שיתוף
תגובות
חדשות » ביידן בנאום מרגש: הכי פרו ישראלי של נשיא ארה״ב
חרבות ברזל
הנשיא האמריקאי הביע זעזוע עמוק מהמתקפה האכזרית של חמאס: "מטרתו היחידה – לרצוח יהודים" | הצהיר: "נסייע בנשק ונדאג שלא ייגמרו אמצעי הלחימה"
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: lev radin, שאטרסטוק

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הערב (שלישי) דברים והתייחס למאמצי ארה״ב לסייע לישראל: "נבטיח שלישראל יישארו אמצעי לחימה, נבקש מהקונגרס לנקוט פעולה מהירה עבור שותפינו. זו לא פוליטיקה – זה ביטחון אמריקה וביטחון העולם". על שליחת נושאת המטוסים האמריקאית לכיוון ישראל אמר ביידן: "אנו מוכנים להתערב ברגע שיהיה צורך בכך".

"ברגע זה נהיה ברורים מאוד, אנחנו עומדים לצד ישראל. אין הצדקה לטרור, אין תירוץ לטרור", הדגיש ביידן "חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא רוצה לחסל את מדינת ישראל. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי". בהמשך הוסיף: "החמאס הוא כמו הפלגים הכי אכזריים בדאעש". לצד זאת, הדגיש שאמר לנתניהו כי "דמוקרטיות חזקות כי הן פועלות בהתאם לחוק הבין-לאומי".

עוד מבחזית החדשות

הנשיא ביידן פתח את הצהרתו ותיאר את המתקפה של חמאס: "1,200 אזרחים נטבחו בישראל, מתוכם לפחות 14 אזרחים אמריקאים. הורים הגנו בגופם על ילדים, משפחות שלמות נשחטו, ושורדי שואה נחטפו. משפחות רבות עדיין ממתינות לשמוע מה עלה בגורל בני משפחותיהם. נשבר פה כל קוד של המוסר האנושי".

מוקדם יותר היום, שוחחו נשיא ארה״ב הנשיא וסגניתו, קמלה האריס, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודנו עמו ב"תיאום התמיכה של ארה"ב בישראל, בהרתעת שחקנים עוינים ובשמירה על חיי חפים מפשע".ֿ

ההצהרה מגיעה על רקע הדיווח שבארה"ב שוקלים לשלוח לישראל נושאת מטוסים נוספת. הבית הלבן הביע תמיכה בישראל מאז פרוץ המלחמה לפני ארבעה ימים. אמש פרסם הנשיא ביידן הצהרה משותפת, יחד עם מנהיגי בריטניה, צרפת, איטליה וגרמניה – בה גינה את פעולות חמאס והביע תמיכה בישראל.

בהודעה שפרסמו, המנהיגים הביעו את "התייצבותם האיתנה והמאוחדת. עוד נכתב בהצהרתם: "כולנו מכירים בשאיפות של העם הפלסטיני להכרה, לחופש ולצדק – אבל אלו לא ערכים שמשקפים את חמאס. אנחנו מבטיחים לעבוד לצד ישראל, לדאוג שיש לה את כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה".

עוד מבחזית החדשות

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב על נאומו המרגש של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ואמר כי הוא "נפעם מההתגייסות המוחלטת, בהצהרות ובמעשים, של ידידתנו הקרובה ביותר ארצות הברית". לדבריו, "הנשיא ביידן מוכיח בעת צרה שהוא ידיד אמיתי, מנהיג בעל שיעור קומה, שלא שותק ולא מעלים עין או מחשב חשבונות אל מול הזוועות שחווינו ממחבלי החמאס הברברים. אני מצדיע לנשיא, לארצות הברית ולצבאה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה לנשיא ג'ו ביידן על נאומו וכתב: "אני מודה לך בשם אזרחי ישראל. הראת שוב איזה חבר נהדר אתה של ישראל – ושל היהודים ככלל". ראש האופוזיציה צייץ באנגלית: "תודה לך הנשיא ביידן".

גם באופוזיציה ברכו על נאום ביידן. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הודה לו "על המילים ועל חברות אמת". יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסר: "תודה לידידתנו הגדולה ביותר ולנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על התמיכה החד-משמעית בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים