שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בכיר לשעבר נגד בן גביר: "לא הייתי נותן לשר לנהל מכולת"
מצעד הלשעברים
ניצב בדימוס דוד צור מפקד מחוז תל אביב לשעבר, התייחס לתפקוד המשטרה במהלך המחאות ואמר: "המשטרה עובדת קשה מאוד, השוטרים מותשים"
השר בן גביר באיילון | צילום: דוברות השר

ניצב בדימוס דוד צור, מפקד מג"ב ומפקד מחוז ת"א לשעבר, התייחס הבוקר (שלישי) למחאות נגד הרפורמה המשפטית, שבמהלכן תועדו שוטרים כשהם משתמשים באלימות כנגד מפגינים, ואמר: "המשטרה עובדת קשה מאוד, השוטרים מותשים ונחבטים מכל כיוון".

בריאיון ל-103FM תקף צור בחריפות את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ואמר: "בחצי השנה האחרונה מנסים לעשות זובור למפכ"ל ולמפקדיה, לשר לא הייתי נותן לנהל חנות מכולת, הדבר הזה מחלחל למטה וזה רע מאוד".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר צור: "כל הנושא של שיימינג לשוטרים זה דבר שאני ממש לא תומך בו ולא אוהב אותו. מח"ש צריכה לעשות את העבודה שלה, לדעתי היא לא צריכה להחליף עבודה של מפקדים או לבדוק שוטרים שעושים פעילות מבצעית. במקרה הזה, מפקדים צריכים לפעול. בחריגים מפקדים צריכים לטפל, ולא בהקשרים של חקירות משפטיות. מאז הקמת מח"ש, מפקדים פטרו את עצמם מטיפול בחריגים ואני חושב שזו בכייה לדורות".

צור התייחס גם למפקד יס"מ ת"א שזומן לחקירה במח"ש, ואמר: "אם באמת אותו מפקד יס"מ התנהג בצורה כזו כלפי הנער הזה, זה חמור וחריג. השר הזה הוא טרלול אחד שלם, לא רק שהוא לא מספק את הסחורה שהתחייב עליה, הוא בעצמו אומר שהוא שמח שהמדיניות מחלחלת. איזו מדיניות זו בדיוק? מדיניות של שימוש יתר באלימות? זה אומר שאנו לא יכולים לדרוש ששר ייכנס לתוך ההפעלה המבצעית. זו דרישתו, וזה אירוע רע מאוד".

ביחס לתפקודו של עמי אשד כמפקד מחוז ת"א אמר צור: "אני חושב שעמי הוא קצין מצוין שידע להכיל נכון את האירועים הללו. תפקיד המשטרה הוא לאפשר את המחאה ולמנוע הפרת הסדר הציבורי. זה לא פרסונלי. תפקיד המשטרה זה לא לרוצץ גולגולות ולפתוח צירים בכל מחיר. גם לחרדים מכילים אירועים, וזה לא קשור לצבע המפגינים. זה קשור לאופי המחאה. הניסיון לצבוע את המשטרה כמשטרה פוליטית זה דבר איום ונורא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים