שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן הנשיא הבא; טראמפ: "המאבק רק התחיל"
התקשורת הכריזה
כלי התקשורת המובילים הכריזו על ניצחונו של ביידן לאחר זכייתו הצפויה בפנסילבניה • מטה טראמפ: "הבחירות רחוקות מסיום, מיום שני נתחיל בשורה של תביעות משפטיות"
ג'ו ביידן | צילום: Matt Smith, שאטרסטוק

לאחר ארבעה ימים ארוכים מלאי מתח ודריכות, כמו בתיאום מראש ובתזמון מושלם, מיהרה התקשורת בארצות הברית להכריז הערב (שעון ישראל) על המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן כמנצח הגדול הבחירות לנשיאות.

היו אלו רשתות CNN, NBC, וסוכנות AP שהודיעו כי ג'ו ביידן הוא הנשיא ה 46 של ארצות הברית על פי המשך מגמת ספירת הקולות בפנסילבניה ואריזונה.

את הכרזתם נימקו בכך שעל פי המסתמן ביידן מנצח בפנסילבניה ,כאשר הניצחון במדינה זו מספיק עבורו על מנת להבטיח את מספר האלקטורים הנדרשים.

הדיווחים בכלי התקשורת פורסמו שעה קלה לפני השעה 18:30 (שעון ישראל), בה היה טראמפ אמור למסור הודעת עדכון לתומכיו על המתרחש. בתגובה להכרזה הבלתית רשמית, צייץ טראמפ: "ניצחתי בבחירות בהרבה – ביידן ממהר להכריז על עצמו באופן שקרי כמנצח".

ממטה הקמפיין של הנשיא המכהן נמסר, כי "הבחירות רחוקות מסיום, החל מיום שני נתחיל בשורה של תביעות משפטיות כדי להבטיח שחוקי הבחירות אכן מולאו ושאכן יוכרז על הזוכה החוקי".

בתגובה צייץ ג'ו ביידן: "אמריקה, אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שמצפה לנו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אהיה הנשיא של כל האמריקנים – בין שהצבעתם לי ובין שלא. אדאג להצדיק את האמון שנתתם בי".

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, בירך את המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות: "אנחנו ברי מזל שלג'ו יש את מה שדרוש כדי להיות נשיא, והוא כבר מתנהג ככזה. אני יודע שהוא יעשה את העבודה, כשהשאיפות של כל אמריקני בליבו".

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, הגיבה לניצחונו של ג'ו ביידן, ואמרה כי "תוצאות הבחירות מסמנות שחר של יום חדש של תקווה לאמריקה".

הסנטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון, שהפסידה בבחירות הקודמות לדונלד טראמפ, מיהרה לצייץ כי "המצביעים אמרו את דברם, והם בחרו בג'ו ביידן ובקמאלה האריס. דחייה של טראמפ ודף חדש לאמריקה".

סגנית הנשיא הנבחרת של ארה"ב, קאמלה האריס, הגיבה לתוצאות המדגמים ואמרה כי "הבחירות האלה הן על הרבה יותר מאשר על ביידן או עליי. מדובר בנשמתה של אמריקה ובנכונותנו להילחם למענה. לפנינו עבודה רבה, בואו נתחיל".

הסנטור הרפובליקני מיט רומני, שהתמודד בעבר על הנשיאות והפסיד לברק אובמה הדמוקרטי, היה הראשון לברך על ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

בדברים שנשא אמש אמר הנשיא המכהן, דונלד טראמפ: "אנחנו מאמינים שהעם האמריקני ראוי לשקיפות מלאה בנוגע לכל ספירת הקולות, ושזה כבר לא נוגע לשום מערכת בחירות ספציפית. העניין כאן הוא טוהר תהליך הבחירות שלנו כולו".

טראמפ הזכיר כי כבר לפני הבחירות התריע על אפשרויות לזיוף על ידי המעטפות, ולאחר שהבחירות הסתיימו התריע על חוקיות ספירת הקולות. "התרענו על כך שכל הקולות החוקיים חייבים להיספר וכל הקולות הלא חוקיים חייבים שלא להיספר, ובכל זאת נתקלנו בהתנגדות לעיקרון הבסיסי הזה מצד דמוקרטים בכל פינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים