שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ביידן בנאום מיוחד: אין אינדיקציה כי העצמים המעופפים שיורטו לאחרונה קשורים לסין
נשיא ארה"ב נשא נאום מיוחד בעקבות יירוט הבלון הריגול הסיני ושלוש עצמים מעופפים נוספים| "המודיעין מאמין שהם שייכים לחברות מסחריות או למוסדות מחקר"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הערב (חמישי) נאום מיוחד בבית הלבן ובו הודה כי המודיעין האמריקני עדיין אינו יודע לומר מה בדיוק טבעם של שלושת העצמים הבלתי מזוהים שחיל האוויר יירט בשבוע האחרון, אך הערכת המודיעין היא שסביר להניח כי מדובר בעצמים מעופפים הקשורים לחברות פרטיות או למוסדות מחקר. בנאום הדגיש ביידן כי לא נמצא שום דבר שקושר את שלושת העצמים האלה לסין או לפעילות עוינת של מדינות אחרות.

ארה"ב יירטה בתוך שבוע ארבעה עצמים חשודים שהתעופפו במרחב האווירי שלה. הראשון היה בלון סיני שיורט מול חופי דרום קרוליינה, אחרי שריחף במשך כשבוע מעל קנדה ושש מדינות בארה"ב, בכלל זה מעל מחסני טילים גרעיניים במונטנה. סין טענה כי מדובר בבלון לניטור מזג אוויר שנסחף ברוחות וסטה ממסלולו, אך וושינגטון התעקשה שזהו בלון ריגול שעקב בין השאר אחר אתרים צבאיים אמריקניים, ועדכנה את בעלות בריתה כי גילתה שבייג'ינג מנהלת בשנים האחרונות מבצע ריגול בעזרת בלונים בלפחות 40 מדינות בחמש יבשות, בהן אירופה.

עוד מבחזית החדשות

גורמים אמריקנים לא ידעו לומר מי הפריח את שלושת העצמים האחרונים שיורטו, ומסרו כי הם עדיין מנסים להבין מה מקורם. שום גורם או ארגון לא נטלו על עצמם אחריות לשיגור העצמים. למעשה, המידע כל כך מועט לפי שעה, שמפקד הפיקוד הצפוני של צבא ארה"ב גלן ואן הרק נשאל בתדרוך אם נשללה האפשרות שמדובר בחייזרים הוא השיב רק: "לא שללתי שום דבר בשלב הזה. אניח לקהילת המודיעין לפענח את זה".

גורם ביטחוני אמריקני אמר כי צבא ארה"ב לא זיהה שום ראיה לכך שמדובר בחייזרים. דוברת הבית הלבן, קרין ז'אן פייר, מסרה הצהרה ואמרה: "אני יודעת שעלו הרבה תהיות בעניין, אבל אין שום, אני חוזרת, שום, אינדיקציה לפעילות של חייזרים ביירוטים האלה. אני רוצה לוודא שהעם האמריקני יודע את זה, כולכם ידעתם את זה וחשוב לנו לומר זאת מכאן כי שמענו על זה הרבה".

בנאומו הערב בבית הלבן אמר ביידן כי הורה ליירט את שלושת העצמים האחרונים משום שסכנה נשקפה מהם לטיסות מסחריות ומשום שאי אפשר היה לשלול את האפשרות שהם ירגלו אחר מתקנים רגישים. הוא הדגיש כי גם כעת ימשיך להורות על יירוט עצמים שיהיה חשש שהם מסכנים את הביטחון הלאומי. הנשיא אמר כי בניגוד לרושם שעשוי להיווצר, אין שום אינדיקציה שבשמי ארה"ב חל גידול פתאומי במספר העצמים המעופפים, וכי הגברת רגישותם של המכ"מים בעקבות פרשת הבלון הסיני היא שהובילה כנראה לזיהוי עצמים רבים יותר.

עוד מבחזית החדשות

ביידן הודיע כי בעקבות התקריות האחרונות החליט ממשלו לעדכן את החוקים והתקנות הנוגעים לשיגור והפרחה של אמצעים מעופפים בלתי מאוישים ברחבי ארה"ב, ולערוך תיעוד נרחב ומעמיק יותר של העצמים המרחפים במרחב האווירי של. "הצעדים האלה יובילו לשמיים בטוחים יותר לנוסעי המטוסים, לצבא שלנו, למדענים שלנו ולאנשים שלנו על הקרקע" אמר ביידן.

לגבי בלון הריגול הסיני אמר ביידן, כי ארה"ב הצליחה להגן על אתרים רגישים מפניו, והוא חשף כי בקרוב ישוחח עם נשיא סין שי ג'ינפינג, אך לא מסר מועד. "אנחנו חותרים לתחרות עם סין, לא לעימות איתה, אנחנו לא מחפשים מלחמה קרה חדשה", אמר ביידן, "אבל אני לא מתנצל, ואנחנו נתחרה". פרשת הבלון הגבירה מאוד את המתיחות בין וושינגטון לבייג'ינג, ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ביטל בגללה ביקור שהיה אמור לקיים בסין. משרד החוץ הסיני טען כי ארה"ב מנצלת את פרשת הבלון להכפשות נטולות יסוד נגד בייג'ינג, ומתח ביקורת על ההחלטה ליירט את הבלון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים