שיתוף
תגובות
חדשות » בחירות האמצע בארה"ב: קרב צמוד בסנאט, רוב לרפובליקנים בבית הנבחרים
אמריקה בוחרת
מתוצאות ראשונות עולה כי שתי המפלגות שומרות עד כה על המושבים שלהן בסנאט | בבית הנבחרים צפוי ניצחון רפובליקני שיהפוך את ביידן ל"ברווז צולע"
ג'ו ביידן בכנס בחירות | צילום: Crush Rush, שאטרסטוק

הבוקר (רביעי) הסתיימו בחירות האמצע בארצות הברית. לפי שעה, הבחירות לסנאט צמודות ביותר בארבע מדינות נבדה, פנסילבניה, אריזונה וג'ורג'יה. התוצאות שפורסמו מבוססות על שילוב של מדגמים ותוצאות אמת, אך הספירה תמשך מספר ימים.

בארה"ב מדווחים שתוצאות ההכרעה לסנאט יתקבלו רק בחודש הבא. גם לאחר ספירת רוב הקולות. הרפובליקנים צריכים להשיג רק עוד מושב כדי להשיג רוב בסנאט, אך לפי שעה זה לא קרה. 

למעשה זהו ניצחון לדמוקרטים, מכיוון שגם אם הרפובליקנים ינצחו בבחירות לבית הנבחרים, הם יזכו ברוב דחוק. בבחירות לסנאט המרוץ צמוד מאוד בניגוד לתחזיות המוקדמות על התחזקות רפובליקנית משמעותית. גם בבחירות המושלים, נראה כי הדמוקרטים מצליחים להגיע להישגים מרשימים. 

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהיא אחת מהדמויות הבכירות ביותר בקרב הדמוקרטים, אמרה כי "למרות שמירוצים רבים נותרו צמודים מכדי להכריע, ברור שחברי בית הנבחרים והמועמדים הדמוקרטיים עולים בהרבה על הציפיות ברחבי המדינה".

על פי דיווח ב-CNN, תמונת המצב הנוכחית מעידה על תוצאות צמודות לסנאט, כאשר הרפובליקנים מחזיקים ב-46 מושבים והדמוקרטים ב-46 מושבים, כאשר מספר המושבים הנדרש לקבלת רוב הוא 51. בבית הנבחרים, הרפובליקנים זכו עד עתה ב-183 מושבים והדמוקרטים ב-146 ומספר המושבים הנדרש הוא 218.

הניו יורק טיימס מדווח על 47 מושבים בסנאט לדמוקרטים ו-46 מושבים לרפובליקנים. בבית הנבחרים, לרפובליקנים 176 מושבים לעומת 139 לדמוקרטים.

ממדגמים ראשונים שהתפרסמו בכלי התקשורת בארצות הברית, נמצא כי במושבי הסנאט של אינדיאנה, דרום קרוליינה, לואיזיאנה, מיזורי, קנזס, צפון ודרום דקוטה, אוקלהומה וקנטקי – צפוי ניצחון לרפובליקנים ואילו בוורמונט, ניו יורק, קולורדו, מרילנד, ניו-המפשייר ואילינוי – לדמוקרטים.

במהלך הלילה נרשם רגע היסטורי במדינת מסצ'וסטס שבה נבחרה הדמוקרטית מאורה הילי לכהן כמושלת, הילי תהיה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד זה. גם במרילנד, נבחר הדמוקרט ווס מור שיהיה המושל השחור הראשון בכהונה כזו. בניו יורק, המושלת הדמוקרטית קאתי הוקול זכתה בכהונה מלאה לראשונה, והביסה את המועמד הרפובליקני לי זלדין שצמצם משמעותית את הפער מולה בשבועות האחרונים.

לקראת סגירת הקלפיות, כתב הנשיא ג'ו ביידן בחשבון הטוויטר שלו וביקש מאזרחי ארצו הברית לצאת ולהצביע  "הקלפיות מתחילות להיסגר במדינות מסוימות. אם אתה עומד בתור להצבעה והיא לקראת סגירה, תישאר בתור, השמיע את קולך".

גם הנשיא  לשעבר דונלד טראמפ ערך מסיבת צפייה בבחירות באחוזתו במאר-א-לאגו, פלורידה. יש לציין כי ביום שני בערב, בעצרת שקיים באוהיו, הודיע טראמפ כי ביום שלישי הבא הוא מתכנן להודיע הודעה חשובה והוסיף כי ה-15 בנובמבר יהיה "יום מרגש מאוד עבור הרבה אנשים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים