ההיתר עסקה, הם התאספו לישיבה חגיגית שבסופה חתמו על השטר. בכך הצטרף ארגון נוסף, מבין החשובים בישראל, להתנהלות כספית תקינה הלכתית.

מישור נוסף בו פועל הרב וינד הוא החתמת עסקים וחברות במשק על שטר התר עסקה. לאחר שזיהה כי ישנם עסקים וחברות רבים מאוד במשק שאינם חתומים על היתר עסקה, ובכך עלולים להיווצר מכשולים הלכתיים חמורים מאוד ללקוחות ולציבור הרחב,. הוא יצא למסע הסברה ומבצע החתמה נרחב בגיבוי של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות. "היתר עסקה – ברית פנחס" שנוסח על ידי הרב וינד עומד בסטנדרטים הלכתיים גבוהים, וכל בעל עסק שחותם על שטר ההיתר עסקה מבטיח פעילות עסקית מעוגנת הלכתית.

בין העסקים והחברות שחתמו על שטר "היתר עסקה – ברית פנחס" ניתן למצוא את החברות המובילות במשק הישראלי, וביניהם בנקים וקופות חולים. בזכות פעילות זו יכול כיום כל ירא שמים שומר הלכה, לדעת האם העסק ממנו הוא רוצה לקבל שירות חף מאיסורי תורה חמורים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים