שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » בחירת מסך מקרן המתאים ביותר עבור המקרן שלך: מדריך 2023
מסך הקרנה הוא משטח על גביו המקרן יכול להקרין תמונות. המסך עימו אתם מתכוונים לצפות בתוכן המוקרן הוא חלק חיוני מהמערכת כולה, מכיוון שהוא יכול לקבוע את האיכות
מסך הקרנה | צילום: מרכז הסאונד

באופן כללי, מסכי הקרנה (וילונות) אידיאליים להקרנה בתוך הבית ובעיקר, מחוץ לבית. מסכים מגיעים לעתים קרובות כחלק בלתי נפרד ממערכת ההקרנה. משטח נפוץ נוסף הוא הקיר – בדרך כלל משטח לבן וחלק.

[ ראו כאן קטלוג מסך למקרן ומבצעים ]

מסך הקרנה | צילום: מרכז הסאונד

בנוסף, ישנם עוד פתרונות ביתיים למסכי הקרנה. ידוע שיש מי שמשתמשים בסדין נקי בתור מסך הקרנה, למרות שהחיסרון שלו הוא שלוקח זמן רב יותר להתקין אותו, מכיוון שצריך למצוא דרך לתלות את הסדין מבלי שיהיו קיפולים וצורות שיפריעו להקרנה. יש מי שיוצא לקמפינג ומקרין על גבי וואן. עם צבע להקרנה אפשר להפוך משטחים רבים למסכי הקרנה. ניתן למרוח את הצבע על משטח חלק, והוא יעניק צפייה באיכות מצוינת, לא רחוק ממסך הקרנה אמיתי. החיסרון הוא שהעלות של דבר כזה זהה לזו של מסך הקרנה חדש, והבנייה וההקמה ייקחו זמן רב יותר. אפשרויות נוספות למסכי הקרנה כוללות וילונות וארונות. האפשרויות האלו יעלו הרבה פחות מאשר מסך הקרנה, אבל איכות הצפייה בהן לא משתווה. האפשרויות הנפוצות ביותר הן עדיין מסך הקרנה (וילון) וקיר חלק.

מסך הקרנה (וילון)

מסכי הקרנה הם משטח ההקרנה הפופולרי ביותר כיום. הם המתאימים ביותר למקרנים המיועדים לשימוש מחוץ לבית, שהבהירות שלהם בדרך כלל נמוכה יותר מאשר של מקרנים ביתיים ורוב איכות התצוגה שלהם תלך לאיבוד אם יקרינו על גבי קיר. מסכי הקרנה משקפים צבעים בצורה טובה יותר בנסיבות כאלו (מחוץ לבית, באזורים בהם אין שליטה מוחלטת באור) ויעניקו לכם איכות צפייה טובה יותר מאשר קיר.

מסך הקרנה בסלון הבית | צילום: מרכז הסאונד

מסך או קיר – למה להשתמש דווקא במסך?

מסכים הם המשטח האידיאלי להקרנה ממגוון היבטים. ראשית, מסכי הקרנה מחזירים צבעים טוב יותר מאשר קירות חלקים. התצוגה תהיה מפורטת ונאמנה יותר למציאות בהקרנה על גבי מסך – חדה יותר, צלולה יותר ומדויקת יותר. בהקרנה על קיר, יהיו פשרות על חדות, פרטים וטקסטורות של התמונה. מסכי הקרנה מגיעים בעיקר בשני צבעים – לבן או אפור. מסכים לבנים הם המובילים. לבן נחשב לצבע הטוב ביותר להקרנה. בנסיבות בהן ניתן להשיג שליטה מוחלטת באור, כלומר שיש בהן מקור אור יחיד ללא הפרעות, מסכים לבנים מתפקדים טוב יותר מאשר האפורים. בחדרי צפייה או במקומות שאינם חשוכים לחלוטין, מסכים אפורים מגבירים את הניגודיות במקרנים דיגיטליים וסופגים אור סביבה, שפוגע בהם טוב יותר מאשר במסך לבן. עם זאת, בהקרנה על מסך אפור, אתם עלולים לקבל תמונות פחות חיות, לבנים כהים יותר ואף שחורים כהים יותר. היבט נוסף שבו המסכים מובילים על קירות בתוך משטחי הקרנה הוא הבהירות. בהירות המקרן קובעת בדרך כלל את בהירות התמונה, וידוע כי למקרנים ביתיים יש פלט בהיר יותר מאשר מקרנים לשימוש חיצוני. עם זאת, גם איכות משטח ההקרנה משפיעה על בהירות התמונה. מסכים לבנים ואפורים, הנפוצים ביותר, מפחיתים מאוד את הפגיעה בבהירות התמונה, בהשוואה לקיר.

מיני מדריך לרכישת מסך הקרנה

ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון לפני שאתם רוכשים מסך הקרנה, כאשר כל אחד מהם חשוב במיוחד אם אתם מכוונים לחווית צפייה נהדרת.

  • התקציב: טווח המחירים של מסכי הקרנה רחב משתנה בהתאם לגורמים כגון שם המותג, החומר של מסך ההקרנה, המסגרת וגודל המסך. לרוב, מסכים יקרים יותר יעניקו איכות טובה יותר, אך המחיר לא תמיד מעיד על הערך. 
  • מיקום ההקרנה: אם אתם מתכננים להשתמש במסך עם מקרן נייד בטיולים ובקמפינג, מומלץ לבחור במסך הקרנה עומד, מסך הקרנה עם חצובה או במסך הקרנה נשלף, שקל יותר לאחסן. אם המטרה היא שימוש במקום סגור, מסך הקרנה לתקרה או מסך הקרנה עומד הם הבחירה האידיאלית.
  • הגודל: מסכי הקרנה מגיעים במגוון גדלים, והבחירה שלכם תליה בשימוש המיועד. לחללים קטנים כמו חדרי סלון או קולנוע ביתי, מומלץ ללכת על מסך הקרנה של "100 עד "150. אם יש לכם מקום וקהל גדולים יותר, מסכי הקרנה גדולים ("150 ומעלה) יעניקו חווית צפייה טובה יותר.
  • חומר המסך: מסכי הקרנה מיוצרים מחומרים שונים, כאשר חלקם נוחים יותר לאחסון ויכולות ההחזר שלהם מגוונות. מסכי ההקרנה הטובים ביותר עשויים מוויניל או מספנדקס. פלסטיק באיכות גבוהה, בד פוליאסטר, קנבס, PVC, גומי ופיברגלס הם חומרים נוספים המשמשים לייצור מסכי מקרן.
  • נוחות באחסון: קחו בחשבון האם מסך ההקרנה שלכם נוח לאחסון. עם זאת, אם אתם בוחרים במסך הקרנה וילון שניתן לסגור ולגלגל, ייתכן שייווצרו קמטים במסך.
מסך הקרנה | צילום: מרכז הסאונד

סוגים נפוצים של מסכי הקרנה

ישנם שני סוגים עיקריים של מסכי הקרנה – מסגרת קבועה ומסך הקרנה נשלף.

  • מסכי מסגרת קבועים מותקנים בדרך כלל על הקיר, והם נייחים. מסכי הקרנה מהסוג הזה נפוצים בחדרי קולנוע ביתיים. עבור מקרנים להטלה קרובה במיוחד, מסכי מסגרת קבועים מומלצים במיוחד.
  • מסכי הקרנה נשלפים יכולים להתקפל כלפי מעלה או מטה כמו תריסים כאשר הם אינם בשימוש. מסכי הקרנה נשלפים מגיעים כמסכים להרכבה בתקרה, עם קיפול כלפי מעלה, או כמסכים רצפתיים עם קיפול כלפי מטה.

חומרים של מסכי הקרנה

חלק ממסכי ההקרנה הטיפוסיים עשויים מחומרים מבודדים, פלסטיק או בד. חומר מבודד שומר על איזון טוב בין ניגודיות וצבע באיכות גבוהה. מנגד, קשה לנקות פלסטיק, בעיקר לבן, בעוד שקל מאוד לשטוף ולתחזק בד.

ארבעה צעדים לבחירת מסך הקרנה

  • קביעת גודל המסך. קחו בחשבון את גודל החדר, כמות האנשים שיצפו והמערכת – מסך גדול יותר עבור חלל גדול יותר.
  • בחרו את יחס הממדים – 16:9 הוא הסטנדרט לחדרי קולנוע ביתיים, בעוד ש-16:10 הוא מסך רחב.
  • בחרו את מסך ההקרנה.
  • קבעו מה סוג המסך – מורכב בתקרה, רצפתי או חצובה.

בחרו קיר מתאים

להקרנה על גבי קיר יש כמה חסרונות בולטים. אם תבחרו בקיר ולא במסך, איכות התמונה והבהירות שלה ייפגעו משמעותית, אך השימוש בקיר זול יותר וקל יותר להתקין ולהפעיל את המערכת כשהמסך הוא הקיר עצמו. עם זאת, לא כל הקירות מתאימים להקרנה. אם הקיר לא חלק מספיק, אתם תראו צלליות קטנות על גבי התמונה המוקרנת. לכן, הקיר שלכם צריך להיות חלק ככל הניתן. אם הבית שלכם כבר מעוצב ומסודר, חפשו את המרחב המתאים ביותר בקיר שלכם. קיר חלק אמור לעשות את העבודה, כאשר חלק מהאנשים גם צובעים את הקיר. צבע לבן רגיל יתאים ויחסוך בעלויות. תוכלו גם לצבוע את הקיר בעזרת צבע להקרנה, אך העלות שלו גבוהה יותר. מסכים צבועים בצבע להקרנה מחזירים את האור באופן מדויק ויעיל יותר, כמעט כמו מסך הקרנה רגיל. אם תתלו מסגרת סביב האזור הצבוע בקיר, יהיה לכם קל יותר להתרכז במסך מאחר שכך אתם מפרידים אותו משאר הקיר.

סיכום

מסכי הקרנה וקירות הם משטחים טובים להקרנה, כאשר לכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו. מסכי הקרנה סטנדרטיים הם האפשרות האידיאלית, בעיקר לשימושים מחוץ לבית, ובדרך כלל הם מעניקים את חווית הצפייה הטובה ביותר. הם עשויים להיות יקרים למדי אם אין לכם תקציב, והתקנתם לעתים לוקחת קצת זמן. קיר הוא זול, בעיקר אם אתם לא הולכים על צבע להקרנה. קל להשתמש בקיר כמשטח הקרנה. עם זאת, קירות לא מחזירים תמונות מוקרנות ברמה של מסכים, בגלל הטקסטורה שלהם.


המדריך באדיבות: 

ענק הסאונד – יבואני מסכי הקרנה ומקרנים: https://www.sound-systems.co.il/

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים