שיתוף
תגובות
כללי » ביגוד טקטי לעומת רגיל: מה ההבדל ולמה הוא חשוב
מה ההבדל בין בגדים טקטיים לבגדים רגילים? ומדוע ההבדל הזה כה משמעותי כאשר מדובר בפעילות בתנאי שטח?
תגיות:
ביגוד טקטי | צילום: PIXABAY

הם יכולים אולי להיראות דומים מבחינה חיצונית, אבל יש כמה הבדלים חשובים בין בגדים טקטיים לבגדי היומיום. מצד אחד אפשר לומר שביגוד טקטי הוא סוג של "בגדי עבודה", המיועדים למטרות מסוימות. מצד שני, זה לא לגמרי מדויק – כפי שמסבירים מומחי האופנה של יוסי בן נון.

טקטיקה היא מילה לטינית שמשמעה "אופן ההוצאה לפועל של יעדים ומטרות להשגה באופן מיידי וקצר מועד"; זאת בניגוד לאסטרטגיה, שקשורה יותר למבט הכללי והרחב ולהשגת יעדים ומטרות לטווח הארוך. למעשה, טקטיקה היא ההוצאה לפועל של אסטרטגיה. לפיכך המילה "טקטי" משמעה כאן "בגד פונצקיונלי", לרוב בעל תפקיד ספציפי.

כבר מההגדרה הזו ניתן להבין שיש הבדל משמעותי בין ביגוד טקטי לביגוד רגיל. בעוד שתפקידם העיקרי של בגדים יומיומיים הוא כיסוי הגוף (לצד הצהרה אופנתית למעוניינים בכך), לבגדים טקטיים יש מטרות יותר ממוקדות: הם מתוכננים מראש לעמוד בתנאים מסוימים, שביגוד רגיל לא היה מחזיק בהם מעמד לאורך זמן.

עוד מבחזית החדשות

עמידות משופרת

מכיוון שמדובר בביגוד שמיועד לפעילות בתנאי שטח או בתנאים אחרים ששונים מתנאי היומיום, הבדים ואיכות התפירה חייבים להקנות עמידות טובה לטווח ארוך. זה אומר כושר מתיחה וקריעה גבוהים מהרגיל, עמידות במים ועוד. כדי להשיג את התכונות הנחוצות, בדרך כלל יש צורך בשילוב של מספר חומרים ובדים ליצירת מוצר עמיד.

טווח תנועה

ביגוד טקטי חייב לאפשר ללובש טווח תנועה גדול מהרגיל, כדי שיוכל לבצע את הדרוש בלי הגבלה פיזית כלשהי. טיפוס במעלה הר או יציאה לפעולה צבאית, מחייבים בגדים המאפשרים גמישות מרבית ויכולת תנועה לכל כיוון, בלי להסתבך. אף אחד לא רוצה לגלות שהמכנס או החולצה לוחצים לו בדיוק בשעת הצורך.

נוחות

מעבר לכל מה שצוין כאן, חובה שהבגד הטקטי יהיה נוח מהרגיל כדי לאפשר גם טווח תנועה (מה שנקרא "ללכת עם, להרגיש בלי"). כמו כן לביגוד טקטי יש רכיבי נוחות נוספים שיכולים לכלול נידוף זיעה משופר, שמירה על חום הגוף (ביגוד תרמי), מודולריות ואפשרויות שינוי בקלות יחסית, רוכסנים במקום כפתורים ועוד.

לא רק לצורכי צבא וביטחון

בניגוד לנהוג לחשוב, בגדים טקטיים הם לא נחלתם הבלעדית של חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון. גם מטיילים שרוצים ביגוד נוח ופונקציונלי, פונים לפתרונות של ביגוד טקטי לסוגיו. החל מחולצות מנדפות זיעה, מכנסיים טקטיים, כובעים, וסטים / מעילים ואפילו נעליים טקטיות שבדרך כלל מותאמות יותר לשטח בהשוואה לנעל רגילה.

עוד מבחזית החדשות

כמובן שתחום זה לא מתחיל ונגמר אך ורק בבגדים, וניתן למצוא גם שלל אביזרים טקטיים וציוד טקטי נוסף: שעונים, חגורות הכוללות מנשאים לציוד, משקפי הגנה, אולרים, סטיקלייט ועוד. כל אלו ועוד מיועדים לשפר את יכולות הלובש, ולעיתים יותר רחוקות להשלים גם את המראה הטקטי הספציפי.

איך בוחרים את הבגדים הטקטיים הנכונים

מכיוון שמדובר בראש ובראשונה בשאלה של תפקוד / פונקציונליות, הבחירה תיעשה לפי הצרכים הנחוצים ללובש. מי שכבר מכיר מותגים ספציפיים של ביגוד טקטי, יכול לבחור לעצמו את מה שירצה בביטחון מלא שהם ישרתו את מטרותיו. מי שפחות מודע לאפשרויות, מוטב להתייעץ עם הגורם המקצועי או הספק, או לחילופין לקבל המלצות מחברים ובני משפחה שכבר מכירים והתנסו במוצרים דומים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים