שיתוף
תגובות
חדשות » בכיר פלסטיני: "להגדיר את מפלגתו של בן גביר כארגון טרור"
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף קרא היום לקהילה הבינלאומית להגדיר את מפלגתו של בן גביר כארגון טרור, בעקבות מותו של הנער קוסאי מעטאן בבורקה
הצעיר שנהרג בכפר בורקה | צילום: רשתות

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח, אמר היום (שבת) "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להגדיר את מפלגתו של השר בן גביר כארגון טרור בשל ההסתה להרג פלסטינים".

הקריאה באה על רקע מותו של קוסאי מעטאן בן ה-19 שנורה למוות במהלך עימותים אלימים בכפר. רבים השתתפו היום בהלווייתו של מעטאן וקראו "לנקום את דמו ולהגיב לפשעים של המתנחלים נגד העם הפלסטיני באזורים רבים בגדה המערבית".

עוד מבחזית החדשות

במקביל, בארגון חמאס קראו "להתגייסות כללית על מנת לפעול בכל צורות המאבק כדי להרתיע את המתנחלים, לנתק את כל הכבישים העוקפים שבהם הם משתמשים ולהדוף את התוקפנות שלהם נגד עמנו, ארצנו והמקומות הקדושים שלנו".

במשרד החוץ הפלסטיני תקפו בחריפות את ישראל ואמרו כי "מיליציות המתנחלים מבצעים פשעים נגד התושבים החפים מפשע של הכפר בורקה". משרד החוץ הפלסטיני הדגיש כי "פעולות ההצתה נגד משפחת דוואבשה, בכפר תורמוסעיא ובכפרים נוספים, שעברו ללא עונש אמיתי, דחפו את קבוצות המתנחלים לבצע פשעים נוספים, תוך הסתה ישירה משרי ממשלת נתניהו, כמו סמוטריץ' ותומכיו".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, צייץ: "נערי הגבעות הופכים את יו״ש לזירת קרב בין טרור של מחבלים יהודים לטרור של מחבלים ערבים. זה מסכן את ההתיישבות שרובה אזרחים שומרי חוק, מסכן את חיילינו, והפגיעה בחפים מפשע מנוגדת לכל ערך יהודי או דמוקרטי. הגיבוי שהם מקבלים מתוך הקואליציה הקיצונית בתולדות המדינה הוא פיגוע מדיני".

אמש, נמסר מדובר צה"ל כי "התקבל דיווח פלסטיני על עימות אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים מחוץ וסמוך לכפר בורקא שבחטיבת בנימין. בעקבות הדיווח הגיעו כוחות הביטחון למקום. מתחקור ראשוני עולה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, העימות החל בהגעת אזרחים ישראלים לרעות צאן סמוך לכפר בורקא, ופלסטינים שהגיעו מהכפר על מנת להרחיקם. במקום החל עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, אזרחים ישראלים ירו לעבר הפלסטינים. במהלך העימות נהרג פלסטיני, נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים ורכב פלסטיני נמצא שרוף. מספר אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים