שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בכיר לשעבר בצבא רוסיה: "מלחמת אזרחים תמוטט את מוסקבה, מיליונים ימותו"
על רקע הדיווחים על ההפסדים של צבא רוסיה בשדה הקרב, מזהיר איגור איבנוביץ' סטרלקוב מפקד בכיר לשעבר מפני מלחמת אזרחים: "תגרום לקריסה ופירוק מוחלט של המדינה"
צבא רוסיה בתרגיל לקראת המצעד השנתי לציון ניצחון הנאצים | צילום: shutterstock

על רקע ההערכות כי הנשיא פוטין "קרוב למפלה", צוטט אמש באתר "ניוזוויק" מפקד בכיר לשעבר בצבא הרוסי, איגור איבנוביץ' סטרלקוב, הידוע גם בשם איגור גירקין, שטוען כי רוסיה קרובה ל"מלחמת אזרחים שתמוטט את רוסיה ועלולה לגרום למיליוני הרוגים". לדעת סטרלקוב "מלחמת האזרחים תהרוס את המדינה, זה יגמר בתוך שלושה ימים".

בסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר של סגן שר הפנים של אוקראינה, אנטון גרשצ'נקו, תועד סטרלקוב אומר כי "מוסקבה עלולה להתמוטט תחת מלחמת האזרחים עם מיליוני הרוגים, קריסה מוחלטת ופירוק". זאת, על רקע האבדות הכבדות של הצבא הרוסי בשדה הקרב, התלונות על מחסור בכוח אדם, המורל הירוד של החיילים והמאבקים בשרשרת הפיקוד.

עוד מבחזית החדשות

מוקדם יותר השבוע, טען מקורב לשעבר לפוטין כי "הנשיא הרוסי ימנה את היורש הנבחר שלו כבר השנה, במקום להסתכן בהפלתו". לדעת, פוטין ירצה להעביר את השלטון ליורש אותו יבחר, במקום להסתכן בהפלתו, כפי שארע לקדאפי ולאחרים. עוד טען המקורב, כי פוטין יוותר על השלטון, וינהל משא ומתן על סיום המלחמה באוקראינה, ולדעתו גם לא ישתתף בבחירות המתוכננות לשנת 2024. לטענת המקורב "העריץ הרוסי ימנה ככל הנראה מישהו מנאמניו, כמו ראש עיריית מוסקבה, סרגיי סוביאנין, ראש הממשלה, מיכאיל מישוסטין, או סגן ראש הסגל שלו, דמיטרי קוזאק".

בנוסף, טען המקורב, כי פוטין חושש מעלייתו של יבגני פריגוז'ין, אחד מבעלי קבוצת. שמתחילת המלחמה נאבק על כוח ומשאבים, מה שמרמז על רצונו לדחוק את רגלי פוטין.

לדברי המקורב לשעבר "כל המנגנון של פוטין מסתכל על פריגוז'ין באימה, ומפחד ממה שיבוא אחריו". עוד אמר המקורב כי "פוטין באמת עלול לא להיבחר אם יחליט לרוץ שוב בבחירות. הוא ינסה לזייף את התוצאות, אך זה סיכון גדול מדי עבור המערכת. הוא עשוי למנות גורם מהימן כנשיא, כשהם אלו שעשויים לנצח בבחירות. עם זאת, הם גם יצטרכו לנהל משא ומתן עם אוקראינה ועם המערב".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ניוזוויק זה צהובון.
    לפי ניוזוויק לרוסיה כבר מזמן היו צריכים להגמר הטילים, אוקראינה היתה צריכה לכבוש את סיביר ופוטין כבר מת 4 פעמים. פעם אחת הוא מת חודשיים ופעם אחת הוא מת שישה חודשים.
    מצאתם את מי לצטט?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים