שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביקורת מבית נגד פוטין: לאחר הנסיגה מחרסון
כישלון המלחמה
הנשיא פוטין ממשיך להיכשל בהשגת מטרתו הגדולה להפיל את ממשלת אוקראינה ולהשתלט על המדינה | התקשורת העולמית מדווחת על ביקורת חסרת תקדים נגד פוטין בארצו
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

פוטין בצרות באוקראינה אך גם ברוסיה הביקורת לא פוסחת עליו. הלילה (מוצאי שבת) מתפרסם דו"ח של המכון האמריקני לחקר המלחמה (ISW) ובו נטען כי ברוסיה קיימת ביקורת חסרת תקדים על החלטתו של פוטין לסגת מחרסון. בקרמלין דורשים מפוטין לאפשר להם להיות יותר מעורבים בשדה הקרב. בנוסף, טוען הדו"ח כי הרוסים מנסים ללכד את יחידות הצבא השונות, אך ללא הצלחה.

עוד עולה מדו"ח המחקר, כי פוטין מתקשה לרצות את תומכי המלחמה באוקראינה מכיוון שהצבא לא מצליח להפיל את ממשלת אוקראינה ולהשתלט על כל אוקראינה. נסיגת הכוחות הרוסיים מהעיר חרסון משקפת את אי יכולתו של פוטין לעמוד בהבטחותיו להשלים את מטרות המלחמה.

פוטין חייב לשמר את התמיכה הציבורית בו, והוא פועל באמצעות תעמולה כדי למגר כל ביקורת המושמעת על הנסיגה מחרסון. מדיווחים ברוסיה עולה כי תוכניות חדשות וערוצי טלוויזיה ממלכתיים משמיטים או ממעיטים בדיווחים על הנסיגה בחרסוןן. 

עוד מבחזית החדשות

פוטין הודיע בשבוע שעבר על השלמת נסיגת כוחות הצבא הרוסיים מהעיר האסטרטגית חרסון שבדרום אוקראינה. צבא אוקראינה שיחרר חלקים גדולים מהעיר תוך זמן קצר. גורם בעיריית חרסון טוען שחיילים רוסיים רבים טבעו למוות בנהר הדנייפר בעת הבריחה המבוהלת מהעיר, וזאת למרות שמשרד ההגנה הרוסי הודיע שאין הרוגים לכוחות הצבא הרוסי, וכי לא נותר ציוד ונשק בעיר. 

בנוסף, ראש הסגל של זלנסקי הודיע על השלמת עסקת חילופי שבויים בין הכוחות הרוסיים לכוחות האוקראיניים. במסגרת העסקה הוחזרו לאוקראינה 45 חיילים ושתי גופות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים