שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בכירים בקואליציה: "סיכוי גדול שהרפורמה תידחה"
אחרי שפיטורי גלנט הובילו לגל מחאה חסר תקדים, ראש הממשלה כינס את צוותו הקרוב להתייעצויות והדיון בוועדת החוקה הופסק זמנית | רוטמן הודיע שהוועדה תתכנס שוב מחר
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחה"כ אריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

בכירים בקואליציה אמרו הלילה (ראשון) כי ישנו "סיכוי גדול" שחקיקת המהפכה המשפטית תידחה. יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יתמוך בעצירת החקיקה מיידית. לעומת זאת, שר המשפטים יריב לוין עדיין מתנגד לכך בתוקף. בינתיים, ראש הממשלה מקיים התייעצויות בפורום מצומצם, שכולל את שר החינוך יואב קיש, ומקורבו של נתניהו רון דרמר.

במשכן הכנסת, במה שנראה כמו הוראה מלמעלה, הדיון בוועדת החוקה נעצר מבלי שהיו"ר שמחה רוטמן הגיע להצבעה האחרונה והחשובה ביותר לאישור השינויים בוועדה לבחירת שופטים לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. רוטמן, היה נחוש לסיים כבר היום את האישור של החוק בוועדה, כדי שיוכלו להצביע עליו מחר בלילה במליאת הכנסת. למעשה, רוטמן כבר היה קרוב עד לכדי חצי שעה עד לסיום הדיון שנמשך לאור אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה. עם זאת, יו"ר ועדת החוקה הבהיר כי הוועדה תכונס מחדש מחר בשעה 08:00 בבוקר.

עוד מבחזית החדשות

ההחלטה לעצור את הדיונים זמנית התקבלה בזמן שהמפגינים חוסמים את נתיבי איילון בעקבות פיטורי שר הביטחון גלנט. עומסי תנועה כבדים מורגשים באזור, והמפגינים ממשיכים לזרום מרחובות מקבילים. המפגינים חסמו בהתחלה את צומת קפלן וצומת עזריאלי, וירדו לכיוון נתיבי איילון, תוך קריאות: "ביבי עושה מה שבא לו וגם אנחנו, לרדת לאיילון".

במקביל, הגיעו מפגינים ליישוב עמיקם בו מתגורר גלנט כדי להפגין תמיכה. המפגינים שרים "עם ישראל עם ישראל חי, גלנט אוהבים אותך, עם ישראל חי".

גם צומת חורב בחיפה נחסמה לתנועה לאחר שהגיעו אליה מפגינים. בבאר שבע חוסמים המפגינים חלקים משדרות רגר. בירושלים, מפגינים שמחו מתחת למעונו של נתניהו, פרצו מחסום משטרתי ראשון לכיוון המעון. גם בצומת כרכור, בנהריה, ברחובות ובכרמיאל מפגינים במחאה על פיטורי שר הביטחון.

ההסתדרות הודיעה על הצטרפות למחאה נגד הרפורמה המשפטית ותקיים מחר בשעה 11:00 מסיבת עיתונאים עם ראשי משק שתכיל "הצהרה דרמטית". מטעם הארגון נמסר כי "יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שנפגש הערב עם ראשי המשק, קיבל בתדהמה את הודעת ראש הממשלה נתניהו על פיטוריו של שר הביטחון".

עוד מבחזית החדשות

ראשי אוניברסיטאות המחקר הודיעו הערב כי יעצרו את הלימודים החל ממחר בבוקר, על רקע פיטורי שר הביטחון יואב גלנט וההחלטה שלא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית.

במקביל הודיעו שורת ראשי רשויות על פתיחה בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה החל ממחר בבוקר, בהם ראש העיר הרצליה משה פדלון, ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש העיר קריית אונו ישראל גל וראש העיר כפר יונה שושי כחלון כידור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים