שיתוף
תגובות
חדשות » ביקור ממלכתי בגרמניה: נשיא המדינה ישתתף בטקס לציון 50 שנה לטבח מינכן
הטבח במינכן
הנשיא הרצוג ייפגש הנשיא עם נשיא גרמניה, קנצלר גרמניה ובכירים נוספים, הוא ישא דברים בפני בית הנבחרים הגרמני, ״הבונדסטאג״
נשיא המדינה בדרך לביקורו הממלכתי בגרמניה | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו המריאו הבוקר (ראשון) לביקור ממלכתי בגרמניה בהזמנת נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר וישתתפו בטקס לציון 50 שנה לטבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן לצד משפחות החללים.

במסגרת הביקור, שיערך בתאריכים ח'-י׳ באלול, 4-6  לספטמבר, ייפגש הנשיא עם נשיא גרמניה, קנצלר גרמניה ובכירים נוספים. הנשיא ישא דברים בפני בית הנבחרים הגרמני – ״הבונדסטאג״, ישתתף בטקס הממלכתי לציון 50 שנה לטבח במינכן ויבקר בליווי נשיא גרמניה במחנה הריכוז ברגן בלזן.

נשיא המדינה טרם המראתו: "אני יוצא לביקור ממלכתי לגרמניה, בהזמנתו של נשיא גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק. אנחנו נעסוק בעבר ובעתיד. אבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שאותו שחרר אבי יחד עם חיילי הצבא הבריטי ב15 באפריל 1945. 

דברי הנשיא הרצוג טרם המראתו לגרמניה

החלק העיקרי של ביקורי, יהיה בטקס הזיכרון במלאות 50 שנה לטבח הנורא של י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. אשתתף שם עם משפחות הנרצחים, צמרת גרמניה ועם בכירי הוועד האולימפי הישראלי. אני אייצג את עם ישראל ומדינת ישראל. כמו כן אופיע בפני הבונדסטאג הגרמני, בית הנבחרים, ואחשוף את תחושותיי המדיניות בנושאים העיקרים שעל הפרק כולל תוכנית הגרעין האיראני." 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים