שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בחריין מינתה דיפלומט בכיר לשגריר בישראל
היסטוריה
בסוכנות הידיעות הרשמית בבחריין צוין כי מונה "ראש משלחת דיפלומטית", אך בירושלים טוענים כי באיגרת הרשמית שקיבלו ממנאמה נכתב במפורש "שגריר"
שגריר בחריין בישראל חאלד יוסיף אל-ג׳להמה | צילום: משרד החוץ הבחרייני

כחצי שנה לאחר חתימת ההסכם הדיפלומטי עם ישראל – בחריין מינתה את השגריר הראשון שיגיע לארץ. שר החוץ גבי אשכנזי שוחח שלשום (מוצאי החג) עם שר החוץ הבחרייני עבד אל-לטיף אל-זיאני ובירך על מינויו של חאלד יוסיף אל-ג'להמה ועל פתיחת השגרירות הקרבה.

ממשרד החוץ נמסר כי "שר החוץ גבי אשכנזי שוחח ביום א׳ בצאת החג עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני לקראת פתיחת שגרירות בחריין בארץ ומינוי שגריר בחרייני ראשון בישראל".

"שר החוץ של בחרין עדכן את השר אשכנזי על החלטת ממשלת בחריין לפתוח שגרירות בישראל וביקש את אישורו של אשכנזי למינוי חאלד יוסיף אל-ג׳להמה (Khaled Yousif Al-Jalahma) לתפקיד שגריר בחריין בארץ".

"משרד החוץ הבחריני שיגר איגרת רשמית למשרד החוץ הישראלי עם בקשת הסכמה לשגריר המיועד. השגריר המיועד משמש משנת 2017 כמנהל הפעילות של משרד החוץ הבחרייני וכיהן כסגן שגריר בחריין בארה״ב (2009-2013). לאחר בדיקה אישר שר החוץ אשכנזי את מינויו של השגריר אל-ג׳להמה". עוד נמסר כי בשבועות הקרובים יגיע לארץ צוות הקמה מבחריין.

שר החוץ אשכנזי בירך על החלטת ממשלת בחריין והודה לשה"ח הבחריני על ידידותו האמיצה, כמו על אומץ הלב ומנהיגותו של מלך בחרין: "החלטת ממשלת בחריין למינוי שגריר בישראל היא עוד צעד חשוב במימוש הסכם השלום וחיזוק הקשר בין המדינות".

ב'וואלה' דווח כי בהודעה הרשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות של בחריין נמסר כי תיפתח בישראל "משלחת דיפלומטית" ולא נעשה שימוש במילה שגרירות. כמו כן, נמסר כי מונה "ראש משלחת דיפלומטית" ולא שגריר. במשרד החוץ בירושלים טוענים כי באיגרת הרשמית שקיבלו מהבחריינים נכתב במפורש שגרירות ושגריר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים