שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ביידן לנתניהו: "אף פעם לא ראיתי חרדה כזו בישראל מהמצב הפוליטי"
נשיא ארה"ב דחק בנתניהו לחתור לפשרה ולהסכמה רחבה בעניין הרפורמה במערכת המשפט | נתניהו השיב כי הוא מנסה למצוא פתרון, אך טען כי הוא צריך זמן ומרחב נשימה
בנימין נתניהו עם הנשיא ג׳ו ביידן | צילום: רענן כהן

הערב (שני) דווח בוואלה כי במהלך שיחת הטלפון שקיימו אתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלה בנימין נתניהו, לאחר מספר חודשי נתק, אמר ביידן לנתניהו, כי בעשרות השנים שהוא מעורב ביחסים עם ישראל הוא מעולם לא ראה רמות כאלה של חרדה בציבור הישראלי בגלל מצב פוליטי. לדבריו, זו אחת הסיבות שהוא מודאג לגבי הרפורמה במערכת המשפט. על פי מקורות אמריקאים.

יש לציין כי השיחה של ביידן עם נתניהו נחשבת לחריגה במיוחד מכיוון שהמטרה העיקרית שלה הייתה לדון על החקיקה שהממשלה מקדמת בנושא מערכת המשפט, סוגיה פוליטית פנימית מובהקת של ישראל. זו הייתה הפעם הראשונה שבה ביידן העלה את הנושא ישירות מול נתניהו.

עוד מבחזית החדשות

העובדה שביידן החליט לקיים את השיחה ואף הוציא הודעה מפורטת של הבית הלבן לגבי תוכן השיחה,מוכיח עד כמה הממשל האמריקאי מודאג מההתרחשויות הפוליטיות בישראל. המקורות ציינו כי אחרי שביידן דחק בנתניהו לחתור לפשרה ולנסות להשיג הסכמה רחבה בעניין, השיב ראש המשלה כי הוא מנסה למצוא פתרון למשבר, אך הדגיש כי הוא צריך זמן ומרחב נשימה כדי לעשות זאת. בנוסף אמר נתניהו לביידן כי הוא רוצה להימנע ממצב שבו חוסר האיזון במערכת המשפט מצד אחד ייפתר על ידי יצירת חוסר איזון מהצד השני.

בבית הלבן ובלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

הודעת הבית הלבן היתה שונה מאוד מההודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה ושהדגישה מרכיבים אחרים בשיחה כמו הפיגוע בחווארה, הנושא האיראני או הסכמי אברהם. האזכור בהודעת לשכת נתניהו לסוגיית התכנית המשפטית היתה מצומצמת מאוד.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, זמן קצר אחרי השיחה עם ביידן כינס נתניהו את ראשי הקואליציה כדי לדון עמם בהמשך מהלכי החקיקה. בסיום אותה ישיבה פורסמה ההודעה שבישרה על כך שהממשלה תתמקד עד סיום מושב הכנסת בהעברת חקיקה שתיתן לקואליציה רוב אוטומטי בהליך מינוי השופטים לבית המשפט העליון ותאפשר לה גם למנות את נשיא בית המשפט העליון הבא.

הממשל האמריקאי עדיין לא הגיב לתוכנית החדשה של הקואליציה, אולם נראה כי לאור העובדה שהיא נדחתה על ידי האופוזיציה ועל ידי ארגוני המחאה ואינה זוכה לקונצנזוס רחב, המהלך לא יביא להרגעת הדאגות בבית הלבן מהחקיקה המתקרבת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים