שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בלינקן לאבו מאזן ברמאללה: סיוע אמריקני נוסף של 50 מיליון דולר לפלסטינים
מזכיר המדינה הביע צער על "מותם של אזרחים פלסטינים חפים מפשע", ושיבח את אבו מאזן על מה שתיאר כ"נחישות לפעול בצורה אחראית בזמן מאתגר"
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן קרא היום אחר הצהריים (שלישי) לישראל ולפלסטינים לנקוט צעדים שיביאו להרגעת המתיחות הביטחונית, ובתום המפגש שערך ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוסיף כי ארה"ב מתנגדת לכל צעד שיפגע ביכולת לממש בעתיד את פתרון שתי המדינות, כולל הרחבת ההתנחלויות, הריסות בתים ופינויים. בלינקן הזהיר כי "אופק התקווה של הפלסטינים הולך ומצטמצם ושינוי חייב להתרחש".

ביקור בלינקן נערך בצל המתיחות הביטחונית שהחלה עם המבצע בג'נין בשבוע שעבר, המשיכה בשיגורי הרקטות מעזה והגיעה לשיאה בפיגועי הטרור בירושלים בשבת, שהביאה את הקבינט להחליט "לחזק את ההתיישבות" ביהודה ושומרון. למרות שבתגובה לחיסול המחבלים בג'נין הודיע אבו מאזן על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל, שיבח בלינקן את יו"ר הרשות הפלסטינית על מה שתיאר כ"נחישות לפעול בצורה אחראית בזמן מאתגר". הוא גם הכריז על סיוע אמריקני נוסף של 50 מיליון דולר לפלסטינים ועל הסכם לקידום אספקת שירותי אינטרנט דור 4 בשטחי הרשות.

עוד מבחזית החדשות

בפגישה עם אבו מאזן בארמונו ברמאללה, הביע בלינקן צער על "מותם של אזרחים פלסטינים חפים מפשע, שאיבדו את חייהם באלימות ההולכת וגוברת בשנה האחרונה". אבו מאזן אמר כי הוא מוכן "לעבוד עם ארה"ב ואחרים כדי לחדש את הדיאלוג המדיני" וקרא לישראל לשים סוף למה שכינה "פעולות חד-צדדיות שמפירות את החוק הבינלאומי". לדברי אבו מאזן, "תמיד דבקנו בהחלטות בינלאומיות ואנו מוכנים לחזרתו של דיאלוג מדיני על מנת לסיים את הכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים. עמנו לא ישלים עם המשך הכיבוש לנצח, והביטחון האזורי לא יהיה קיים באמצעות המשך ההתעלמות מזכויות הפלסטינים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים